Przejdź do treści

udostępnij:

Kategorie

Vercom prezentuje bardzo dobre wyniki finansowe oraz buduje trzeci filar wspomagający wzrost spółki

Udostępnij

Vercom opublikował bardzo dobre wyniki finansowe za pierwszy kwartał 2025 roku i przedstawił pierwsze efekty pracy nad nowym filarem rozwoju spółki. Zarząd zaprezentował postępy w osiągnięciu celów nowego programu motywacyjnego, który zakłada niemal potrojenie EBITDA oraz dalszą ekspansję. Spółka rozwija teraz trzeci, strategiczny filar wzrostu – partnerstwa, które mają uzupełniać dotychczasowe źródła rozwoju: wzrost organiczny i akwizycje. Stawia także na kolejną szybko rosnącą falę popytu związaną z kanałami RCS.


Grupa Vercom rozpoczęła rok 2025 notując rekordowe wyniki finansowe za pierwszy kwartał. Skorygowana EBITDA wzrosła o 23%, marża brutto o 16% do poziomu 59 mln zł, a zysk netto aż o 38%, osiągając 23 mln zł. To jeden z najlepszych wyników w historii spółki.

„Co ważne był to wzrost zdrowy, wzrost oparty przede wszystkim o nowych klientów oraz skuteczną dosprzedaż usług. Na przestrzeni ostatnich 12 miesięcy pozyskaliśmy blisko 13 tys. nowych odbiorców, z czego 3 tys. tylko w pierwszym kwartale” – komentuje Łukasz Szałaśnik, CFO Vercom.
 


Osiągnięta w I kwartale dynamika EBITDA wpisuje się w strategię długoterminową spółki.

„Jest to wynik zbieżny z dynamiką, którą chcemy osiągnąć w tym roku. Przypominam, że naszym ambitnym celem na ten rok jest wypracowanie w tym roku 135 mln zł EBITDA i w tym kontekście można powiedzieć, że wyniki pierwszego kwartału były bardzo udane” – dodaje Łukasz Szałaśnik.
 


Nowy program motywacyjny zakłada osiągnięcie 230 mln zł EBITDA do 2028 roku – wyłącznie na bazie wzrostu organicznego. Ale Vercom ma zamiar rozwijać się także w drugim filarze, czyli akwizycjach.

Rekordowa dywidenda Vercom w 2025 roku. Spółka kontynuuje politykę dzielenia się zyskami

Akwizycje wciąż kluczowym elementem strategii Vercom

Choć cele programu motywacyjnego skupiają się na wzroście organicznym, spółka działa także w obszarze przejęć.

„Widzimy przestrzeń do tego, by do 2028 r. zwiększyć ponownie aż 3-krotnie skalę naszej działalności względem poziomu z 2024 r., także za pomocą elementu akwizycyjnego” – zaznacza Szałaśnik.
 


Zarząd kontynuuje prace nad kolejnymi akwizycjami, ale – jak podkreśla – nie kieruje się presją czasu.

„Szukamy podmiotów, które będą posiadały odpowiednią jakość i dadzą nam komfort tego, że dołożą kolejną ważną cegiełkę do realizacji naszych ambicji. Szacujemy, że na przestrzeni tych 4 lat możemy przeznaczyć na przejęcia nawet miliard złotych” – podsumowuje CFO Vercom.

Vercom ogłasza dywidendę i ambitne cele do 2028 roku, a akcjonariusze związani z MailerLite rozpoczynają ABB

Vercom rozwija trzeci filar wzrostu – strategiczne partnerstwa

Dotychczas rozwój Vercom opierał się na dwóch filarach: wzroście organicznym i skutecznych akwizycjach. Spółka zaczęła jednak budowę także trzeciego filaru, który już dziś zaczyna przynosić pierwsze efekty. Mowa o strategicznych partnerstwach z globalnymi liderami technologicznymi.

„Umiemy rosnąć organicznie, umiemy realizować przejęcia, które pozwalają nam na skokowe przesunięcie na ścieżce rozwoju. A trzecią ścieżką, dywersyfikującą elementy rozwojowe dla spółki Vercom mają być partnerstwa” – tłumaczy prezes Krzysztof Szyszka.

Spółka podkreśla, że tego typu współprace mogą okazać się najbardziej efektywnym sposobem dotarcia do nowych grup klientów.

