Przejdź do treści

udostępnij:

Kategorie

Answear wraca na rentowną ścieżkę wzrostu i szykuje się do roli lidera mody premium

Udostępnij

Answear wchodzi w ostatni kwartał 2025 roku z mocno poprawioną rentownością i ambitnym planem dalszego wzrostu w segmencie mody premium w Europie Środkowo‑Wschodniej. Po trzech kwartałach spółka notuje dwucyfrowy wzrost przychodów, rekordowy zysk EBITDA i rosnącą średnią wartość koszyka, a zarząd podkreśla, że „spółka wróciła na rentowną ścieżkę wzrostu”. Answear przygotowuje się do intensywnego rozwijania oferty marek Answear i PRM oraz dalszej premiumizacji portfolio.


Answear ma za sobą bardzo udane trzy kwartały 2025 r., w których wypracował 1,15 mld zł przychodów (+17% rok do roku), przy jednoczesnym wyraźnym odbiciu rentowności operacyjnej. Spółka poprawiła kluczowe wskaźniki biznesowe. Liczba aktywnych klientów wzrosła do 2,57 mln (+13% r/r), a liczba wizyt na platformach do 244,6 mln (+6% r/r), przy współczynniku konwersji na poziomie 1,76% (+3,5% r/r).

Po trzech kwartałach utrzymujemy pozycję lidera wzrostu przychodów, a jednocześnie poprawiliśmy skokowo naszą rentowność

– podkreśla Krzysztof Bajołek, prezes i założyciel spółki.

Myślę, że to jest bardzo dobry wynik, biorąc pod uwagę wymagające otoczenie rynkowe i presję ze strony konkurencji

–  dodaje prezes.

Silna dynamika sprzedaży przekłada się na wyniki na poziomie marży brutto i EBITDA. Marża brutto za 9 miesięcy 2025 r. sięgnęła 468,2 mln zł wobec 385,3 mln zł rok wcześniej, co oznacza wzrost o 22%, a w samym trzecim kwartale wzrosła z 132,7 do 154,6 mln zł (+17% r/r). EBITDA liczona za ostatnich 12 miesięcy wyniosła 84 mln i jest to rekordowy wynik w historii firmy.

Nigdy wcześniej takich wyników nie osiągaliśmy

– mówi Krzysztof Bajołek.

Śmiało możemy powiedzieć, że wróciliśmy na rentowną ścieżkę wzrostu. Widać to wyraźnie w naszych wynikach

– zaznacza

Webinar: Wyniki finansowe Answear za III kwartał 2025 roku i plany rozwoju

Cel: rosnąć w sposób rentowny

Spółka wskazuje, że dobre wyniki są efektem „monetyzowania zmian”, w tym repozycjonowania Answeara do segmentu premium i rozwoju nowej marki PRM w segmencie luxury, a także konsekwentnego wzmacniania oferty nowymi markami oraz optymalizacji asortymentu.

Wróciliśmy na rentowną trajektorię wzrostu. Jest to rezultatem dbania o marżę. Marża na sprzedaży wzrosła do 41% i wzrosła też w trzecim kwartale, a to jest kwartał wyjątkowo trudny

– mówi Jacek Dziaduś, wiceprezes ds. finansowych.

Dbanie o rentowność jest naszym priorytetem i dalej podtrzymujemy, że naszym celem jest, by rosnąć w sposób rentowny

– dodaje.


Kurs akcji Answear

Poprawa koszyka zakupowego

Istotnym elementem tej poprawy jest rosnąca średnia wartość koszyka zakupowego.

Średnia wartość koszyka pozytywnie odznacza się na tle konkurencji. Premiumizacja podnosi wartość zamówienia. Widać to wyraźnie w przypadku brandu PRM. Również rośnie koszyk dla brandu Answear

– wskazuje Jacek Dziaduś.

Zarząd podkreśla, że wyższy koszyk to bezpośredni efekt przesunięcia oferty w stronę segmentu premium i luxury oraz racjonalnego, choć wciąż intensywnego poziomu wydatków marketingowych, które jednak rosną wolniej niż przychody.

Dzięki temu wzrostowi koszyka poprawiamy naszą rentowność

– zaznacza wiceprezes

Plan rozwoju na następne kwartały

Answear wchodzi w kolejne lata z jasno zdefiniowaną strategią dalszego wzrostu w obu kluczowych brandach, czyli w Answear i PRM. Spółka zapowiada „dalszą rozbudowę, pozyskiwanie kolejnych marek, kontunuowanie monetyzacji poczynionych zmian”.

Dotychczasowe osiągnięcia dobrze rokują na przyszłość. Nasze cele na ten rok i następny są więc jak najbardziej do zrealizowania. Proszę pamiętać, że czwarty kwartał jest zwykle tym najbardziej rentownym kwartałem. Z drugiej strony poprzedni czwarty kwartał był bardzo dobry i jego pobicie nie będzie już takie łatwe.

– mówi prezes Bajołek.

Ambicją spółki jest osiągnięcie pozycji lidera w sprzedaży on‑line mody premium w Europie Środkowo‑Wschodniej i – jak zaznacza prezes – Answear „jest na dobrej drodze, by to osiągnąć”, rozwijając segment demokratycznego premium, podczas gdy PRM celuje w segment luxury.

Kluczowe kierunki na najbliższe kwartały to dalszy rozwój i skalowanie biznesu PRM, a równolegle skalowanie i optymalizacja wyników Answeara poprzez wzrost średniego koszyka, poprawę marży oraz obniżenie kosztów marketingu i logistyki. Strategia zakłada pozyskiwanie nowych marek, organizację jakościowych wydarzeń i współprac z partnerami, uruchomienie aplikacji mobilnej i programu lojalnościowego dla PRM.

Będziemy się teraz skupiać na dalszym rozwoju PRM oraz na „wygrzewaniu” tych zmian, które wprowadziliśmy w Answearze. Sporo już osiągnęliśmy, ale wciąż mamy jeszcze sporo do poprawy

– podsumowuje prezes.

 

Udostępnij