Wyniki finansowe Activision Blizzard zaskakują pozytywnie. Rekordowa transakcja z Microsoftem pod dużym znakiem zapytania
Activision Blizzard (ATVI) ogłosił swoje wyniki finansowe za pierwszy kwartał dzień wcześniej, po tym jak brytyjski regulator rynku zablokował transakcję z Microsoftem (MSFT), za 69 mld USD. Mimo tego, kluczowe wskaźniki finansowe firmy Activision Blizzard wypadły lepiej niż oczekiwano, co wskazuje na rozwój działalności niezależnie od tej akwizycji.
Activision Blizzard rozwija działalność
W pierwszym kwartale, rezerwacje netto, czyli dostosowane przychody monitorowane przez Wall Street, wzrosły o 25% do 1,86 mld USD, przekraczając oczekiwania analityków na poziomie 1,78 mld USD, zgodnie z FactSet. Zysk netto na akcję wyniósł 60 centów, co przewyższyło oczekiwania na poziomie 51 centów na akcję.
Activision wskazał na swoje znane marki, takie jak Call of Duty, Candy Crush, Warcraft, Overwatch i Diablo, jako główną przyczynę wzrostu przychodów, co pozwoliło uniknąć spadków, jakie zanotował ostatnio cały sektor gier. Firma ogłosiła również, że w tym roku gry Call of Duty Warzone i Warcraft pojawią się na urządzeniach mobilnych, co powinno przyczynić się do dalszego wzrostu przychodów w segmencie mobilnym.
Activision poinformował, że przychody w segmencie Activision wzrosły o 28% w porównaniu do poprzedniego roku, przychody Blizzarda wzrosły o 62%, a przychody Kinga o 8%. Bobby Kotick, CEO firmy, powiedział również, że przedsprzedaż gry Diablo IV jest „silna”.
Meta Platforms króluje po wynikach kwartalnych. Mark Zuckerberg: „Nasza społeczność wciąż rośnie”
„Każda z naszych kluczowych marek wciąż rozwija się rok do roku, a Call of Duty po raz kolejny jest motorem wzrostu” - powiedział Kotick. „Rezerwacje netto na urządzenia mobilne wzrosły o dwucyfrowy procent, w tym kolejny rekordowy kwartał dla Kinga”.
Rekordowa transakcja z Microsoftem jak kula u nogi dla cen akcji
W zeszłym roku większość raportów kwartalnych Activision przeszła bez echa, ponieważ cena akcji była w dużej mierze uzależniona od ceny, którą Microsoft zgodził się zapłacić za firmę, czyli 95 dolarów za akcję. Akcje Activision były notowane znacznie poniżej tej ceny, ponieważ inwestorzy obawiali się, że transakcja może zostać zatrzymana przez organy regulacyjne, chociaż w ostatnich miesiącach ceny akcji rosły.
Jednak w środę brytyjski Urząd ds. Konkurencji i Rynków ogłosił, że blokuje transakcję, powołując się na obawy, że może ona wpłynąć negatywnie na przyszły rozwój rynku gier w chmurze, prowadząc do ograniczenia innowacji i mniejszego wyboru dla graczy w Wielkiej Brytanii w nadchodzących latach.
Analitycy nie są optymistami co do przyszłości transakcji
Firmy mają prawo odwołać się od decyzji, ale analityk Kirk Materne z Evercore ISI nie jest optymistycznie nastawiony co do przyszłości transakcji.
Według analityka Evercore ISI, Kirka Maternego, firmy mogą odwołać się od decyzji, ale szybkie odwrócenie tego orzeczenia wydaje się mało prawdopodobne, ponieważ proces odwoławczy w Wielkiej Brytanii obejmuje zasadniczo te same organy regulacyjne, które właśnie zablokowały umowę.
W związku z tym, że transakcja jest zagrożona, akcje Activision spadły o prawie 10% do 78,45 USD. Analityk Jefferies, Andrew Uerkwitz, uważa jednak, że inwestorzy dostrzegą wartość wewnętrzną w okolicach 80 USD, z możliwością wzrostu w oczekiwaniu na nadchodzące premiery i wykorzystanie gotówki.
Analityk Wedbush, Michael Pachter, nie rezygnuje z transakcji i proponuje kompromis, który polegałby na utrzymaniu całej zawartości Activision poza Game Pass w Wielkiej Brytanii, uzyskaniu tymczasowej zgody na zamknięcie transakcji pod tym warunkiem i odwołaniu się od tego warunku w przyszłości.
Jeśli transakcja się rozpadnie, Pachter uważa, że akcje Activision są warte 95 USD za akcję. Z kolei analityk Jefferies podkreśla, że szersza przestrzeń gier wideo straci wszelkie premie za fuzje i przejęcia, a duże partnerstwa technologiczne z posiadaczami IP mogą być jednym z interesujących wyników.
Warto zwrócić uwagę na drugi kwartał, ponieważ 6 czerwca odbędzie się bardzo oczekiwana premiera gry Diablo IV.