Przejdź do treści

udostępnij:

Kategorie

"Pozytywny trend na rynku reklamy może się w tym roku utrzymać" - relacja z czatu z członkinią zarządu i CFO Grupy Kino Polska

Udostępnij

W piątek, 6 września 2024 r. odbył się czat inwestorski z czatu członkinią zarządu i CFO Grupy Kino Polska, Katarzyną Woźnicką. Tematem przewodnim spotkania były wyniki finansowe spółki za I półrocze 2024 r. oraz plany dalszego rozwoju.

W spotkaniu wzięło udział ponad 300 osób, a przedstawicielka spółki odpowiedziała na ponad 20 pytań. Zapraszamy do lektury całej relacji z czatu.

Obrazek użytkownika Janusz Maruszewski
Janusz Maruszewski

Zapraszamy na czat inwestorski z członkinią zarządu i CFO Grupy Kino Polska, na którym rozmawiać będziemy o wynikach spółki za pierwsze półrocze 2024 roku oraz perspektywach dalszego rozwoju.

 

Spotkanie rozpocznie się w piątek, 6 września 2024 r. o godz. 13:00. Już teraz zachęcamy do zadawania pytań za pośrednictwem poniższego formularza.

 

W przypadku chęci zadania kilku pytań, prosimy je zadawać pojedynczo i za każdym razem klikać przycisk "Wyślij". Ułatwi to przedstawicielom spółki odpowiadanie na pytania.

 
Obrazek użytkownika Katarzyna Woźnicka
Katarzyna Woźnicka

Dzień dobry, z tej strony Katarzyna Woźnicka, będę z Państwem do godziny 14:00. Widzę sporo pytań, zatem zaczynamy!

Obrazek użytkownika Anonim
Rafał M.

Czy wpływ na dobre wyniki finansowe miała oferta programowa, czy w większym stopniu pozytywne tendencje rynkowe?

Obrazek użytkownika Katarzyna Woźnicka
Katarzyna Woźnicka

Na wzrost wyników miał wpływ wzrost oglądalności w tym okresie, do czego przyczyniła się przede wszystkim modyfikacja strategii programowych kanałów Stopklatka i Zoom TV. Sprzyja nam również metoda pomiaru OOH – treści nadawane na kanałach filmowych są chętnie oglądane poza domem. To przekłada się na wzrost przychodów z reklam.
Media, w tym brokerzy (również broker obsługujący Grupę), wprowadzili tę formę analizowania danych telewizyjnych w ramach rozliczeń i raportowania.

 

Dziękuję za to pytanie, mam nadzieję, że odpowiadamy tym samym na kilka kolejnych pytań Pana Rafała M.

Obrazek użytkownika Anonim
Rafał M.

Czy w dalszych kwartałach także możemy spodziewać się wzrostów w zakresie sprzedaży reklam?

Obrazek użytkownika Katarzyna Woźnicka
Katarzyna Woźnicka

Z ostrożnym optymizmem patrzymy na rynek reklamy telewizyjnej w całym 2024 r. Eksperci z Publicis Groupe ocenili niedawno, że wartość rynku reklamowego w Polsce w pierwszym półroczu 2024 roku wzrosła o 9,8 proc. do ponad 6,1 mld zł. Firma podniosła całoroczną prognozę zwyżki rynku do 8,8 proc. z 7 proc. przewidywanych wcześniej.
Udziały internetu (digital search i non-search) w całym mediamiksie spadły z 31,3 proc. do 30,8 proc, zaś wideo (tv, bvod, avod, pozostałe wideo in stream) wzrosły z 52,9 proc. do 53,6 proc. Jednak nie tylko pozycja wideo rośnie. Także kino wciąż rośnie po kryzysie, choć w mniejszym już tempie (+0,1 p.p. udziału) – wynika z danych Publicis.

