Plot Twist szykuje się na ważny rok. “Erosion” wejdzie w early access na wiosnę 2026
Producent gier z NewConnect Plot Twist chce w przyszłym roku zamienić zaufanie partnerów i graczy w mierzalne wyniki kreatywne i biznesowe. Spółka realizuje równolegle dwa projekty z globalnymi wydawcami i zapowiada na wiosnę wprowadzenie do Early Access gry “Erosion” na PC oraz dalszy rozwój drugiego “Project A”, poinformował Strefę Inwestorów CEO Plot Twist Tomasz Gawlikowski.
„Rok 2025 był dla Plot Twist wymagający, ale jednocześnie zdecydowanie przełomowy. W realiach trudnego rynku gamedev i ostrożniejszego kapitału udało nam się zrobić dokładnie to, co odróżnia zdrowe studio od studia ‘na przetrwanie’. Z małym, ok. 30-osobowym zespołem, równolegle prowadzimy dwa ambitne projekty i dla obu pozyskaliśmy mocnych, globalnych wydawców” - powiedział Strefie Inwestorów Gawlikowski CEO Plot Twist.
Plot Twist wchodzi w fazę zapowiedzi nowych projektów
Dwa tytuły, dwaj wydawcy i prawa do IP po stronie studia
Studio podkreśla, że oba projekty mają wsparcie finansowe i marketingowe partnerów, a jednocześnie Plot Twist zachowuje własność IP – kluczowy element długofalowej strategii wartości.
„Przy ‘Erosion’, grze z gatunku rogulike, współpracujemy z Lyrical Games, a naszym partnerem przy ‘Project A’ jest Thunderful. Oba podmioty wspierają nas swoim dużym doświadczeniem, a także finansują każdą z produkcji oraz działania marketingowe dla tych tytułów. To, co jest dla nas kluczowe to fakt, że po naszej stronie pozostają prawa do IP” - zaznaczył CEO Plot Twist.
‘Erosion’ na wiosnę w Early Access na PC
Najważniejszy kamień milowy na 2026 rok to wejście “Erosion” do Early Access na PC na wiosnę. Gra została zapowiedziana w listopadzie na Xbox Showcase i – jak podkreśla spółka – została wyróżniona przez media branżowe.
„Rok 2026 będzie dla Plot Twist przede wszystkim rokiem dowiezienia tego, co zbudowaliśmy w ostatnich latach oraz przejścia z etapu obietnicy do etapu bardzo konkretnych rezultatów. Najważniejszym kamieniem milowym będzie wejście ‘Erosion’ (gra zapowiedziana w listopadzie na Xbox Showcase, uznana przez IGN za grę w top 3 całego wydarzenia) w Early Access na PC na wiosnę” - zaznaczył Gawlikowski.
Wczesny dostęp ma posłużyć weryfikacji retencji, reakcji społeczności oraz kluczowej mechaniki rozgrywki – „time-jump aging mechanic” (przeskok o 10 lat po każdej śmierci bohatera). Plan zakłada regularne aktualizacje, dopracowywanie balansu i narracji, stały dialog z graczami oraz przygotowanie gruntu pod pełne wydanie na pozostałych platformach i potencjalne wejście do wybranych usług subskrypcyjnych.
„Traktujemy to jako moment weryfikacji przez rynek, w którym sprawdzimy nie tylko retencję i reakcję społeczności, ale też to, jak w dłuższym kontakcie z graczem działa nasza kluczowa mechanika ‘time-jump aging mechanic’, czyli przeskok czasu o 10 lat po każdej śmierci bohatera. Chcemy wykorzystać Early Access zgodnie z jego pierwotną ideą, czyli regularnie aktualizować grę, dopieszczać balans i narrację, a przede wszystkim być w stałym dialogu z graczami i reagować na ich feedback. To będzie także moment przygotowania się do kolejnych etapów, czyli pełnego wydania ‘Erosion’ na pozostałych platformach i wejścia gry do wybranych usług subskrypcyjnych” - wskazał CEO Plot Twist.
Plot Twist pracuje nad nowymi grami, ich grywalne wersje są już gotowe
Model działania Plot Twist opiera się na niewielkim, zwinnym zespole, krótkiej ścieżce decyzji i projektowaniu gier z jasnym przekazem – tak, by były zrozumiałe dla graczy, rynku i inwestorów.
„Naszym celem na 2026 jest zbudowanie silnej społeczności wokół 'Erosion', utrzymanie wysokiej skuteczności w relacjach z wydawcami oraz dalsze rozwijanie naszych przewag konkurencyjnych. Mam tu na myśli kompaktowość naszego zespołu, bardzo krótką pętlę decyzyjną oraz projektowanych gier w taki sposób, aby można je było zrozumiale komunikować dla graczy, rynku, inwestorów” - stwierdził Gawlikowski.
Kurs akcji Plot Twist od debiutu na NewConnect
Project A: rozwój z Thunderful i „unikalny twist gatunkowy”
Równolegle toczą się prace nad Project A. Na tym etapie spółka nie ujawnia szczegółów produkcyjnych, ale akcentuje ambicję komunikacyjną podobną do "Erosion" – jasny, przyciągający uwagę twist gatunkowy.
„W procesie dewelopmentu jest także Project A, realizowany z Thunderful. Nie mogę zdradzić na jakim etapie produkcji jesteśmy, ale cały nasz zespół już nie może się doczekać momentu, w którym jak przy ‘Erosion’ będziemy mogli równie klarownie opowiadać o unikalnym twist gatunkowym naszego kolejnego tytułu” - zaznaczył CEO Plot Twist.
Zdaniem spółki obecny cykl rynkowy sprzyja mniejszym, wyrazistym produkcjom z łatwo komunikowalnym pomysłem – co wpisuje się w DNA studia.
„Szansę na rozwój widzimy w tym, że rynek coraz bardziej docenia mniejsze, wyraziste tytuły z mocnym, łatwo komunikowalnym pomysłem. Dokładnie takie, jakie tworzymy w Plot Twist” - stwierdził Gawlikowski.
Analityk DM INC podwyższa wycenę za akcje Plot Twist
Dyscyplina produkcyjna, kontrola zakresu i celowana rozbudowa zespołu
Największe ryzyka CEO studia widzi w tłoku rynkowym i wrażliwości małego studia na obsunięcia terminów. Odpowiedzią ma być rygor operacyjny i ostrożne skalowanie zasobów.
„Kiedy myślę o ryzykach widzę rosnący tłok na rynku i wrażliwość małego studia na ewentualne obsunięcia terminów. Dlatego już teraz minimalizujemy te zagrożenia dzięki dyscyplinie produkcyjnej, świadomemu zarządzaniu zakresem i ostrożnemu, celowanemu rozbudowywaniu zespołu. 2026 ma być rokiem, w którym pokażemy, że potrafimy przekuć zaufanie partnerów i graczy w konkretne, mierzalne wyniki, zarówno kreatywne, jak i biznesowe” - wymienił prezes.
Plot Twist wchodzi w 2026 rok z dwoma finansowanymi projektami, silnymi wydawcami, zachowanymi prawami do IP i jasno zdefiniowanym kamieniem milowym – Early Access “Erosion” na PC. Będzie to okres testu skuteczności strategii „mniejszych, wyrazistych tytułów”, która przejdzie w etap weryfikacji mierzalnych rezultatów.
