Cyberpunk 2077 jedną z pierwszych gier na nową konsolę Nintendo Switch 2
Produkcja CD Projektu pojawi się w wersji ultimate na najnowszą konsolę Nintendo 5 czerwca. W środę po południu notowania studia były najmocniejsze spośród spółek WIG20 i zyskiwały niemal 3,5%.
Tym samym potwierdziły się wcześniejsze przypuszczenia analityków, którzy sugerowali, że właśnie dzięki tego typu inicjatywom spółka będzie walczyła o zwiększenie zysków w najbliższych latach.
CD Projekt ma małe szanse na realizację programu motywacyjnego na lata 2023-2026, oceniają analitycy
Jeden z asów ujawniony
W środę odbył się pokaz najnowszej konsoli Nintendo Switch 2, podczas którego zaprezentowano możliwości urządzenia japońskiego producenta. Co więcej, spółka zdecydowała się pokazać pierwsze gry, które będą dostępne na platformie. Wśród produkcji jak m.in. Elden Ring czy Hades II znalazł się także Cyberpunk 2077. Gra w wersji ultimate będzie dostępna od premiery urządzenia zaplanowanej na 5 czerwca. Specjaliści wskazywali, że właśnie dzięki tego typu projektom studio będzie pracowało nad poprawą zysków do premiery Wiedźmina 4.
„Sądzę, że spółka może mieć kilka asów w rękawie, które przybliżą ją do osiągnięcia celów programu motywacyjnego w latach 2023-2026 (2 mld zł zysku netto – red.). Jednym z nich może być Cyberpunk na nową konsolę Nintendo Switch. Wystarczy sobie przypomnieć, jak duży wpływ na wyniki CD Projektu (2019 r.) miał debiut Wiedźmina 3 na tę platformę. Do tego dochodzą jeszcze projekty animowane i live-action, które powinny działać pobudzająco na sprzedaż Cyberpunka w kolejnych latach. Mimo wymienionych czynników nie spodziewam się, że spółce uda się zrealizować cel programu motywacyjnego na lata 2023-2026” komentował dla Strefy Inwestorów kilka dni temu Krzysztof Tkocz, analityk Erste Securities.
Premiera Wiedźmina 4 najwcześniej w 2027 r. Akcje CD PROJEKT mocno w dół
Skala potencjalnych zysków
Jak pisaliśmy kilka dni temu, w 2019 r. na konsoli Nintendo Switch zadebiutowała edycja kompletna Wiedźmina 3. W tym samym roku sprzedaż gry na tej platformie odpowiadała za 11% całkowitej sprzedaży tytułu. Co ciekawe, w 2020 r. utrzymała się na zbliżonym poziomie 9%. Tym samym, choć będzie to zauważalne źródło przychodów dla CD Projektu, w pojedynkę raczej nie wystarczy do osiągnięcia celu programu motywacyjnego na lata 2023-2026, przewidującego wypracowanie łącznie 2 mld zł zysku netto.
Poziom realizacji poszczególnych programów motywacyjnych CD Projektu
Źródło: Spółka
„Sprzedaż dotychczasowych gier CD Projektu, biorąc pod uwagę ich wiek, jest naprawdę dobra, ale sama może nie wystarczyć do realizacji celu w programie motywacyjnym na lata 2023-2026. Jednocześnie dowiedzieliśmy się, że realizowanych jest więcej niż jeden nieogłoszony projekt. Analiza skapitalizowanych kosztów produkcji czy też kosztów fazy badawczej projektów sugeruje, że wspomniane projekty nie mogą być na tym etapie duże. Nie sądzę, by było to coś o wielkości podobnej do np. dodatku do Cyberpunka. Spółka już oficjalnie zakończyła ten etap rozwoju gry. W tym momencie nie oczekuję, że będzie to coś, co znacząco zmieni trajektorię wyników. Tym samym sądzę, że szanse na realizację celu z programu motywacyjnego w latach 2023-2026 są niskie” komentował Grzegorz Balcerski, analityk Trigon DM.
Wyniki CD Projekt mocno powyżej oczekiwań analityków. Spółka podsumowuje 2024 rok