Obrazek użytkownika Anonim
Jan

Czy zamierzacie zwiększyć inwestycje w segment Zoom TV

Obrazek użytkownika Katarzyna Woźnicka
Katarzyna Woźnicka

Główne inwestycje Grupy Kino Polska będą związane z dalszym rozwijaniem należących do nas kanałów. Planujemy skupić się na rozbudowie biblioteki programowej kanałów Stopklatka i Zoom TV.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Jakie działania zarząd podejmuje, aby zrekompensować spadek przychodów w segmencie sprzedaży praw licencyjnych w Polsce

Obrazek użytkownika Katarzyna Woźnicka
Katarzyna Woźnicka

Spadek w segmencie sprzedaży licencji wynika głównie z zaprzestania zakupów i sprzedaży licencji dla spółki powiązanej spoza Grupy, za co Grupa pobierała niewielkie wynagrodzenie - nie ma to większego wpływu na wynik netto i EBITDA.
Zarząd podejmuje wysiłki by szukać nowych źródeł przychodów ze sprzedaży licencji, zarówno w Polsce jak i za granicą.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Czy jest jakaś wypracowana polityka dywidendowa po zmianach w spółce? Cyz w następnych latach można spodziewać się większej regularności w wysokości dywidendy?

Obrazek użytkownika Katarzyna Woźnicka
Katarzyna Woźnicka

Spółka nie ma zdefiniowanej polityki dywidendowej. Decyzje o rekomendacji wypłaty dywidendy są podejmowane każdorazowo po przeanalizowaniu zakończonego roku obrotowego.

Obrazek użytkownika Anonim
Rastaf

Dzień dobry,

 

proszę o komentarz zarządu dotyczący rekomendacji wydawanych przez DM BDM, które są pozytywne, ale znacząco kurs jednak odbiega od ich wyceny. Poza tym czy jest szansa że spółka będzie pokrywana jeszcze przez innych analityków?

Obrazek użytkownika Katarzyna Woźnicka
Katarzyna Woźnicka

Analityk DM BDM sporządza swoją rekomendację niezależnie.
DM BDM pokrywa spółkę w ramach programu wsparcia pokrycia analitycznego, organizowanego przez GPW. W ramach tego programu jedna spółka jest pokrywana przez jednego analityka.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Jakie są perspektywy dalszego wzrostu w segmencie reklam w następnym półroczu

Obrazek użytkownika Katarzyna Woźnicka
Katarzyna Woźnicka

Z opinii obserwatorów rynku (np. Publicis), a także naszych obserwacji wynika, że pozytywny trend na rynku reklamy może się w tym roku utrzymać.

Obrazek użytkownika Anonim
Mariusz.P

Proszę o komentarz na temat rynku reklamowy. Czy wzrost przychodów z tego segmentu to tylko efekt wzrostu udziału w oglądalności czy wzrostu cen. Jak w tej chwili wygląda zapełnienie przestrzeni reklamowej?

Obrazek użytkownika Katarzyna Woźnicka
Katarzyna Woźnicka

Na cześć tego pytania już odpowiadaliśmy wcześniej, natomiast sloty reklamowe mamy zapełnione w 100%.

Obrazek użytkownika Anonim
Mariusz.P

Czy integracja spółki w ramach Grupy SPI jest już zakończona, czy widzicie jeszcze miejsce na optymalizację i poprawę efektywności w ramach grupy?

Obrazek użytkownika Katarzyna Woźnicka
Katarzyna Woźnicka

Spółka od wielu lat jest częścią Grupy SPI International, jednocześnie naszą stałą praktyką pozostaje poszukiwanie optymalizacji i ścisła dyscyplina kosztowa.

Obrazek użytkownika Anonim
Grzegorz

Spółka posiada znaczące środki finansowe, czy udostępnianie środków w ramach w grupie cashpoolingu wiąże się z jakimiś przychodami finansowymi. Jeżeli tak to jak oprocentowane te środki?

Obrazek użytkownika Katarzyna Woźnicka
Katarzyna Woźnicka

To element systemu funkcjonującego w ramach Grupy SPI International, który pozwala na efektywne wykorzystanie gotówki generowanej w ramach Grupy na realizację jej dalszych celów biznesowych. Z takiego rozwiązania – gdyby zaistniała taka konieczność – mogłaby skorzystać również Grupa Kino Polska. Spółka otrzymuje wynagrodzenie za każdy dzień udostępnienia gotówki w ramach Grupy (+0,1% Wibor 1M, EURIBOR, SOFR w skali roku).

Obrazek użytkownika Anonim
Grzegorz

Czy spółka realizuje obecnie jakieś duże produkcje własne, na które przeznaczone są znaczące capexy? Jakie są to produkcje?

