Frozen Way skupione na szlifowaniu Honeycomb: The World Beyond
Giełdowe studio uwzględniło uwagi poruszane przez społeczność przy publikacji dema i zamierza stworzyć rozgrywkę przyjaźniejszą zwykłemu graczowi. Spółka nie wyklucza, że z powodu zaangażowania wydawcy, budżet szacowany na 8 mln zł zostanie przekroczony.
Od momentu odejścia wiceprezesa Patryka Czajki z Frozen Way w lutym ubiegłego roku oraz publikacji wersji demo Honeycomb, produkcja nieco zmieniła kształt. Sukces szacowanej na czerwiec daty premiery zależeć będzie od uwag złożonych przez amerykańskiego wydawcę, czyli Snail Games.
Wdrożone zmiany
Społeczność testująca edycję demonstracyjną Honeycomba latem zwracała uwagę przede wszystkim na brak rzetelnego wprowadzenia gracza. Studio znalazło już odpowiedź na te uwagi.
„Tytuł aktualnie jest dużo bardziej dostosowany do potrzeb zwykłego gracza i posiada wprowadzenie do gry, które nie pojawiło się w wersji demo. Po przejęciu produkcji od odchodzącego wiceprezesa postanowiłem zmienić jej formułę, ponieważ kolorowa stylistyka przyciągała niedzielnych graczy, którzy odbijali się od bardziej hardcorowego i depresyjnego survivalu. Uproszczenie i lepsze wytłumaczenie rozgrywki, większe skupienie się na fabule oraz eksploracji planety przyniosły według nas bardzo pozytywną zmianę, przez co odbiór tytułu na Pax West 2024 był nieporównywalnie lepszy niż publicznego dema w czerwcu” komentuje dla Strefy Inwestorów Mateusz Jeleń, prezes Frozen Way.
Lista polskich gier z największą listą życzeń na Steam
Źródło: Gaminganalytics.info
Przypomnijmy, że w październiku giełdowa firma podpisała kontrakt ze wspomnianym Snail Games, na mocy którego otrzyma ratalne wynagrodzenie oraz środki na marketing i dalszą produkcję w zamian za udział w części zysku netto ze sprzedaży. Jak słyszymy, na tym etapie relacje między podmiotami układają się bardzo dobrze.
„Na ten moment jesteśmy bardzo zadowoleni ze współpracy. W Snail Games pracujemy z zawodowcami z kilkunastoletnim doświadczeniem w branży, których uwagi na temat gry są dla nas niezwykle cenne. Pozyskane środki pozwalają nam też podnieść jakość produkcji w kwestii wizualnej i stworzyć bardziej żyjący świat niż pierwotnie planowaliśmy” dodaje prezes Frozen Way.
Szczegóły premiery
Zgodnie z założeniami, premiera Honeycomb: The World Beyond ma nastąpić w czerwcu. Frozen Way zamierza przeznaczyć na produkcję, marketing oraz porty konsolowe łącznie 8 mln zł. Warto zauważyć, że kwota ta nie uwzględnia marketingowego zaangażowania wydawców. W tym momencie nad produkcją pracować ma ponad 30 osób, a w ramach potrzeb do projektu mogą dołączyć kolejni pracownicy z liczącego 70 osób zespołu Frozen Way. W tym momencie wishlista opiewa na 155 tys. graczy. Co ciekawe, ponad 30% zainteresowanych pochodzi z USA. W dniu premiery tytuł ma być dostępny na PC i konsole Xbox oraz PlayStation 5. Kolejne materiały z rozgrywki spółka zamierza zaprezentować w marcu.
„Aktualnie koncentrujemy się na szlifowaniu wszystkich elementów gry według naszego planu produkcyjnego. Ukończony core gry chcemy dostarczyć do wydawcy na początku maja. Posiadamy już także grywalną wersję konsolową gry. Ile następnie będzie jeszcze pracy i kiedy odbędzie się premiera gry, to będzie już zależało od wydawcy i okienka wydawniczego” podsumowuje prezes Frozen Way.
W ciągu ostatnich 12 miesięcy notowania studia spadły o ponad 40%. Aktualna kapitalizacja firmy sięga niespełna 40 mln zł.
Notowania Frozen Way w ciągu ostatnich 12 miesięcy
Data premiery gry Holstin ciągle owiana tajemnicą. Wkrótce do graczy trafi jej kolejne demo