Przejdź do treści

udostępnij:

Wyniki cyberfolks
Kategorie

Wyniki cyber_Folks rosną w tempie ponad 30%. Spółka inwestuje w AI i planuje kolejne M&A aby utrzymać wzrost

Udostępnij

Grupa cyber_Folks ponownie pokazała rekordowe wyniki dzięki wzrostowi organicznemu. Jednocześnie spółka zapowiada znaczące inwestycje w agentów AI. Przedstawia także dwa już działające nowe produkty, które mają zmienić obsługę hostingu i analitykę e-commerce.


W III kwartale cyber_Folks odnotował rekordowe wyniki. Przychody wzrosły do 216 mln zł (+17% r/r wobec 185 mln zł rok wcześniej), a skorygowana EBITDA osiągnęła 76 mln zł (+65% r/r wobec 46 mln zł), co przełożyło się na wyraźną poprawę marży EBITDA do 35,0% (+10,4 p.p. r/r) oraz silne przepływy operacyjne w ujęciu LTM na poziomie 231 mln zł.

Dynamika wyników napędzana była jednocześnie wzrostami organicznymi we wszystkich segmentach Grupy (cyber_Folks, Shoper, Vercom) oraz efektami przejęć, w szczególności akwizycji Shopera w lutym.

W szczególności rok do roku mamy bardzo istotny wpływ przejęcia spółki Shoper w lutym tego roku

– mówi Robert Stasik, wiceprezes zarządu cyber_Folks.

We wrześniu zrealizowano emisję akcji na ok. 200 mln zł, a pozyskane środki mają zostać wkrótce przeznaczone na kolejne przejęcia, co wraz z wysokimi przepływami zapewnia komfortową obsługę zadłużenia i możliwość dalszego dzielenia się wynikami z akcjonariuszami.

Zarząd podkreśla, że spółka rośnie „w wysokim, ponad 30% tempie” na poziomie przychodów, EBITDA, przepływów operacyjnych i zysku netto.

Widzimy duży efekt dźwigni operacyjnej i skalowalności naszych usług. Jesteśmy w stanie rosnąć, zwiększać bazę liczby klientów, zwiększać przychody bez istotnego zwiększania bazy kosztowej

– dodaje.

Grupa zwiększa inwestycje w rozwój technologii AI oraz e-commerce.

Mimo wzrostu nakładów inwestycyjnych, jesteśmy w stanie dalej generować bardzo wysokie przepływy, co pozwala nam na komfortową obsługę zadłużenia, ale też dzielić się z akcjonariuszami.

– podsumowuje Stasik.

Kurs akcji cyber_Folks

Pierwsze na świecie tego typu narzędzia AI dla sprzedawców

Zarząd cyber_Folks przedstawił na prezentacji wynikowej dwa nowe narzędzia AI, które, jak zaznacza zarząd, już cieszą się znacznym zainteresowaniem klientów.

robo_Folks to pierwsze na świecie narzędzie wspierające obsługę hostingu, w którym agent AI nie tylko odpowiada, ale realnie wykonuje operacje techniczne w imieniu użytkownika.

Pierwszy asystent AI, który nie tylko mówi, ale działa (…) Chat boty do tej pory kojarzą się z nieudolnymi próbami obsługi klienta, a jak trzeba coś zrobić, skonfigurować, przenieść, naprawić to najczęściej kończy się to komunikatem „Proszę skontaktować się z konsultantem”

– wyjaśnia Łukasz Piecuch, dyrektor ds. technologii cyber_Folks.

Tymczasem nowy system wspomaga użytkownika od konfiguracji domen i poczty, przez modyfikacje ustawień, po analizę bezpieczeństwa i wprowadzanie poprawek na hostingu w czasie rzeczywistym. Narzędzie celuje w użytkowników, którzy, jak wyjaśnia Piecuch: „pracują w środowisku, które wymaga specjalistycznej wiedzy IT, ale 80% jej nie posiada”, dlatego automatyzuje żmudne czynności, skraca czas reakcji i ogranicza błędy manualne.

Technologia ta budzi emocje i spotyka się z wieloma pozytywnymi komentarzami od użytkowników. robo_Folks trafia do użytkowników, którzy potrzebują go najbardziej

– dodaje Łukasz Piecuch.

Drugim projektem jest „Asystent Sprzedawcy” dla ekosystemu Shoper. Działa na realnych danych sklepu i podpowiada konkretne ruchy pozwalające zwiększyć sprzedaż, poprawić marżę i efektywność.

Lepsze zrozumienie danych i lepsze wykorzystanie danych sprawi, że nasi sprzedawcy (klienci) będą sprzedawać jeszcze więcej. Wiemy że potrzebują zaawansowanej analityki w swoich sklepach.  To nowy system analityki

– mówi Łukasz Balec, head of AI w Shoper.

System uczy się wzorców popytu, wykrywa szanse i ryzyka, a następnie rekomenduje działania, jak wyjaśnia zarząd, „w zgodzie z całym ekosystemem marketingowo i strategicznie” danego sklepu.

Żeby to lepiej zobrazować, to jak zamienić armię analityków zamienić w jednego partnera biznesowego, który, po pierwsze zna cały ekosystem marketingowo i strategicznie, a przede wszystkim ma silne zrozumienie tego konkretnego biznesu. Potrafi wykryć szanse, ale też ocenić ryzyka i zaproponować konkretne działania, które mają szansę przełożyć się na realną wartość biznesową

– wyjaśnia Balec

Obie te inicjatywy są częścią programu inwestycji w AI.

Bardzo mocno inwestujemy w rozwój naszych technologii, w szczególności reprezentacji AI. Są już pierwsze, ale znaczące efekty. Mamy na to spory budżet ok. 40 mln zł na dalsze inwestycje w tym obszarze

– podkreśla Robert Stasik.

Dalej chcemy budować europejskiego lidera w zakresie technologii cyfrowych, w szczególności w e-commerce. Już teraz jesteśmy w Polsce największą platformą e-comerce pod względem GMV

– dodaje na koniec

 

Udostępnij