Premiera Frostpunka 2 już za trzy tygodnie. 11 bit studios podsumowuje I półrocze 2024 r.
Twórcy znanego city buildera w ciągu pierwszych sześciu miesięcy roku wypracowali lepsze przychody niż w I półroczu 2023 r., odnotowując jednocześnie stratę netto. Rynek wypatruje jednak nadchodzących premier kluczowych tytułów.
Za wyniki I półrocza w ponad 50% odpowiadały przychody z tytułów wydawnictwa. Inwestorzy zniecierpliwieni wypatrują już 20 września, czyli premiery Frostpunka 2.
Zobacz także: 11 bit studios przesuwa premiery Frostpunka 2 i The Alters - terminy są ostateczne
Brak impulsu
W trakcie pierwszych sześciu miesięcy roku przychody 11 bit studios wyniosły 30,8 mln zł i były o 24,2% wyższe niż w analogicznym okresie 2023 r. Strata netto opiewała na 0,5 mln zł, podczas gdy w 2023 r. zysk netto wyniósł 4 mln zł. Nakłady na niezakończone prace rozwojowe, czyli tworzenie wspomnianego Frostpunka 2, The Alters oraz Projektu 8 wyniosły łącznie 155,1 mln zł. City builder miał pochłonąć 30% powyższej kwoty. Aktualnie spółka w całości poświęca się najbliższym premierom własnych produkcji, czyli wspomnianemu Frostpunkowi 2 oraz The Alters.
Wyniki 11 bit studios w I półroczu 2024 r.
Źródło: Spółka
"Zależy nam, żeby produkcje prezentowały najwyższą jakość techniczną oraz dostarczały graczom rozrywkę na absolutnie światowym poziomie. Dlatego „Frostpunk 2” i „The Alters” od szeregu miesięcy są w trybie ciągłym testowane i sprawdzane zarówno przez wewnętrzne zespoły Q&A jak i przez zewnętrznych testerów" stwierdził Przemysław Marszał, prezes 11 bit studios.
Zobacz także: Notowania 11 bit studios na najwyższym poziomie w 2024 r. Wzrosty wspierają dobre recenzje i rekomendacja
Ostatnie szlify
Przypomnijmy, że pierwotnie orientacyjną datę premiery city buildera ustalono na I półrocze 2024 r. Następnie studio zapowiedziało Frostpunka 2 na 20 lipca, po czym przesunęło premierę na 20 września, argumentując to chęcią dopracowania produkcji po beta testach, które odbyły się w kwietniu. Widać jednak, że choć jesienne okno premier będzie intensywniejsze niż letnie, to produkcje jak np. Stalker 2 czy Warhammer 40,000 Space Marine 2 konkurują w innych gatunkach.
"Jesteśmy zadowoleni z tysięcy wypełnionych ankiet wypełnionych przez graczy, które otrzymaliśmy i z zawartych w nich sugestii, które po zaadresowaniu pozwolą nam podnieść jakość gier, żeby jeszcze lepiej odpowiadały oczekiwaniom fanów. Wiemy, że są one bardzo wysokie" dodał prezes.
Potencjał premiery Frostpunka 2 analitycy oceniają pozytywnie, zwłaszcza po udanym rynkowym debiucie w trybie early access Manor Lords. Gra rodzimego studia Slavic Magic cieszy się dużą popularnością, a jej sprzedaż w kilka miesięcy po premierze znacząco przekroczyła poziom 2 mln sprzedanych kopii.
Liczba graczy Manor Lords
Źródło: Steamdb
Zobacz także: Premiera Manor Lords przywraca wiarę inwestorów w Frostpunka 2. Na rynku jest miejsce na dopracowane city buildery
The Alters pozytywnym zaskoczeniem?
Oczy większości uczestników rynku skierowane są na Frosptunka 2, jednak na wyniki studia wpłynie też premiera The Alters, drugiej własnej produkcji 11 bit studios. Gra ma zadebiutować kilka tygodni po city builderze, co wspomoże marketing nowego IP. Jej dokładną premierę mamy poznać w pierwszej połowie września. Specjaliści DM BDM w raporcie z początku roku prognozowali, że w ciągu 12 miesięcy od premiery sprzedaż The Alters może sięgnąć 1,5 mln kopii.
Warte podkreślenia są także prace nad tajemniczym Projektem 8. Póki co wiemy, że nad tytułem pracuje zespół liczący około 50 osób, a jego premiera planowana jest do końca 2025 r.
Notowania 11 bit studios w ciągu ostatnich 12 miesięcy