Słaba premiera Serum. Notowania The Dust zanurkowały w piątek o 30%, w poniedziałek przecena akcji trwa
Po południu notowania wrocławskiego studia znacząco spadały, co jest pokłosiem kiepskiego rynkowego debiutu survivalu Serum.
Mimo, że gra cieszyła się sporą popularnością podczas niedawnego festiwalu dem Steam Next Fest, nie przekuło się to w udany debiut. Jest to kolejna po The Inquisitor słaba premiera od The Dust, co znajduje odzwierciedlenie w cenie akcji.
Zobacz także: Premiery polskich gier w lutym 2024. Do graczy trafi sześć produkcji od spółek notowanych na giełdzie
Serum nie porwało graczy
Najnowsza produkcja studia Game Island, należącego do The Dust, premierę w trybie wczesnego dostępu miała w czwartek 23 maja. Tytuł nie spotkał się jednak z przychylnym przyjęciem. W niespełna dobę peak graczy opiewał na 241, a spośród zaledwie 88 recenzji ponad 50% było pozytywnych. Za produkcję trzeba zapłacić niespełna 20 dolarów. Wspomniany Steam Next Festival pozytywnie nastroił zespół przed premierą, jednak rezultat raczej nie sprostał oczekiwaniom.
Liczba graczy Serum w pierwszych godzinach po premierze
Źródło: Steamdb
„Podczas lutowego Steam Next Fest, gdzie zostało zaprezentowanych ponad tysiąc projektów gier ze studiów z całego świata, Serum osiągnęło znaczący sukces. Nasze demo uplasowało się na 17. miejscu wśród najbardziej obserwowanych wersji demonstracyjnych dostępnych podczas całego festiwalu i znalazło się w TOP 50 najczęściej granych. Zanotowaliśmy znaczący wzrost pozycji Serum na Steam Global Top Wishlist (obecnie 177 pozycja) oraz wzrost liczby followersów (Follower Increase) o 50%. Obecnie nadal notujemy stały wzrost zainteresowania tytułem” mówi Strefie Inwestorów Michał Smółka, dyrektor finansowy The Dust.
Trzeba podkreślić, że tytuł póki co nie oferuje pożądanego przez graczy trybu kooperacyjnego. Zgodnie z zaprezentowaną road mapą, ma się on pojawić w kolejnych kwartałach, jednak w tym momencie nie jest on traktowany priorytetowo.
Road mapa Serum
Źródło: Spółka
Zobacz także: Rusza Steam Next Festival. Oto jakie gry pokażą producenci gier z GPW i NewConnect
Trudno powtórzyć sukces Green Hell
Kiepskie pierwsze godziny premiery Serum są pewnym przedłużeniem słabej passy gier survivalowych, które chyba w tym momencie wypadły z orbity zainteresowań graczy. W marcu, również w trybie wczesnego dostępu, na rynku pojawił się Winter Survival. Produkcja także nie cieszy się popularnością, chociaż jeszcze kilka miesięcy temu odpowiedzialne za grę Drago entertainment zapowiadało wprowadzenie licznych nowości, które mają ten trend odwrócić. Zgodnie z pokazaną wyżej road mapą, poprawki będą także wprowadzali deweloperzy Serum.
Liczba graczy Winter Survival w ciągu ostatniego tygodnia
Źródło: Steamdb
„Decyzja o produkcji gry Serum i praca nad grą zostały podjęte ponad dwa lata temu. Nasz tytuł, już na etapie post produkcji i po publikacji pierwszych trailerów zapowiadających grę, bardzo szybko zyskał zainteresowanie wśród graczy i trafił na Steam Global Top Wishlist, stąd zdecydowaliśmy o jego produkcji. Sukcesywna praca na rozwojem naszego tytułu, pozyskanie międzynarodowego i doświadczonego wydawcy, Toplitz Productions, wyróżniający się setting świata, czy unikatowe mechaniki, to wszystko utrzymuje nas w przekonaniu, iż idziemy w dobrym kierunku i śmiało patrzymy w przyszłość” dodaje Smółka.
Zobacz także: Premiera Winter Survival nie spełniła oczekiwań Drago entertainment. Producent nie rezygnuje jednak z rozwoju tytułu
Kiepska seria The Dust
Przypomnijmy, że 8 lutego na rynku pojawił się The Inquisitor, tytuł akcji powstały w oparciu o powieści Jacka Piekary. Produkcja, która zadebiutowała od razu na PC oraz konsolach najnowszej generacji, również jednak nie spodobała się graczom. Peak graczy okazał się być jeszcze niższy niż w przypadku Serum i opiewał na niespełna 200. Spośród 292 recenzji 70% było pozytywnych. Zgodnie z rocznym raportem, koszt produkcji opiewał na około 10 mln zł. Sam zarząd The Dust przyznaje, że nie widzi pola do wzrostu sprzedaży tytułu. Przyczyn aktualnego stanu rzeczy upatruje m.in. w źle poprowadzonych działaniach marketingowych przez wydawcę, czyli Kalypso Media.
Liczba graczy The Inquisitor w ciągu ostatniego tygodnia
Źródło: Steamdb
„Wyniki sprzedażowe The Inquisitor kształtują się dużo poniżej naszych oczekiwań i nie widzimy perspektywy, żeby były poprawione. Promocje i kolejne działania marketingowe, podjęte przez wydawcę do tej pory, w naszej opinii nie spowodują, że projekt odrobi koszty. Warto tutaj dodać ważny fakt, że środki przeznaczone na marketing tytułu przez wydawcę, timing przeprowadzenia działań oraz sposób realizacji kampanii marketingowej, w naszej opinii daleko odbiegają od standardów branżowych i zapewnień wydawcy przy podpisywaniu kontraktu” zauważył zarząd The Dust w raporcie.
Notowania The Dust w ciągu ostatnich 12 miesięcy
Od początku roku cena akcji The Dust zjechała o 60%. Aktualnie za walor trzeba zapłacić około 4,4zł. Ostatnio tak mało akcje kosztowały pod koniec 2018 r.