Przejdź do treści

udostępnij:

PTWP wyniki
Kategorie

Grupa PTWP gotowa na dalszy wzrost, szykuje się do akwizycji

Udostępnij

Grupa PTWP szykuje się do przeprowadzenia akwizycji i dalszych inwestycji, ale nie zapomina też o kontynuowaniu wypłat dywidendy, poinformował prezes Wojciech Kuśpik.


Mediowa grupa zanotowała najlepsze otwarcie w swojej historii, osiągając wyniki, które ustanawiają nowe rekordy w każdym segmencie działalności. Najlepsze dynamiki widać w części online oraz w segmencie wydarzeń, czyli tam, gdzie od dwóch lat grupa koncentrowała swoje inwestycje w rozwój.
 

 

Kurs akcji PTWP

 

PTWP działa w trzech głównych segmentach: segment mediów online (19 specjalistycznych serwisów internetowych, docierających miesięcznie do ponad 30 mln unikalnych użytkowników), eventy własne (autorskie kongresy, konferencje i targi) i zarządzanie obiektami (centrum kongresowe i Spodek w Katowicach, gdzie realizowane są wydarzenia oraz rozwijane projekty inwestycyjne).

Wzrostowa dywersyfikacja

PTWP przykłada dużą wagę do dywersyfikacji biznesu. Dzięki równoczesnemu rozwijaniu segmentów online, eventów własnych oraz zarządzania obiektami grupa jest dobrze przygotowana na dalszy wzrost, zarówno w zakresie przychodów, jak i marż. Nowe projekty obejmują m.in. rozwój wydarzeń branżowych związanych z cyfryzacją, AI, cyberbezpieczeństwem czy obronnością, a także inwestycje w nowe obiekty kongresowe i hale sportowe” - wymienił prezes Grupy.

Czy CD PROJEKT "rozrzuci okruszki" i zaskoczy na Gamescom nowymi informacjami o Wiedźminie 4?

Kluczowym elementem strategii PTWP jest konsekwentna inwestycja w rozwój wewnętrzny i zespół. To podejście pozwoliło nie tylko osiągnąć rekordowe wyniki finansowe, ale także umożliwiło regularne dzielenie się zyskami z akcjonariuszami. W bieżącym roku wypłacono dywidendę w wysokości 9 mln zł, a w ciągu ostatnich kilku lat suma wypłat wyniosła niemal 25 mln zł. Prezes PTWP zaznaczył, że intencją spółki jest kontynuowanie dzielenia się zyskiem z akcjonariuszami.

 

Program własnych wydarzeń własnych na II półrocze jest bogaty i stale się rozwija. W obszarze online PTWP stawia na rzetelną, specjalistyczną i jakościową informację, co pozwala osiągać rekordowe wyniki mimo zmian w algorytmach Google’a i rosnącej roli AI, zaznaczył Kuśpik.

Akwizycje nowym celem

Grupa rozwija się organicznie celując w systematyczny ponad 20-proc. organiczny wzrost r/r, ale obecnie aktywnie poszukuje możliwości przejęć w każdym segmencie swojej działalności. Podejmowane decyzje akwizycyjne mają być przemyślane i racjonalne. Spółka dysponuje znaczącymi środkami własnymi (ponad 25 mln zł po wypłacie dywidendy) oraz możliwością finansowania dłużnego i współpracy z partnerami giełdowymi.

 

Patrząc na najbliższe miesiące, spółka jest optymistycznie nastawiona. Celem jest utrzymanie wzrostu organicznego na poziomie 20% oraz uzupełnienie go o wybrane akwizycje, które wzmocnią pozycję PTWP w Polsce. Dalsza ekspansja międzynarodowa, choć w perspektywie naturalna, pozostaje planem długoterminowym – obecnie priorytetem jest maksymalne wykorzystanie potencjału krajowego” - zaznaczył prezes Grupy PTWP.

LUG z ostrożnym optymizmem. Stara się o projekty w Europie Zachodniej, Afryce i na Bliskim Wschodzie

W jego ocenie, PTWP znajduje się w najlepszym momencie swojej historii: posiada mocne portfolio produktowe, dynamicznie rozwijający się segment online, stabilne zarządzanie obiektami oraz rosnące wydarzenia własne. 

 

Po latach intensywnych inwestycji wewnętrznych i budowy zespołu spółka zbiera owoce swojej pracy, zapewniając jednocześnie akcjonariuszom atrakcyjny zwrot i przygotowując grunt pod dalszy, zrównoważony wzrost” - podsumował prezes Grupy PTWP.

 

 

Udostępnij