Analitycy przewidują obniżenie dynamiki wzrostu zyskowności K2 Holding w 2 kwartale
Świetne wyniki, jakie zaraportowało Fabrity (spółka odpowiedzialna za większość przychodów K2 Holding), poprawiły pozycję spółki na tle sektora. Jednocześnie, rekordowy historycznie 2Q22 sugeruje, że dynamika wzrostów zyskowności powinna się ochłodzić w 2 kwartale tego roku.
Analitycy z DM Trigon zaktualizowali swoje prognozy dotyczące wyników K2 Holding w nadchodzących kwartałach. Efekt wysokiej bazy po rekordowym 2Q22 ich zdaniem osłabi dynamikę zyskowności w następnym kwartale, a słabe otoczenie rynkowe może utrudnić pozyskiwanie nowych klientów. To natomiast sugeruje obniżenie dynamiki wzrostu w następnych latach.
Mimo takich perspektyw analitycy podtrzymują dość optymistyczne oczekiwania dotyczące wyników Fabrity i podwyższają cenę docelową do 38 zł/akcję (wcześniejsza: 35 zł/akcję). To implikuje ok. 2% potencjał do wzrostu i powoduje, że podtrzymana zostaje rekomendacja TRZYMAJ.
Zobacz także: Wyniki Prochem odzwierciedlają problem branży budowlanej. Teraz nowe kontrakty stanowią szansę na odbudowę marż
Mocny 1 kwartał 2023 r. dla K2 Holding
Spółka odnotowała w 1Q23 solidny wzrost przychodów. Ich poziom w wysokości 16,1 mln zł oznacza zarówno poprawę względem poprzedniego roku (+37% r/r), jak i kwartału (+6% q/q).
Tak wysoką dynamikę utrzymuje przede wszystkim prężnie rozwijająca się spółka Fabrity, której przychody wzrosły w 1Q23 o 36% r/r. Analitycy podkreślają, że wynika to głównie z rozwoju współpracy z dotychczasowymi klientami m.in. z sektorów przemysłowego i farmaceutycznego. Fabrity odnotowało również wzrost liczby pracowników, co powinno wpłynąć pozytywnie na poziomy przychodów w przyszłych okresach.
Na poziomie EBITDA spółka odnotowała 2,2 mln zł (+24% r/r), a zysk netto wzrósł do 1,5 mln zł (+50% r/r).
Źródło: DM Trigon
Potencjalna sprzedaż segmentu marketingowego
Zarząd zapowiedział, że oczekuje transakcji sprzedaży segmentu marketingu w ciągu 12 miesięcy. Tym samym spółka praktycznie w pełni skupi się na działalności software house.
Dodatkowo, rekomendowana przez zarząd dywidenda w wysokości 4 zł na akcję oznacza, że spółka wypłaci akcjonariuszom kwotę zbliżoną do gotówki posiadanej w 1Q23. Z tego względu analitycy przewidują, że ta wypłata wstrzyma okres ponadprzeciętnych wypłat dywidendy do czasu sprzedaży biznesu marketingowego, kiedy to spółka pozyska odpowiedni zastrzyk środków gotówkowych.