Premiera Frostpunka 2 już za dwa miesiące. 11 bit studios szlifuje także The Alters
Pierwszy kwartał, który giełdowe studio zakończyło gorszymi rezultatami niż w 2023 r., upłynął pod znakiem dopracowywania nadchodzących tytułów.
11 bit studios zakończyło I kw. gorszymi rezultatami niż w analogicznym okresie 2023 r., co związane było m.in. z inwestycjami w nowe gry. Nadchodzące miesiące będą dla spółki kluczowe.
Zobacz także: 11 bit studios pokazuje wyniki za 2023 r. Przed spółką ważna premiera Frostpunka 2
Premiery wydawnicze poniżej oczekiwań
Od stycznia do marca 11 bit studios wypracowało 15,3 mln zł przychodów, o 3,8% więcej niż w tym samym okresie 2023 r. Strata brutto sięgnęła 1,1 mln zł wobec 2,9 mln zł zysku w 2023 r. Z kolei strata netto opiewała na 1,6 mln zł względem 2,5 mln zł zysku w I kw. ubiegłego roku. Środki pieniężne na koniec marca opiewały na ponad 40 mln zł.
Spółka zwraca uwagę, że pierwsze tygodnie po premierach "The Invincible" oraz "The Thaumaturge" wypadły gorzej pod względem sprzedaży, niż się spodziewano. Z lepszej strony pokazała się zaś Indika, która na rynku zadebiutowała na początku maja. Ostatnia z wymienionych inwestycji miała już zwrócić się w całości. Ostatecznie, w I kw. tytuły wydawnictwa odpowiadały za niemal połowę przychodów grupy.
„Co prawda sprzedaż obu gier w okresach okołopremierowych była nieco słabsza niż zakładaliśmy, to z satysfakcją odnotowujemy, że fani dobrze reagują na pierwsze promocje cenowe. To powinno przełożyć się pozytywnie na sprzedaż w długim, kilkuletnim horyzoncie. Indika zaś zbiera świetne noty recenzentów, fanów i doskonale uzupełnia nasze portfolio produkcji „meaningful entertainment” stwierdził prezes 11 bit studios Przemysław Marszał.
Wyniki 11 bit studios w I kw. 2024 r.
Źródło: Spółka
Zobacz także: Beta testy Frostpunka 2 nakręcają sprzedaż produkcji. Eksperci są pozytywnie nastawieni do nadchodzącej premiery
Frostpunk 2 zawojuje rynek?
Pod koniec kwietnia na rynku w trybie wczesnego dostępu zadebiutowało Manor Lords, city builder osadzony w średniowiecznym świecie, stworzony przez studio Slavic Magic. Gra cieszy się dużą popularnością, o czym świadczy peak graczy na poziomie ponad 170 tys. oraz sprzedaż szacowana na niemal 49 mln dolarów. Tym samym pojawiły się nadzieje na to, że druga odsłona city buildera 11 bit studios również okaże się sukcesem. Gracze oraz inwestorzy o jakości tytułu mogli się przekonać w kwietniu, kiedy to posiadacze wersji deluxe otrzymali tygodniowy dostęp do wycinka drugiej odsłony Frostpunka.
Liczba graczy Manor Lords od premiery 26 kwietnia
Źródło: Steamdb
„Za sukcesem Frostpunka 2 przemawia przede wszystkim silne IP. W ostatnim czasie widzieliśmy, że nowym IP bardzo ciężko przebić się na rynku, tymczasem Frosptunk jest znanym produktem, operującym w dość niszowym gatunku. Udostępniona beta pokazuje także, że jakość techniczna produktu jest bardzo dobra, a to właśnie wydajność była znaczącym problemem ostatnich premier. Wishlista na poziomie 2 mln osób również pokazuje, że tytuł jest popularny i wyczekiwany, aczkolwiek ten wskaźnik nie jest aż tak ważny tworząc np. szacunki dotyczące sprzedaży. Warto też zauważyć, że 11 bit studios od lat przykłada dużą wagę do premier własnych tytułów, a problemy działu wydawniczego, który w wycenie ma niewielką wagę, nie powinny rzutować na premierę drugiej odsłony Frostpunka” komentował dla nas przed miesiącem Grzegorz Balcerski, analityk Trigon DM.
Według naszych szacunków, dotychczasowe nakłady na produkcję Frostpunka 2 (bez uwzględnienia marketingu) opiewają na ponad 42 mln zł. City builder pojawi się na PC oraz platformie Microsoft PC Game Pass 25 lipca. W przyszłości gra ma być dostępna także na konsolach.
Zobacz także: Premiera wyczekiwanego tytułu 11 bit studios już w I półroczu 2024 r. Współpraca studia z Microsoftem budzi emocje
Szeroko zakrojone plany
Oprócz wspomnianego Frostpunka 2, 11 bit studios przygotowuje się także na premierę The Alters, które ma pojawić się na rynku kilka miesięcy po city builderze. W przeszłości survival opisywany był m.in. przez analityków DM BDM jako potencjalne pozytywne zaskoczenie sezonu premier studia. W raporcie z początku roku prognozowali oni sprzedaż w ciągu pierwszych 12 miesięcy od premiery na 1,5 mln kopii.
|
Poza wspomnianymi tytułami, znaczną część zasobów finansowych oraz zespołu (zgodnie z rocznym raportem 50 osób) pochłania Projekt 8. Spółka nadal jednak nie zdradziła więcej szczegółów na temat produkcji.
Notowania 11 bit studios w ciągu ostatnich 12 miesięcy