Przejdź do treści

udostępnij:

Kategorie

Creepy Jar publikuje liczby z playtestów StarRupture. Analityk ocenia, że dane są dobrym prognostykiem przed premierą

Udostępnij

Peak i łączna liczba graczy w czasie przeprowadzonych przez Creepy Jar playtestów nadchodzącej gry “StarRupture” to dobre liczby dające mocny fundament pod spodziewaną w IV kw. premierę early access gry, ocenił w rozmowie ze Strefą Inwestorów analityk Noble Securities Mateusz Chrzanowski.


Studio podsumowało trwające łącznie 13 dni playtesty “StarRupture” wskazując że zaangażowały ponad 158 tys. uczestników, którzy spędzali w grze średnio 4,5 godziny. Testowy build zebrał 91% pozytywnych ocen, peak graczy przekroczył 6,7 tys.

 

 

“Peak i łączna liczba graczy to są dobre liczby dające mocny fundament pod jesienną premierę bety. Musimy pamiętać, że to na razie single player, mechaniki były okrojone. Na samą premierę build będzie jeszcze bardziej rozbudowany z trybem kooperacyjnym, a to w ostatnim czasie napędzało zainteresowanie na innych tytułach” - powiedział Chrzanowski. 
 

DM BOŚ podwyższył cenę docelową akcji Creepy Jar do 491 zł, obniżył rekomendację do "trzymaj"

Ustępowali tylko Battlefield 6

Podkreślił, że od startu testów pozycja “StarRupture” na wishlist Steam znacznie poprawiła się awansując na 55 miejsce.

 

“Playtest spełnił swoją rolę pod względem marketingowym i nazwijmy to produkcyjnym. Samo ogłoszenie i przeprowadzenie playtestów mocno wywindowało pozycję na liście życzeń (wishlist) do ok. 50 miejsca wobec ok. setki wcześniej. Widać po followersach że to był dobry czas. W okresie kiedy trwały playtesty to był drugi najwyższy przyrost followersów na Steam w ciągu tygodnia. Ustępowali jedynie Battlefield 6. Także widać, że rozniosło się dobrym echem” - ocenił analityk Noble Securities. 

 

Dodał, że od strony produkcyjnej też wygląda to pozytywnie. “91% recenzji wskazuje, że gra ma potencjał. Oczywiście pewne kwestie optymalizacji pozostały do zrobienia, ale warto pamiętać że udostępniony do playtestów build nie jest bieżący. Część kwestii zostało na bieżąco zaadresowane.  Raczej jestem dobrej myśli, że dowiozą ten projekt i pod względem zainteresowania to może być udana premiera” - stwierdził Chrzanowski. 

 

Katarzyna Konieckiewicz, IR manager Creepy Jar poinformowała Strefę Inwestorów, że spółka jest bardzo zadowolona z odbioru pierwszego otwartego playtestu StarRupture. 

 

"Naszym pomysłem na tę grę jest unikalne połączenie istniejących gatunków i ewidentnie spodobał się on graczom. Docenione zostały te elementy, które miały wyróżniać StarRupture wśród konkurencyjnych tytułów –  gracze wskazywali na zjawiskową falę ognia, przyjemne i intuicyjne budowanie, wciągającą eksplorację i odkrywanie świata. Uczestnicy playtestów chwalili oprawę wizualną i atmosferę gry, a co najważniejsze – spędzali dużo czasu na rozgrywce (średnio 4,5h) i chętnie rozpoczynali ją od nowa" - wskazała IR manager. 

Creepy Jar rozpoczął playtest gry StarRupture na platformie Steam

 

Early access oczekiwany w IV kw.

 

Na razie zatem nie zmienia założeń, że early access “StarRupture” będzie udostępnione w IV kwartale. 

 

“Jak rozmawiałem ze spółką jeszcze przed playtestami to harmonogram produkcyjny nie uległ zmianie. Plan był taki, że etap content complete będzie osiągnięty na koniec czerwca i rzeczywiście mniej więcej wtedy ten status osiągnęli. Myślę, więc, że jakichś większych poślizgów nie będzie. Na pewno należy dać spółce żeby mieli czas na przeanalizowanie wszystkich danych, które do nich spłynęły po playtestach i pod koniec sierpnia pewnie warto będzie zrobić update jak wyglądają kwestie do zaadresowania w perspektywie harmonogramu, ale zakładałbym że przesunięć nie powinno być. Kwestią otwartą pozostaje czy zdążą jeszcze z testami otwartymi co-op’a. To na pewno też byłaby kopalnia wiedzy, ale nie wiadomo czy się wyrobią” - podsumował analityk Noble Securities.
 

 

Kurs akcji Creepy Jar


Pod koniec maja prezes Creepy Jar Krzysztof Kwiatek wskazywał, że spółka chce mieć "StarRupture" w formie gotowej do wydania w październiku. Konieckiewicz dodała, że zamiarem Creepy Jar było zbudowanie sandboxowej gry, w której gracz może spędzić dowolną ilość czasu i to w taki sposób, jaki podoba mu się najbardziej.

 

"Dostaliśmy dużo wartościowego feedbacku, który realnie pozwoli nam ulepszyć grę. Chcemy maksymalnie wykorzystać potencjał StarRupture, który potwierdził się w trakcie playtestów. Przed nami wciąż wiele pracy związanej z uzyskaniem odpowiedniej jakości gry na premierę w wersji early access i jej dalszym rozwojem już po rozpoczęciu sprzedaży" - wskazała IR manager Creepy Jar.

 

Na początku sierpnia DM BOŚ podał w swoim raporcie, że oczekuje że Creepy Jar może udostępnić grę "StarRupture" w early access w IV kw. tego roku i pełną wersję PC i na konsole rok później.

 

"Oczekujemy debiutu StarRupture w czwartym kwartale 2025 r. (PC, wczesny dostęp), czyli o jeden kwartał później niż wcześniej zakładano. Pełna wersja i wersje na konsole powinny pojawić się rok później, w czwartym kwartale 2026 r. Obecnie zakładamy, że 12-miesięczna sprzedaż StarRupture (tylko na PC) wyniesie 0,62 mln egzemplarzy, czyli o 46% mniej niż zakładano w przypadku Green Hell (po wydaniu trybu kooperacyjnego). Oczekujemy, że koszt rozwoju gry wyniesie prawie 37 mln zł" - napisano w raporcie domu maklerskiego.

 

Phantom Hellcat w 2022 roku na Gamescom poradził sobie znacznie lepiej pod względem wygenerowanego zainteresowania wśród graczy niż Ghostrunner w 2019 – mówi Marcin Kawa CEO All In! Games

 

Udostępnij