Ten Square Games oczekuje efektów przebudowy gier w 2026. 'Trophy Hunter’ i ‘Wings of Heroes’ nowymi silnikami wzrostu
Ten Square Games (TSG) chce, aby 2026 rok przyniósł wyraźne, widoczne w wynikach, efekty przebudowy gier, co umożliwi ponowne skalowanie marketingowe. Dwie nowe gry mają trwale wzmocnić portfolio oraz wspierać wzrost płatności całej Grupy. TSG rozważy kolejne akwizycje i rynek chiński, ale w dłuższej perspektywie, poinformował Strefę Inwestorów zarząd developera gier.
“W 2026 roku zamierzamy konsekwentnie realizować naszą strategię rozwoju, której głównym celem jest wzrost Grupy skwantyfikowany w planie motywacyjnym przyjętym przez walne zgromadzenie dla kadry kierowniczej i zarządu TSG w br.” - poinformował Strefę Inwestorów zarząd developera gier.
Warunek wynikowy niezbędny do realizacji pełnej alokacji akcji w ramach programu motywacyjnego zakłada osiągnięcie skumulowanego wyniku Adjusted EBITDA na poziomie 438 mln zł w latach 2025–2027, co wymaga 15% wzrostu r/r w każdym z tych lat.
W okresie I-III kw. 2025 roku skorygowana EBITDA wyniosła 79,63 mln zł wobec 81,35 mln zł w tym ujęciu rok wcześniej.
Wyniki finansowe Grupy Ten Square Games za 3. kw. 2025 r.
2026 rokiem efektów
Zarząd TSG dodał, że w 2025 roku spółka podjęła szereg działań zmierzających do przebudowy głównych projektów. “Chcemy, aby 2026 rok przyniósł wyraźne efekty tych prac, widoczne w wynikach gier, co umożliwi nam ponowne ich skalowanie marketingowe” - zaznaczono także.
Ponadto TSG wejdzie w 2026 rok z dwoma nowymi projektami, które chce dalej rozwijać, by trwale wzmocniły portfolio oraz wspierały wzrost płatności całej Grupy.
Skorygowana EBITDA Ten Square Games w III kw. '25 wyniosła 22,1 mln zł wobec 23,7 mln zł konsensusu
“Szczególnie liczymy na ‘Trophy Hunter’, który ma potencjał dotarcia do znacznie szerszej grupy odbiorców niż ‘Real Combat Simulator’. W naszej opinii ‘Trophy Hunter’, obok ‘Wings of Heroes’, jest obecnie jednym z głównych silników wzrostu Grupy Ten Square Games. Dynamiczny rozwój tych projektów powinien pomóc w odwróceniu negatywnych trendów w płatnościach Grupy” - zaznaczył zarząd TSG.
Developer gier jest również podekscytowany nadchodzącymi testami rynkowymi nowego prototypu.
“Jeśli potwierdzą one potencjał tego konceptu, otworzy to przed nami możliwość dalszej dywersyfikacji portfela i stworzenia kolejnego nowego tytułu" - wskazano także.
TSG ma nowy prototyp gry, który niedługo zostanie udostępniony
M&A w dłuższej perspektywie
W dłuższej perspektywie, po skutecznej transformacji obecnego portfolio tytułów, zarząd TSG wróci do obserwacji rynku pod kątem M&A.
"Planujemy wówczas powrót do aktywnego poszukiwania podmiotów, które mogłyby dołączyć do Grupy TSG i wzmocnić nasze kompetencje produktowe oraz skalę działania” - zaznaczył zarząd TSG.
Grupę interesują podmioty, które pasują do portfolio i pozwoliłyby je bezpiecznie dywersyfikować.
“Szukamy spółek rozwijających projekty o określonym potencjale wzrostu, do których moglibyśmy wnieść nasze doświadczenie w skalowaniu gier. Zależy nam na tym, aby połączenie naszych zasobów i know-how z doświadczeniem zespołu przejmowanego studia przyspieszyło rozwój jego projektów i stworzyło szansę na szybszy wzrost Grupy TSG” - podkreślił zarząd.
W kwestii ostatecznego rozliczenia akwizycji Rortos, zarząd TSG wskazał, że ostatnia płatność z tytułu earn-out zostanie zrealizowana w 2026 roku, po zatwierdzeniu rocznego sprawozdania finansowego spółki Rortos za 2025 rok.
Kurs akcji Ten Square Games
Wydatki na UA mają dawać zwrot
TSG traktuje wydatki na marketing jako inwestycję w rozwój produktów i opiera je na “jasnych i konsekwentnie stosowanych założeniach wewnętrznych”. Według nich inwestycja w marketing musi zapewniać określoną stopę zwrotu w zdefiniowanym horyzoncie czasowym.
“Rzeczywiście w I połowie 2025 roku nasze nakłady na marketing zmniejszały się. Jednak w III kwartale 2025 roku zwiększyliśmy nakłady na marketing o 57,6% kw/kw. Wyższe nakłady marketingowe zostały przeznaczone głównie na pozyskanie użytkowników dla gier ‘Trophy Hunter’ i ‘Wings of Heroes’. Oba tytuły osiągają parametry, które pozwalają efektywnie skalować wydatki na marketing” - wskazały władze spółki.
Zadebiutowała gra TSG pt. "Real Combat Simulator"
W kolejnych okresach TSG będzie działać zgodnie z tą samą zasadą – poziom wydatków na marketing w przypadku każdego z projektów zależy od tego, czy jego parametry zapewniają zwrot z inwestycji w przyjętym horyzoncie czasu.
“Warto zwrócić uwagę, że jesteśmy obecnie w ostatnim kwartale 2025 roku – to okres, który standardowo jest bardziej wymagający pod względem skalowania budżetów marketingowych ze względu na zwiększoną konkurencję w sezonie przedświątecznym, w tym ze strony największych platform e-commerce” - zaznaczono także.
Mobile only, Chiny może kiedyś
Zarząd TSG zaznaczył także, że nie planował i nie planuje poszerzenia działalności o tworzenie gier na komputery stacjonarne.
“Specjalizujemy się w grach mobilnych i wierzymy w potencjał wzrostowy tego rynku. Jeśli chodzi o rynek chiński, na tym etapie nie planujemy tam powrotu – koncentrujemy się obecnie na transformacji naszego portfolio produktów. W dłuższej perspektywie nie wykluczamy jednak, że rozważymy taki scenariusz, jeśli uznamy, że któryś z naszych projektów dobrze odpowiada na potrzeby tamtejszych graczy i daje szansę na osiągnięcie znaczącej skali wzrostu” - podał zarząd TSG.
3 nowe spółki w których DM BOŚ widzi potencjał wzrostu
Na koniec września 2025 roku zespół Grupy Ten Square Games liczył 321 osób. “Biorąc pod uwagę obecnie realizowane działania, zarówno w zakresie przebudowy największych projektów, jak i działania rozwojowe, nie zakładamy zmniejszenia zatrudnienia” - zadeklarował zarząd spółki.
Z kolei koszty ogólnego zarządu – w tym w szczególności koszty powtarzalne – pozostają na stabilnym poziomie kolejny kwartał z rzędu. “Utrzymujemy w tym obszarze dyscyplinę kosztową od czasu dużej restrukturyzacji przeprowadzonej w 2023 roku” - podkreślił zarząd TSG.