Obrazek użytkownika Katarzyna Woźnicka
Katarzyna Woźnicka

W planie są zdjęcia do kolejnej polskiej edycji programu „Magia Nagości”, który cieszył się w Zoom TV ogromną popularnością – obecnie trwają castingu, więcej szczegółów w sprawie tego programu będziemy podawali niebawem. Na antenie Zoom pojawi się także drugi sezon „Zabójczych potraw”, którego pierwsza odsłona była bardzo udana, dlatego zdecydowaliśmy się kontynuować ten format. Więcej szczegółów ujawnimy wkrótce. Natomiast dla kanału Kino Polska wyprodukowaliśmy kilka odcinków programu „Ranking Naj polskiego kina” – subiektywnego przeglądu tego, co najlepsze w polskim kinie. To prawdziwa nostalgiczna podróż po polskiej kinematografii, w której przewodnikami będą polscy artyści. Premiera nowej produkcji własnej będzie miała miejsce już 22 września. Więcej o nowościach programowych będzie można się dowiedzieć na konferencji ramówkowej kanału Zoom TV, 24 września.

 
 
Obrazek użytkownika Anonim
Grzegorz

Z czego wynika spadek oglądalności Kino Polska. To jedyny program, który odnotował spadek oglądalności czy spółka przeciwdziała jakoś temu trendowi?

Obrazek użytkownika Katarzyna Woźnicka
Katarzyna Woźnicka

Niedawno wprowadziliśmy nową oprawę kanału Kino Polska. Pracujemy także nad tym, żeby jeszcze lepiej dostosować ramówkę do profilu widzów. Widzimy pozytywny efekt w postaci rosnącego czasu spędzanego przez widzów z kanałem Kino Polska (+11,4% więcej rok do roku – wskaźnik ATS).
Inwestujemy w nowe treści dla kanału Kino Polska. Przykładem jest nowy program „Ranking Naj polskiego kina” . Wyprodukowaliśmy kilka odcinków programu subiektywnego przeglądu tego, co najlepsze w polskim kinie. Premiera nowej produkcji własnej będzie miała miejsce już 22 września.

Obrazek użytkownika Anonim
Grzegorz

Czy plany debiutu Canal+ na giełdzie w Londynie ma jakiekolwiek znaczenie i wpływ dla Kino Polska?

Obrazek użytkownika Katarzyna Woźnicka
Katarzyna Woźnicka

Te sprawy dotyczą Grupy Canal+, nie mają wpływu na funkcjonowanie Grupy Kino Polska.

 
Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Jak rozwija się FilmBox+? Czy może on być czarnym koniem wyników w przyszłym roku, czy jednak spora konkurencja ten rozwój utrudnia?

Obrazek użytkownika Katarzyna Woźnicka
Katarzyna Woźnicka

Modyfikujemy ofertę FilmBox+, niedługo przekażemy więcej szczegółów na temat tego serwisu. Przypominamy, że z początkiem czerwca przestaliśmy świadczyć usługi bezpośrednio klientom indywidualnym, co wynika z przyjętej strategii biznesowej. Osoby zainteresowane dostępem do serwisu FilmBox+ mogą zyskać do niego dostęp np. za pośrednictwem ogólnopolskiego operatora telekomunikacyjnego VECTRA, uprawnionego do dystrybucji serwisu FilmBox+. Pracujemy także nad zwiększeniem dystrybucji i dostępności serwisu u innych operatorów cyfrowych. O wszelkich zmianach będziemy informować na bieżąco.
Obecnie udział przychodów z segmentu cyfrowego w przychodach ogółem nie jest znaczący.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Kiedy będzie można stwierdzić, że negatywny efekt refarmingu spółka ma już za sobą?

Obrazek użytkownika Katarzyna Woźnicka
Katarzyna Woźnicka

Nie obserwujemy dalszego negatywnego wpływu refarmingu. Notujemy wzrost widowni komercyjnej naszych głównych kanałów naziemnych.

