Przejdź do treści

udostępnij:

Kategoria:

Drago entertainment nie rezygnuje z Winter Survivala. Premiera pełnej wersji w I półroczu 2025 r.

Udostępnij

Giełdowe studio w ostatnich miesiącach dokonało zmian mających poprawić sytuację spółki. Rekordowa sprzedaż Gas Station Simulatora (GSS) umożliwia prace nad kolejnymi projektami.

W ciągu ostatnich 12 miesięcy cena akcji Drago entertainment zjechała o przeszło 60% do najniższych poziomów w historii. Mimo fiaska rynkowego debiutu wersji early access Winter Survivala, zespół nie zarzucił prac nad projektem i wdraża zmiany zgodne z oczekiwaniami społeczności.

Premiera Winter Survival nie spełniła oczekiwań Drago entertainment. Producent nie rezygnuje jednak z rozwoju tytułu

Słaba premiera Winter Survivala

Przypomnijmy, że nowy tytuł Drago entertainment, którego produkcja zajęła co najmniej 5 lat, pojawił się na rynku 6 marca. Aktualnie zgromadził ponad 370 recenzji, z czego 62% jest pozytywnych. Peak graczy również nie był satysfakcjonujący i sięgnął 395 osób. Twórcy zauważają, że z pewnością problemem były kwestie techniczne, a gracze próbowali uruchamiać grę na komputerach niskiej jakości, co wpłynęło na ich kiepskie wrażenia z rozgrywki. Firma zamierza zaadresować te kwestie.

Liczba graczy Winter Survival

Źródło: Steamdb

„Liczba graczy i oceny mają oczywiście dużo do czynienia, nie tylko z samym wczesnym dostępem, ale również z problemami, które napotykają klienci. Winter Survival to nasza pierwsza gra na silniku Unreal Engine 5 z dużym, otwartym światem, w związku z tym stworzyliśmy narzędzie umożliwiające głęboki profiling sprzętowy graczy. Wynik: 43% graczy stara się grać w Winter Survival nie spełniając minimalnych wymagań sprzętowych, 26% wręcz stara się w nią grać na starych notebookach bez jakiejkolwiek dedykowanej karty graficznej i stanowczo za małą pamięcią. Już z tego powodu doznania z gry dla blisko połowy graczy nie mogły być dobre. Na premierę pełnej wersji planujemy nie tylko dodatkowe optymalizacje, ale również nowy tryb graficzny, który powinien pomóc w uruchomieniu gry na sprzęcie aktualnie do tego się nienadającym” mówi Strefie Inwestorów Lucjan Mikociak, wiceprezes Drago entertainment.

Premiera Winter Survival już w środę. Nadchodzące tygodnie będą kluczowe dla rozwoju największego projektu Drago Enterteinment ostatnich lat

Transformacja tytułu

Zgodnie z zaprezentowaną kilka miesięcy temu road mapą rozwoju Winter Survivala, twórcy mieli włączyć do rozgrywki m.in. nowy rozdział kampanii, kolejne krainy oraz nowe mechaniki. Znaczna część z tych rozwiązań została już wprowadzona.
 


„Road mapa Winter Survival jest nadal realizowana, choć po opiniach graczy zmieniliśmy niektóre priorytety jej elementów, jak również dodaliśmy i będziemy dodawać rzeczy, których pierwotna nie uwzględniała. Dobrym przykładem takiej zmiany będzie dodanie broni palnej. Nowe mechaniki, jak i zmiany w już istniejących, cały czas wchodzą do gry. Ostatnio dodaliśmy nowe zadania do gry, jak również przerobiliśmy system walki, by stała się bardziej dynamiczna. Story Act II został udostępniony w lipcu wraz z nowym trybem rozgrywki zatytułowanym Cold Wave. Uwzględniając opinie graczy, dokonaliśmy również sporo zmian i ulepszeń w Story Act I” wylicza Mikociak.

Zapowiadany trzeci rozdział rozgrywki ma być udostępniony wraz z pełną premierą gry w I półroczu 2025 r. „Minione miesiące pokazały nam, czego gracze oczekują od naszego tytułu i w jakich aspektach jest on dla nich niezrozumiały, w związku z czym zaprezentujemy im pełną głębie projektu wraz z intensywnymi działaniami marketingowymi” dodaje wiceprezes studia.

