Przejdź do treści

udostępnij:

Kategoria:

Benefit Systems zakłada utrzymanie wzrostu liczby klubów fitness oraz podtrzymuje plany akwizycyjne

Udostępnij

Grupa Benefit Systems zakłada utrzymanie wzrostów w tym i przyszłym roku. Kluczowym elementem strategii na nadchodzące lata jest intensyfikacja inwestycji, zarówno na rynku krajowym, jak i zagranicznym. Benefit Systems planuje w dalszym ciągu rozwijać swoje usługi poprzez otwieranie nowych klubów oraz wykorzystanie możliwości fuzji i przejęć (M&A). Zarząd deklaruje także utrzymanie stabilnej polityki dywidendowej.

„Zakładając, że aktualne otoczenie biznesowe i makro nie ulegnie istotnej zmianie, oczekujemy, że 2025 będzie kolejnym rokiem ze wzrostem liczby użytkowników, przychodów oraz zysków. Wydaje się również, że drugie półrocze tego roku i zapewne w pewnej części przyszły rok będą intensywnym okresem pod kątem inwestycji” – mówi Małgorzata Kloka, dyrektorka finansowa Benefit Systems.

Jednym z najważniejszych obszarów wzrostu dla Benefit Systems jest rozwój własnych klubów fitness. W całym roku 2024 spółka planuje otworzyć 15 nowych klubów i zakłada utrzymanie podobnego tempa wzrostu w kolejnych dwóch latach.

„To dałoby nam poziom 265-270 klubów na koniec 2026. Niezmiennie od kilku kwartałów analizujemy możliwości M&A, które mogą zwiększyć tę liczbę. (…) Na ten moment potencjał rynków na których operujemy pozwala nam na rozwój w kolejnych latach. Wewnętrznie staramy się utrzymywać i rozwijać przewagi konkurencyjne naszych produktów co powinno istotnie zmniejszyć ryzyko braku realizacji naszych planów” – dodaje Małgorzata Kloka.

Rozwój zagranicznych rynków to kolejny priorytet dla Benefit Systems. Spółka dostrzega duży potencjał w Turcji, gdzie, według Kloki, "widzimy dużo większe zainteresowanie produktem ze strony zarówno pracowników, jak i pracodawców." Kontrastuje to jednak z trudnościami na rynku greckim. W 2024 roku firma planuje otworzyć minimum 20 nowych klubów za granicą.

„Na ten moment mamy przekonanie, że jest sens rozwijać się w Turcji, inwestować w rozwój sieci partnerskiej i siły sprzedażowe. W porównaniu z Grecją, w Turcji widzimy dużo większe zainteresowanie produktem ze strony zarówno pracowników jak i pracodawców. Co więcej w Turcji poziom aktywności sukcesywnie rośnie, co świadczy o zainteresowaniu produktem; w Grecji to było wyzwanie” – podsumowuje dyrektorka finansowa.

Jeśli chodzi o sprzedaż kart MultiSport, Benefit Systems widzi znaczący potencjał wzrostu w segmencie małych firm. W Polsce MultiSport to już bardzo rozpoznawalny produkt, co ułatwia dotarcie do mniejszych przedsiębiorstw. Tego samego zarząd spodziewa się na rynkach zagranicznych, gdzie model sprzedaży kart MultiSport do mniejszych podmiotów będzie z czasem ewoluował w podobny sposób.

Zobacz także: Benefit Systems wciąż poprawia przychody i zysk operacyjny. Wyniki za drugi kwartał zbliżone do oczekiwań analityków

Możliwe dalsze akwizycje

Benefit Systems aktywnie analizuje rynek pod kątem potencjalnych akwizycji, jednakże, jak podkreśla zarząd, spółka głównie koncentruje się wciąż na klubach fitness. Wzrost liczby klubów poprzez przejęcia mniejszych sieci fitness jest kluczowym elementem strategii rozwoju.

„Od jakiegoś czasu komunikujemy, że akwizycje na dobre ‘zadomowiły’ się w naszej strategii rozwoju. Natomiast, tak jak pokazuje historia, raczej w naszej branży wzrost przez M&A oznacza szereg mniejszych nabyć, a nie ogromne, trudne do integracji transakcje” – wyjaśnia Małgorzata Kloka.

Akwizycje są istotnym elementem długoterminowej strategii rozwoju Benefit Systems. Ostatnie transakcje, takie jak nabycie sieci Flais w Bułgarii, mają strategiczne znaczenie, gdyż praktycznie podwoiły rozmiar sieci spółki w tym kraju. Jak podkreśla zarząd, w procesie podejmowania decyzji o inwestycjach Benefit Systems kieruje się nie tylko ceną i synergiami, ale także lokalizacją, popularnością wśród użytkowników MultiSport oraz potencjałem sprzedaży B2C.
 

Kurs akcji Benefit Systems

Benefit Systems (2)
 

Powrót do stabilnej polityki dywidendowej po latach przerwy

Spółka wypłata od dwóch lat dywidendę, choć historia dzielenia się zyskiem jest znacznie dłuższa i sięga aż 2012 r. Niestety między 2016 a 2023 r. inwestorzy nie otrzymywali wypłat gotówki. Zarząd podkreśla jednak, że utrzymanie regularności wypłat dywidend jest jego priorytetem.

„Zgodnie z przyjętą przez Zarząd Spółki polityką na lata 2023-2025 taki jest zamiar, ale ostateczna decyzja zawsze należy do akcjonariuszy” – podkreśla dyrektorka finansowa, Małgorzata Kloka.

Dyrektorka finansowa podkreśla również: „Zarząd Spółki nie przewiduje odstąpienia od polityki dywidendowej i zamierza proponować wypłatę minimum 60% skonsolidowanego zysku netto bez wpływu FX z zysku za 2024 rok”.

Udostępnij