Przejdź do treści

udostępnij:

Akwizycje w obszarze IT szasną na poprawę wyników Fabrity Holding

Udostępnij

Fabrity Holding rozszerza swoje działania na rynku akwizycji. Dzięki mocnej pozycji gotówkowej z końca 4 kwartału spółka ma szansę na rozszerzenie tej strategii o nowe podmioty. Jednocześnie analitycy spodziewają się wyzwań w ciężkim otoczeniu rynkowym.

Aby na bieżąco otrzymywać raporty analityczne, zapisz się do newslettera Giełdowego Programu Wsparcia Pokrycia Analitycznego GPW.

Analitycy z DM Trigon w analizie z 25 kwietnia 2024 zaktualizowali wycenę Fabrity Holding lekko podnosząc cenę docelową do 39 zł (wcześniej: 38 zł). Przy obecnym kursie oznacza to niewielki 1,5% potencjał do wzrostu. To sprawiło, że podtrzymali oni swoje zalecenie z poprzedniego raportu (TRZYMAJ). Całą analizę można przeczytać TUTAJ.
 

Notowania Fabrity

Zobacz także: ZUE po rekordowym 2023 r. ma przed sobą perspektywy spowolnienia. Analitycy obniżają rekomendację

Przejęcie Panda Group

W lutym Fabrity Holding dokonało przejęcia Panda Group, nabywając 51% udziałów spółki za 2 mln zł. Do transakcji dołączona jest klauzula o wypłacie kolejnych 2,1 mln zł, jeżeli zostaną spełnione określone cele.

Panda Group to wzmocnienie sektora e-commerce w działalności Fabrity i choć sama transakcja w ujęciu całej grupy nie jest ogromnych rozmiarów, tak analitycy podkreślają, że jest to dobry krok w kierunku dywersyfikacji bazy klientów, co powinno pomóc w umocnieniu pozycji spółki na rynku software house’ów.

Aktualizacja strategii i skup akcji własnych

Spółka ma pokazać w najbliższych miesiącach zaktualizowaną strategię całej grupy. Może to się wydarzyć jeszcze w 2Q24. Na razie zgodnie z celami wyznaczonymi na 2024 r. Fabrity Holding zamierza utrzymać dwucyfrową dynamikę przychodów, a także zachować dwucyfrową rentowność EBITDA. Obecnie otoczenie rynkowe wciąż nie jest łaskawe dla spółki. Na rynkach zachodnich dalej panuje kiepska koniunktura, a mocny złoty przy obecnej strukturze przychodów i kosztów nie pomaga spółce.

Jednym z obszarów dalszego rozwoju jest produkt PerfectBot, którego komercjalizację na rynkach anglojęzycznych spółka rozpoczęła w 3Q23. Na razie można mówić o coraz większym potencjale projektu, który pozyskał jak na razie już kilkudziesięciu płacących klientów, a ponad 100 pozostaje w darmowej wersji testowej. W najbliższej przyszłości Fabrity Holding planuje uruchomić rozwiniętą wersję produktu, która ma być bardziej zautomatyzowana oraz wyposażona w inne języki.

Fabrity Holding realizuje w kwietniu program skupu akcji własnych, na który przeznacza 7,7 mln zł. To, w połączeniu z przyszłą dywidendą, oznacza, że spółka przekaże swoim akcjonariuszom ok. 15 mln zł.

Perspektywy na najbliższy kwartał

Mimo mocnych zapewnień spółki analitycy DM Trigon podchodzą ostrożnie do perspektyw Fabrity Holding. W 1Q24 przewidują oni jedynie 5% wzrost r/r przychodów do poziomu 16,9 mln zł. Na wyniku EBITDA spodziewają się oni 2,1 mln zł (-7% r/r), a zysk netto przewidują na poziomie 1,1 mln zł (-25% r/r).

Pod kątem porównania z innymi spółkami na rynku Fabrity jest relatywnie wysoko wyceniane, jednak analitycy tłumaczą to stabilnym poziomem marż, dużą poduszką płynnościową, a także wysoką dystrybucją środków do akcjonariuszy.
 

Fabrity prognozy 1q24
Źródło: DM Trigon

Zobacz także: Sygnity po udanym roku może mieć w przyszłości problem. Analitycy widzą duży potencjał do spadku kursu akcji

Udostępnij