Światowa premiera Winter Survival od DRAGO entertainment już dziś

Czas na oszczędności

Od stycznia do czerwca przychody Drago entertainment wzrosły względem tych z analogicznego okresu 2023 r. o niespełna 50% do 11,4 mln zł. Zysk netto podskoczył zaś o prawie 240% do 2,1 mln zł.

Notowania Drago entertainment w ciągu ostatnich 12 miesięcy

„W pierwszym półroczu odnotowaliśmy rekordowe wyniki sprzedaży Gas Station Simulator od dnia premiery we wrześniu 2021 r. W marcu wydaliśmy kolejny płatny dodatek do GSS o nazwie Tidal Wave. W sprzedaży są również dwa inne płatne DLC  zatytułowane Can Touch This oraz Airstrip, przeplatane na bieżąco bezpłatnymi usprawnieniami, które podbijają sprzedaż gry głównej” podkreśla Joanna Tynor, prezeska Drago entertainment. Warto także zaznaczyć, że we wrześniu studio udostępniło kolejny płatny dodatek zatytułowany Car Junkyard. „Jego sprzedaż kształtuje się na bardzo dobrym poziomie i jesteśmy blisko osiągnięcia zwrotu kosztów” dodaje prezeska.

Studio znacząco zwolniło tempo wydawania gotówki. Wartość środków pieniężnych na koniec czerwca wynosiła 1,3 mln zł, podczas gdy w marcu było to 1,6 mln zł. Trzeba jednak zwrócić uwagę, że w czerwcu 2023 r. opiewały one na 4,2 mln zł.

„Podjęliśmy decyzję o zakończeniu kilku współprac (ze spółki odszedł COO Piotr Żygadło), także z niektórymi podmiotami zewnętrznymi. Korzystając z aktualnej sytuacji w branży, wprowadziliśmy pewne zmiany w zespole. Dołączyły osoby z większym doświadczeniem, co pozwoliło nam zredukować pojedyncze stanowiska i podjąć się zadań mniejszym, ale bardziej doświadczonym zespołem” zauważa Tynor. Jak słyszymy, zatrudnienie skurczyło się do 40 osób. Mimo to, trwa rekrutacja na kilka stanowisk.

DRAGO entertainment notuje r.r. 50% wzrost zysku netto po I kwartale i zaczyna rok od wysypu premier

Nowe projekty w drodze

Studio nadal zamierza rozwijać dodatki do flagowego GSS. Pod koniec roku zadebiutować ma najdroższy z nich o nazwie Shady Deals.

Plan premier kolejnych dodatków do Gas Station Simulatora

Źródło: Spółka

„Nad dodatkiem Shady Deals pracujemy z zewnętrznym zespołem, a wspólne prace idą w dobrym kierunku. Płatne dodatki musimy rozłożyć umiejętnie czasowo, kiedy gracze będą gotowi na zapłatę za kolejny DLC, szczególnie że Shady Deals będzie naszym najdroższym dodatkiem. Celujemy w końcówkę roku, ale musimy wziąć wszystkie aspekty pod uwagę w momencie ogłaszania daty premiery” podkreśla Mikociak.

Jednocześnie słyszymy, że póki co nie toczą się jeszcze prace nad drugą odsłoną GSS, chociaż studio ma już pomysł na to, jak projekt zrealizować. Najbliższym nowym tytułem, poza Winter Survivalem, będzie więc Road Dinner Simulator.

„Zdecydowanie koncentrujemy się na produkcji Road Diner Simulator. W tym przypadku, pod względem technologicznym, podchodzimy całkiem inaczej do tematu. Tworzymy framework, który pozwoli nam dodatkowo na szybsze realizowanie kolejnych projektów w ramach uniwersum GSS. Niebawem zaczniemy uchylać rąbka tajemnicy i pokażemy coś więcej z Road Dinner Simulatora” podsumowuje wiceprezes spółki.

DRAGO entertainment ujawnia szczegóły rozwoju hitu Gas Station Simulator w 2024 r.

Udostępnij