Analitycy podnoszą cenę docelową Rainbow Tours i prognozują rekordowy rok w historii spółki
Wszystkie czynniki wydają się układać po myśli Rainbow Tours. Wzrost wolumenów sprzedanych wycieczek, wyższa przedsprzedaż oraz mniejsze tempo wzrostu kosztów od wzrostu cen oferowanych usług sugerują, że przed spółką rekordowy rok.
Analitycy z BM Pekao w najnowszej rekomendacji (9.06) zdecydowanie podnieśli swoje prognozy dla Rainbow Tours. W efekcie nowa cena docelowa wzrosła do 60 zł (poprzednia: 20,5 zł) i przy obecnym kursie akcji implikuje ponad 33% potencjał do wzrostu.
Notowania Rainbow Tours
Zobacz także: Analitycy obniżają cenę docelową Vivid Games o 15% ze względu na wycofanie dofinansowania od NCBiR
Świetny 1 kwartał 2023 r. dla Rainbow Tours
Spółka zanotowała świetny początek roku. Na poziomie przychodów osiągnęła 556 mln zł (+76% r/r), przebijając tym samym przewidywania analityków BM Pekao o 7%, a także konsensus rynkowy o 3%.
Jeszcze wyższy rozstrzał widać na wyniku EBITDA, który wyniósł 30,6 mln zł (wobec -1,3 mln zł straty rok wcześniej) i przebił o 155% oczekiwania BM Pekao i o 59% konsensus. Na poziomie zysku netto spółka pokazała 19,8 mln zł (wobec -6,4 mln zł straty rok wcześniej, +281% w stosunku do prognoz BM Pekao i +102% w stosunku do konsensusu).
Tak świetny kwartał analitycy tłumaczą kilkoma czynnikami. Przede wszystkim spółka dużo zyskała na niezrealizowaniu się najbardziej negatywnych scenariuszy dotyczących dostępności surowców energetycznych w okresie zimy 2022 i 2023 r.
Co więcej, mimo widma recesji i spowolnienia gospodarczego, utrzymał się stosunkowo wysoki poziom chęci i motywacji do podróżowania w najważniejszej z punktu widzenia spółki grupie klientów (40-60 lat), o stabilnej sytuacji rodzinno-finansowej.
Mocny wpływ na tak wysoki boom wynikowy w 1 kwartale miały również negatywne doświadczenia klientów dotyczące ofert „last minute” w sezonie letnim 2022 r. Ich dostępność była dosyć niska, a ceny relatywnie wysokie ze względu na wybuch wojny w Ukrainie, wzrost kursów walut oraz cen paliwa lotniczego. Tym samym klienci zniechęceni do wyłapywania tego typu okazji zdecydowali się na zakupy ofert „first minute”.
Dodatkowo, budżetowanie cen oferowanych wycieczek turystycznych prowadzone było przy założeniu negatywnych scenariuszy dotyczących wyższych cen paliwa i bardziej niekorzystnych kursów walutowych. Obniżenie się kosztów wynikających z niższych cen i umocnienia się polskiej waluty spowodowało utrzymanie stosunkowo wysokiego poziomu marż w I kwartale 2023 w stosunku do poprzedniego roku.
Źródło: BM Pekao
Perspektywy na 2023 r. wyglądają obiecująco
Analitycy oceniają, że obecne otoczenie rynkowe jest najlepsze w historii sektora. Mimo spadku realnego dochodu rozporządzalnego oraz pogorszenia konsumpcji, popyt na wycieczki zagraniczne jest w tym roku rekordowo wysoki.
Pozytywna fala zapowiada rekordowe zyski Rainbow Tours. Wstępne dane sugerują, że rośną zarówno ceny wycieczek (+15-20% r/r), jak i wolumeny sprzedaży (przedsprzedaż na lato 2023 wzrosła +44% r/r). To wszystko przy znacznie niższych kosztach od wcześniejszych prognoz, co powinno skutkować wysoką, wynoszącą 3% marżą netto (najwyższy poziom od ponad 5 lat).
Na podstawie tych danych analitycy zdecydowanie podwyższyli swoje prognozy dotyczące biura turystycznego. Zakładają oni 20% wzrost r/r sprzedanych wycieczek oraz 14% wzrost średniego przychodu na uczestnika wycieczki. Tym samym nowy poziom prognozowanych przychodów na 2023 r. wynosi 3,26 mld zł (+58% w stosunku do poprzedniego raportu), wynik EBITDA 149,7 mln zł (+184%), a zysk netto 98,2 mln zł (+585%).
Źródło: BM Pekao