Cherrypick Games celuje z premierą pierwszej swojej gry na PC na początek 2025 r.
Szczegóły premiery produkcji Angst: A Tale of Survival są jeszcze omawiane, jednak znamy już orientacyjną datę rynkowego debiutu. Jednocześnie zarząd Cherrypick Games, który niedawno przedstawił nową strategię, pracuje nad zyskaniem finansowania kolejnych projektów.
Niegdysiejszy producent gier mobilnych, po ciągnącym się latami kryzysie związanym z sprzedażą tytułu My Hospital, z początkiem roku postanowił znacząco zmienić strategię. O postępach prac nad nową produkcją na PC, nowych projektach oraz sytuacji finansowej studia rozmawialiśmy z prezesem Cherrypick Games Marcinem Kwaśnicą oraz dyrektorem finansowym Jakubem Rafałem.
Zobacz także: Cherrypick Games wzmacnia kompetencje finansowo-produkcyjne
Wiele niewiadomych
„Przy produkcji gry Angst: A Tale of Survival aktualnie finalizujemy etap vertical slice i wprowadzamy zmiany w grafice, które są wynikiem feedbacku uzyskanego podczas rozmów z naszymi partnerami, w tym na Gamescomie. Obecnie koncentrujemy się na rozbudowie gry. Główne mechaniki zostały już opracowane i sprawdzone pod kątem funkcjonalności. Etap ten charakteryzuje się dopracowywaniem ostatecznego wyglądu gry, a bieżące prace obejmują rozszerzenie zawartości oraz wydłużenie czasu rozgrywki” komentuje dla Strefy Inwestorów Marcin Kwaśnica.
|
Studio podtrzymuje, że survival pojawi się na rynku w I kw. 2025 r. We wcześniejszych komunikatach była mowa o tym, że zadebiutuje do 27 marca przyszłego roku. Nadal jednak nie do końca znane są szczegóły premiery. Spółka rozważa bowiem, czy nie udostępnić graczom najpierw wersji early access.
„Postępy w produkcji są zgodne z harmonogramem. Jesteśmy otwarci na różne opcje wydania - zarówno wersję early access, jak i pełną wersję - co jest decyzją ważną marketingowo. Rynek gier dynamicznie się rozwija, a rosnące wsparcie graczy dla solo deweloperów w modelu early access skłania nas do rozważenia różnych możliwości. Podobnie sytuacja wygląda w przypadku trybu kooperacyjnego. To, czy będzie on dostępny w dniu premiery, czy w ramach pierwszej dużej aktualizacji jest jeszcze ustalane" dodaje Kwaśnica.
Cherrypick Games zależy również na wydaniu gry na wielu platformach, w tym urządzeniach mobilnych. Wśród obsługiwanych konsol ma być też Nintendo Switch.
„Dążymy do jak najszybszego wprowadzenia gry na jak najszerszą liczbę platform, jednak czas wydania na konsolach będzie zależny od wcześniejszych decyzji. Należy zaznaczyć, że wydanie gry w wersji early access może wpłynąć na opóźnienie premiery na konsolach, gdyż te platformy wymagają pełnej wersji gry” uzupełnia prezes Cherrypick Games.
Zobacz także: Cherrypick Games notuje 1,4 mln przychodów w pierwszej połowie 2024 r.
Nadchodzi zastrzyk gotówki?
Aktualnie studio zatrudnia 15 osób. Jak podkreślają zarządzający, środki na dokończenie produkcji Angst: A Tale of Survival są już zabezpieczone. W raporcie za II kw. natomiast pozycja środki pieniężne zjechała poniżej 200 tys. zł.
Notowania Cherrypick Games w ciągu ostatnich 12 miesięcy
„Obecnie pracujemy nad kilkoma potencjalnymi umowami, które mogą zapewnić nam dodatkowy zastrzyk gotówki. Prowadzimy rozmowy nie tylko z potencjalnymi wydawcami, ale także z innymi możliwymi partnerami. Nie zamykamy się również na kontynuację współpracy z przeszłości, szczególnie w przypadku rynku mobilnego” zauważył Jakub Rafał.
Zobacz także: Cherrypick Games ustalił datę wydania gry pod roboczym tytułem "Papillon" na 27 III 2025 r.
Już nie tylko gry na telefon
Na początku roku Cherrypick Games przedstawiło nową strategię, zgodnie z którą zamierza w ;atach 2024-2027 wyprodukować i wydać dwie gry multiplatformowe premium. Jednocześnie spółka nie porzuca mobilnego rodowodu, ale chce zmienić swoje podejście do produkcji gier na tę platformę.
„W związku z dynamicznymi zmianami na rynku mobilnym, w tym niedawną konsolidacją i rosnącymi kosztami pozyskiwania użytkowników, podejmujemy działania wyprzedzające. Choć nadal będziemy realizować różne projekty m.in jako certyfikowany deweloper Apple, to planujemy rozszerzyć naszą ofertę o gry multiplatformowe, w tym tytuły z trybem współpracy co-op obecny od pierwszego dnia sprzedaży. Nie zmieniamy charakteru naszej działalności, lecz zwiększamy nasz potencjał sprzedażowy poprzez dywersyfikację i dostosowanie do aktualnych trendów rynkowych. Nie oznacza to jednak, że Cherrypick Games rezygnuje z tworzenia gier w formule free-to-play na urządzenia mobilne. Posiadamy długoterminowy plan, który nadal obejmuje rozwój gier na tę platformę” zaznacza prezes.
|
Poza Angst: A Tale of Survival, studio ma już nowe pomysły na kolejne produkcje.
"Mamy wiele pomysłów na kolejne produkcje, a jak już wspomniałem, wkrótce rozpoczniemy walidację nowego pomysłu na grę multiplatformową. Jeśli chodzi o platformy mobilne, obecnie nie planujemy rozpoczęcia nowych projektów bez zawarcia umowy partnerskiej. Rozmawiamy jednak z potencjalnymi partnerami i nieustannie pracujemy nad nowymi pomysłami, odpowiadając na ich potrzeby. Należy jednak zauważyć, że efekty tych rozmów są uzależnione od wielu czynników i nie zawsze w pełni kontrolowane przez nas" podsumowuje prezes.