Creepy Jar potwierdza, że premiera early access StarRupture odbędzie się w styczniu. Producent zamierza dalej intensywnie rozwijać tytuł
Creepy Jar szlifuje premierowego builda „StarRupture”. Idzie dobrze więc, deweloper zdecydował się na grudniowe playtesty trybu co-op, potwierdza styczniowy termin premiery early access (EA) i zapowiada intensywny dalszy rozwój swojej nowej gry, poinformował zarząd.
„Możemy potwierdzić premierę EA na PC ‘StarRupture’ 6 stycznia. Wchodzimy już na etap, gdzie, trwa stabilizacja ‘builda premierowego’. Wygląda to na obecną chwilę dobrze. Wszystko idzie zgodnie z planem i panujemy nad sytuacją” - powiedział prezes Krzysztof Kwiatek podczas videokonferencji.
Creepy Jar finiszuje ze “StarRupture”, polski producent gier koncentruje się teraz na trybie co-op
Zdecydowali się na testy co-op
Podczas poprzedniej konferencji wynikowej zarząd Creepy Jar nie był przekonany czy warto poświęcać część zasobów na przygotowania do kolejnego playtestu. Wygląda jednak na to, że faktycznie jest tak dobrze, że ogłoszono przeprowadzenie drugich playtestów “StarRupture”, w tym trybu kooperacyjnego (co-op).
Creepy Jar podsumowuje III kwartał 2025 r. i organizuje kolejne playtesty StarRupture
Odbędą się w dniach 3–8 grudnia. Według słów prezesa studia pełnią funkcję zarówno marketingową (zarówno przypomnienie o zbliżającej się premierze, jak i pozyskanie nowych graczy), a także walidacyjną (wyłapanie ewentualnych błędów w rozgrywce wieloosobowej). Zakres testów co-op będzie zbliżony contentowo do wcześniejszej wersji single (z większą liczbą języków i poprawkami). Kluczową nowością jest oczywiście wspólna rozgrywka do 4 graczy. Co-op ma być „uniwersalny i elastyczny”, bazując na doświadczeniach studia z rozwoju “Green Hell”.
Według słów zarządu, tryb sieciowy oparty będzie o serwery dedykowane, stawiane przez graczy (sprzęt własny lub chmura). „To nie są serwery utrzymywane przez nas jak w MMO. Pojedynczy serwer obsługuje małą grupę (do 4 osób), więc nie ma ryzyka ‘padania’ centralnej infrastruktury” - zaznaczył zarząd Creepy Jar.
Działania po playtestach
Po testach co-op spółka w połowie grudnia udostępni finalną wersję twórcom kontentu gamingowego, tak by materiały pojawiły się tuż przed premierą. Priorytety techniczne na finiszu to wydajność i stabilność co-op. Część technologiczna będzie dalej rozwijana po starcie EA. W dniu premiery planowany jest release trailer oraz publikacja roadmapy rozwoju tytułu.
“Już pracujemy nad pierwszym dużym dodatkiem, który ma się ukazać tak szybko, jak to możliwe, by utrzymywać zainteresowanie ‘StarRupture’. Mamy nadzieję, że to się bardzo dobrze przełoży na na budowę community i później docelowo sprzedaż gry i premiery” - zaznaczył prezes Creepy Jar.
Creepy Jar rozpoczął prace nad dużym dodatkiem do gry "StarRupture"
“Headlinowa” cena gry będzie się mieścić w widełkach 20–30 USD (konkretna kwota zostanie wykorzystana w komunikacji marketingowej). Zakładany czas Early Access to ok. 12 miesięcy. Koszt produkcji gry do premiery EA spółka szacuje na ok. 41 mln zł. Cały przyszły rok ma upłynąć nad pracą nad wersją PC, a wersje na konsole mają pojawić się kiedy na rynku będzie “StarRupture 1.0". „Na PlayStation/Xbox chcemy pokazać dużo kompletniejszy tytuł, raczej nie w 2026” - wskazał zarząd.
Creepy Jar ma wykorzystywać cross-promocję do bazy „Green Hell” (banery w grze, akcje handlowe, wyprzedaże w portfolio). Zarząd spółki wskazał na metrykę followers’ów (ostatnio ok. 57 tys.) i „przelicznik” razy 10 w kwestii wishlist, ale bez oficjalnego podania jej liczby.
Na paliwie „Green Hell” do “StarRupture”
W III kw. 2025 przychody wyniosły 5,6 mln zł (spadek o 30% r/r), co zarząd wiąże z brakiem premiery na nowych platformach. Rok temu wsparła wyniki wersja “Green Hell” na konsole nowej generacji. EBITDA sięgnęła 2,2 mln zł (spadek o 40% r/r), a zysk netto 2,6 mln zł (spadek o 26% r/r).
Mimo słabszego kwartału „Green Hell” wciąż dostarcza wolumen i gotówkę.
„Sprzedaliśmy ponad 460 tys. kopii brutto ‘Green Hell’, z czego ok. 400 tys. na Steam i blisko 60 tys. na PlayStation i Xbox” – podał zarząd. Gra zadebiutowała też w PlayStation Plus (efekt finansowy spółka pokaże w raporcie rocznym za 2025).
Creepy Jar miał w III kw. 2,6 mln zł zysku netto, zgodnie z szacunkami
W sierpniu 2025 r. minęło 7 lat od dnia premiery Green Hell w formule Early Access na platformie Steam. Do września 2024 r. gra była regularnie rozwijana i wzbogacana o nowy, bezpłatny kontent. Dotychczasowe łączne przychody netto Creepy Jar z tego IP od rozpoczęcia sprzedaży do końca lipca 2025 r. wyniosły 235 mln zł, przy łącznych bezpośrednich nakładach na produkcję i rozwój tytułu w wysokości ok. 21,4 mln zł (w okresie od rozpoczęcia produkcji do 31 lipca 2025 r.). Władze Creepy Jar określiły “Green Hell” jako “superrentowny” projekt.
Kurs akcji Creepy Jar od początku 2025
Na koniec września środki pieniężne i inwestycje krótkoterminowe wyniosły ok. 72 mln zł (w tym kasa 3,7 mln zł, lokaty 19 mln zł, obligacje bankowych grup ok. 50 mln zł). Po stronie aktywów wyraźnie rosną nakłady na „StarRupture”, które wyniosły 37 mln zł na koniec kwartału.
Spółka utrzymuje pozytywne przepływy operacyjne, co wraz z odsetkami „pozwala na bieżąco finansować wydatki do premiery ‘StarRupture”. W samym III kw. 2026 na produkcję gier wydano 3,6 mln zł. Zatrudnienie to 63 osoby. Jak podaje zarząd, Creepy Jar ma “wszystkie osoby, których potrzebuje… nie planuje istotnych zmian”.
“Jesteśmy na ostatniej prostej przed wydaniem nowej gry. Mamy nadzieję, że cash flow po premierze istotnie nam się poprawi. Natomiast dojeżdżamy do premiery w bezpieczny sposób, finansując ‘Green Hell’em’ produkcję ‘StarRupture’ do jej premiery” - podkreślił dyrektor finansowy Grzegorz Piekart.
DM BOŚ podwyższył cenę docelową akcji Creepy Jar do 493 zł, podwyższył rekomendację do "trzymaj"
