Tegoroczna reorganizacja Agory przyniesie wymierne efekty w 2026 r. i kolejnych latach
Mediowa grupa ciągle pracuje nad integracją grupy Eurozet, co wpłynie szczególnie na redukcję kosztów. Cele w strategii na lata 2023-2026 są podtrzymane.
2024 r. Agora zakończyła wzrostem przychodów oraz EBITDA względem poprzedniego roku, do czego w głównej mierze przyczyniła się sprzedaż reklam oraz powrót klientów do kin. W następnych kwartałach firma skupi się na przede wszystkim na obniżeniu kosztów, co związane będzie z integracją grupy Eurozet.
Wyniki finansowe Grupy Agora za 2024 rok i plany rozwoju – czat inwestorski z członkinią zarządu
Plan realizowany bez problemów
W połowie 2024 r. giełdowa spółka przejęła pozostałe udziały Eurozetu od SFS Ventures za 38,8 mln euro, stając się jedynym właścicielem radiowej grupy. Od tego czasu trwa też integracja obu podmiotów, której efekty po stronie kosztów zobaczymy najwcześniej w 2026 r.
Notowania grupy Agora w ciągu ostatnich 12 miesięcy
„Integracja przebiega zgodnie z planem. Synergie przychodowe zostały w dużej mierze już zrealizowane po wprowadzeniu wspólnej oferty sprzedażowo-produktowej, co już jest widoczne w naszych wynikach. W tej kwestii nie powiedzieliśmy jeszcze ostatniego słowa. W tej chwili możemy się już skoncentrować na dalszych działaniach dążących do pełnego połączenia spółek, ujednolicania procesów oraz systemów. Ich pełna realizacja będzie możliwa po przeniesieniu grupy Eurozet do naszej siedziby przy Czerskiej. Są to jednak procesy długotrwałe, wymagające przygotowań oraz sporych nakładów pracy. Oprócz tego szukamy synergii między mediami cyfrowymi Agory. Z pewnością portal radiozet.pl oraz inne nasze radiowe portale mają możliwość osiągnąć wiele we współpracy z innymi mediami online Agory, zarówno na polu redakcyjnym, jak i marketingu i sprzedaży. W tym obszarze widzimy największe szanse na 2025 r., ale i na kolejne lata” skomentowała podczas czatu inwestorskiego Anna Kryńska-Godlewska, członkini zarządu Agory.
Agora miała w IV kw. 104,8 mln zł zysku EBITDA oraz 39,1 mln zł zysku netto j.d.
Wyniki pod lupą
Ubiegły rok Agora zakończyła osiągając niemal 1,5 mld zł przychodów, o 7,2% więcej niż w 2023 r. EBITDA podskoczyła o 18% do 257,1 mln zł, natomiast zysk netto zjechał o 68,9% do 26,4 mln zł. Duży wpływ na spadek ostatniego z wymienionych wskaźników miał przede wszystkim koszt kredytów i leasingu oraz aktualizacja wyceny opcji put przyznanych akcjonariuszom/udziałowcom niekontrolującym Helios i Video OOH.
Wyniki grup Agora w 2024 r.
Źródło: Spółka
Przyglądając się poszczególnym filarom przychodowym Agory widać, że największy wzrost w 2024 r. dotyczył działalności filmowej i sprzedaży barowej w kinach. O 8,4% względem 2023 r. podskoczyła kluczowa dla wyników grupy sprzedaż reklam.
„Pierwszy kwartał 2025 r. to kontynuacja trendów obserwowanych w 4 kwartale 2024 r. Wydaje się, że rynek reklamowy (cały) zanotuje silny jednocyfrowy wzrost w 1 kwartale 2025 r. Nasze prognozy zakładają dynamikę wzrostu rynku reklamy w 2025 r. mieszczącą się w przedziale 6,5-8,5%. Uważamy, że powinny rosnąć niemal wszystkie segmenty rynku reklamowego oprócz reklamy prasowej” dodaje przedstawicielka Agory.
Zarząd Agory rekomenduje pokrycie pozostałej straty netto za '23 z kapitału zapasowego
Cele obowiązują
Zgodnie z strategią spółki na lata 2023-2026, grupa ma osiągnąć w ostatnim roku jej obowiązywania poziom 200 mln zł EBITDA z wyłączeniem MSSF 16 (w 2024 r. opiewała ona na 147,7 mln zł). W tym momencie spółka jest pozytywnie nastawiona do realizacji wspomnianego wymogu.
Warto też dodać, że Agora zapowiedziała powrót do wypłaty dywidendy w latach 2026-2029 na łącznym poziomie 2,5 zł na akcję. W tym momencie cały czas analizowany jest sposób jej wypłaty.
„W tym momencie za wcześnie jest do składania ostatecznych deklaracji dotyczących wypłaty dywidendy. Rozważamy wszystkie scenariusze, w tym możliwość wcześniejszej wypłaty, ale w mniejszych kwotach” podsumowała Kryńska-Godlewska.
Agora zakłada, że prognozowany wzrost PKB w '25 przełoży się na wzrost rynku reklamy
