Analitycy widzą nadal duży potencjał do wzrostu Artifex Mundi dzięki rozwojowi aplikacji Unsolved
Artifex Mundi to jedno z największych pozytywnych zaskoczeń polskiego sektora gier w tym roku. Spółka osiąga rekordowe przychody piąty miesiąc z rzędu, a mocne wyniki analitycy przypisują w dużej mierze aplikacji mobilnej scalającej gry HOPA – Unsolved.
Producent gier mobilnych nie zwalnia tempa. Od początku tego roku kurs akcji wzrósł o ponad 125%. Mimo to, analitycy z DM Trigon widzą w spółce potencjał do dalszego wzrostu. Nowa cena docelowa w wysokości 19,2 zł jest o ponad 50% wyższa od obecnej wyceny rynkowej.
Notowania Artifex Mundi
Zobacz także: Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 4.0. GPW uruchamia kolejną edycję i wprowadza kilka istotnych zmian
Dalszy rozwój aplikacji Unsolved
Głównym silnikiem napędowym świetnych wyników producenta gier od początku tego roku jest aplikacja Unsolved – scalająca ponad 30 gier typu HOPA (z ang. Hidden Object Puzzle Adventure) monetyzowanych za pomocą mikrotransakcji. Dzięki aktualizacjom i ulepszeniom z 2022 r. od listopadowego dołka spółce udało się trzykrotnie przeskalować wartość przychodów z segmentu F2P, tym samym bijąc rekordy przychodów przez pięć ostatnich miesięcy z rzędu.
Ostatni odczyt za maj sugeruje, że przychody wyniosły w nim 6,5 mln zł (+3% m/m i +92% r/r), z czego najmocniejszy jak zwykle okazał się segment F2P (ok. 95% to Unsolved), który wygenerował 5,7 mln zł (+5% m/m i +188% r/r). Po odjęciu kosztów akwizycji graczy na poziomie 3,2 mln zł, wynik brutto ze sprzedaży wyniósł 3,3 mln zł (+4% m/m i +58% r/r). Tym samym jest to najwyższy wynik w historii spółki.
Artifex Mundi nie osiada na laurach i zapowiada dalszy, trójwymiarowy rozwój Unsolved. Przede wszystkim planowane jest wydanie aplikacji na nowe platformy w formule F2P. Port na Steam zapowiadano na 1 półrocze 2023 r. Do tego dochodzi rozwój samego contentu, sprowadzający się do zwiększenia liczby gier dostępnych w aplikacji. Trzecim i cechującym się najwyższym potencjałem do zwiększenia przychodów kierunkiem rozwoju jest poprawa mechanik i optymalizacja monetyzacji m.in. poprzez częstsze aktualizacje.
Zdaniem analityków, Unsolved ma dalej ogromny potencjał do rozwoju, zarówno biorąc pod uwagę strategię spółki, jak i porównując aplikację do innych tego typu tytułów na rynku. Największy tytuł na rynku gier Hidden Object, June’s Journey, generuje ok. 17-krotnie więcej przychodów niż Unsolved, natomiast Seekers Notes (inna gra z segmentu) 3-krotnie więcej.
Źródło: DM Trigon
Prognozy pokazują mocną dynamikę przychodów w nadchodzących kwartałach
W swoich prognozach analitycy zakładają, że średniomiesięczne przychody z segmentu F2P wzrosną o 5% w 3Q23 i o 12% w 4Q23 (w ujęciach q/q). To natomiast oznacza, że w 2023 r. segment F2P przyniesie średnio miesięcznie 5,6 mln zł, a sumarycznie w całym roku powinien wygenerować 67,1 mln zł przychodów.
Na poziomie całej sprzedaży analitycy zakładają 78 mln zł w 2023 r. (+102% r/r), 97 mln zł w 2024 r. (+24% r/r) i 113,5 mln zł w 2025 r. (+17% r/r).
W przypadku wyniku EBITDA w 2023 r. spodziewają się oni 27,4 mln zł, a zysk netto szacują w wysokości 19,6 mln zł.
Źródło: DM Trigon