Partnerstwo z Microsoft – dostęp do globalnych klientów enterprise

W pierwszym kwartale 2025 roku Vercom zrealizował jeden z kluczowych kroków w ramach nowego filaru – strategiczną współpracę z Microsoft. Dzięki niej flagowy produkt spółki, MessageFlow, trafił do globalnego marketplace Azure, z którego korzysta ponad 350 tys. firm na świecie.

„Dwa miesiące temu informowaliśmy o rozpoczęciu strategicznej współpracy z Microsoft (...). W pierwszym kwartale zostało wykonane dużo pracy zarówno po naszej stronie, jak i po stronie Microsoft, by ta współpraca zaowocowała w przyszłości dostępem do dużych klientów” – zaznacza prezes Vercom.

Zarząd liczy, że to partnerstwo stanie się trwałym źródłem wzrostu w segmencie enterprise.

Nowa współpraca z Google – pozyskiwanie klientów przez chmurę

Kolejnym strategicznym ruchem było podpisanie umowy z Google, na mocy której usługi MailerLite są już dostępne w Google Cloud. To istotny krok w kierunku zwiększenia widoczności marki i efektywnego pozyskiwania klientów z sektora MŚP.

„Dzięki tej umowie usługi komunikacji transakcyjnych dla mniejszych klientów oferowane przez naszą markę MailerLite stały się dostępne w Google Cloud. (…) Tu możemy pochwalić się ponad 25 klientami, którzy od momentu wdrożenia naszego rozwiązania, czyli w ciągu 2 tygodni, stali się naszymi klientami” – dodaje Krzysztof Szyszka.

Partnerstwo z Shoperem – integracja w ekosystemie cyber_Folks

Oprócz ekspansji zagranicznej Vercom umacnia także swoją pozycję na rynku lokalnym. Trzecim ważnym partnerstwem jest współpraca z Shoperem, który – podobnie jak Vercom – należy do ekosystemu budowanego przez cyber_Folks.

„Naszą ambicją jest wzrost na rynkach międzynarodowych (...), ale też na rynku lokalnym wydarzyło się bardzo fajne przedsięwzięcie naszego głównego akcjonariusza. (…) Przypomnę, że dziś z rozwiązań Shoper korzysta ponad 20 tys. klientów w segmencie e-commerce” – podkreśla Szyszka.

Vercom przygotowuje dedykowaną integrację swoich usług z platformą Shoper, a MailerLite i MessageFlow mają stać się domyślnymi rozwiązaniami komunikacyjnymi w tym systemie. Zakończenie prac nad integracją planowane jest na przełom III i IV kwartału, tuż przed szczytem sezonu w e-commerce.

Vercom z 38 proc. wzrostem rdr. zysku netto w I kw. 2025

Silnie wzrostowa fala w nowej technologii komunikacji konwersacyjnej

Rozwój komunikacji biznesowej wchodzi w nową erę – po latach dominacji SMS-ów i e-maili, coraz większą rolę zaczynają odgrywać nowoczesne kanały konwersacyjne. Vercom, jako technologiczny lider w branży CPaaS, już bierze w niej udział.

„W związku z rozwojem komunikacji konwersacyjnej stawiamy na nową falę związaną z nowymi formami komunikacji” – zaznacza prezes.

Jednym z dynamiczniej rosnących kanałów są powiadomienia PUSH, które zyskały na znaczeniu wraz z upowszechnieniem aplikacji mobilnych. Ich dynamika w ubiegłym roku wyniosła około 50%, a w pierwszym kwartale 2025 r. wzrost sięgnął już 70%. Jeszcze większy przełom przynosi jednak komercjalizacja kanałów OTT i RCS – technologii, które otwierają zupełnie nowe możliwości komunikacyjne dla biznesu.

RCS (Rich Communication Services) to następca klasycznych SMS-ów, który łączy funkcje tekstowe z grafiką, przyciskami, wideo i interakcją. Vercom już dziś wdraża tę technologię wśród swoich klientów.

„Przygotowanie każdej wiadomości RCS wymaga pracy grafików i programistów, dlatego postanowiliśmy zainwestować w nowoczesną platformę RCS z intuicyjnym interfejsem i silnikiem automatyzacji” – informuje Szyszka.

Nowa platforma ma umożliwić firmom – również tym bez zaawansowanego zaplecza IT – łatwe tworzenie złożonych scenariuszy komunikacyjnych bez konieczności pisania kodu.

„Liczymy, że to pozwoli jeszcze lepiej wykorzystać potencjał RCS również tym mniejszym firmom (...). Naszym celem jest, aby to nowe rozwiązanie było dostępne dla naszych klientów jeszcze w tym roku” – podsumowuje prezes.
 

Udostępnij