Obrazek użytkownika Anonim
R

Czy Zoom TV na trwale uzyskał rentowność

Obrazek użytkownika Katarzyna Woźnicka
Katarzyna Woźnicka

Wyniki Zoom TV za I półrocze 2024 r. pokazują utrzymanie pozytywnego trendu dotyczącego oglądalności oraz wzrostu przychodów przy jednoczesnym uważnym nadzorowaniu kosztów tego kanału. Przychody w I połowie roku wzrosły o 32,2% r/r. Obecnie kanał zakończył drugi kwartał z dodatnim wynikiem, w pierwszym kwartale strata była minimalna. Trzeba pamiętać, że dla rynku telewizyjnego druga połowa roku zwykle jest lepsza niż pierwsza, dlatego z optymizmem patrzymy na wyniki całego roku.
Analizując wyniki segmentu Zoom TV, należy wziąć pod uwagę, że kanał ten jest dostępny na MUX-8, którego zasięg techniczny wciąż nie pokrywa całego terytorium kraju. Pomimo tych trudności technicznych musimy ponosić wysokie koszty infrastruktury związanej z nadawaniem Zoom TV na tym multipleksie, a ponieważ wciąż nie mamy dostępu do wszystkich widzów, przychody z reklamy nie w pełni odzwierciedlają potencjał tego kanału, przez co w pewnym stopniu wciąż odbija się na wyniku tego segmentu.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Czy zmiana Gemius i Nielsen dot. oglądalności telewizji poza domem już w pełni obowiązywała w ostatnim kwartale? Jakie to ma przełożenie?

Obrazek użytkownika Katarzyna Woźnicka
Katarzyna Woźnicka

Ta zmiana przekłada się na wzrost oglądalności naszych kanałów. Odbieramy ją pozytywnie. Kanały takie jak np. Stopklatka korzystają na tej zmianie, bo treści tam nadawane chętnie oglądane są także na innych urządzeniach niż telewizor, także poza domem.

Obrazek użytkownika Anonim
analityk

Jaki wpływ na wyniki finansowe ma umacniający się PLN w stosunku do EUR i USD ?

Obrazek użytkownika Katarzyna Woźnicka
Katarzyna Woźnicka

Umacniający się złoty ma wpływ na wyniki finansowe, część przychodów Grupy jest rozpoznawana w EUR, natomiast kupujemy treści programowe zwykle w USD i EUR.
Część efektów kursowych jest widoczna w sprawozdaniu w pozycji, „Pozostała działalność operacyjna”

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Czy widzicie przestrzeń do podniesienia cen w 2025 roku?

Obrazek użytkownika Katarzyna Woźnicka
Katarzyna Woźnicka

Zarząd uważnie obserwuje wydarzenia rynkowe i analizuje możliwości zwiększania przychodów, także poprzez dostosowywanie cen do bieżącej sytuacji. Za wcześnie jednak, by mówić jak w 2025 r. może się kształtować poziom cen w segmentach rynku, na których działamy (m. in. reklama i emisja).

Obrazek użytkownika Anonim
analityk

Jak Pani ocenia potencjał dywidendy za 2024? Może być większa, czy taka sama jak dotąd?

Obrazek użytkownika Katarzyna Woźnicka
Katarzyna Woźnicka

Decyzję co do rekomendacji wypłaty i wysokości dywidendy będziemy podejmować po przeanalizowaniu wyników całego roku obrotowego.

 
Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Czy w planach jest zakup lub uruchomienie jakichś nowych kanałów, które zwiększyłyby dostępną powierzchnię reklamowa, skoro obecna jest zajęta w 100%? Czy jakieś inne działania podejmujecie, aby wykorzystać tę sytuację?

Obrazek użytkownika Katarzyna Woźnicka
Katarzyna Woźnicka

Analizujemy możliwości związane ze sprzedażą reklam w ramach naszego obecnego portfolio kanałów w Polsce. Warto pamiętać, że prowadzimy również sprzedaż reklam na kanałach FilmBox w Czechach, rozpoczęliśmy też sprzedaż reklam na kanale FilmBox na Węgrzech. Obecnie w tym kraju skala sprzedaży reklam jest jeszcze niewielka, ale wyniki oglądalności kanału są obiecujące.

 
Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Czy widzicie Państwo na horyzoncie jakieś ryzyka, które mogłyby wpłynąć na spadek oglądalności w perspektywie najbliższych 12 miesięcy? Duże eventy, mistrzostwa już chyba za nami?

Obrazek użytkownika Katarzyna Woźnicka
Katarzyna Woźnicka

Pomimo popularności wydarzeń sportowych nadawanych na żywo w innych programach w ostatnim czasie (Euro2024, Olimpiada), kanały Grupy utrzymały wzrost oglądalności. Wydarzenia sportowe oraz inne wydarzenia nadawane na żywo przyciągają widzów do telewizji linearnej, przy czym część widzów powiększa widownię innych kanałów, w tym np. Stopklatka czy Zoom TV.
Obecnie nie widzimy nadzwyczajnych wydarzeń wpływających na oglądalność naszych kanałów.

Obrazek użytkownika Anonim
anti

Jako osoba z wykształceniem finansowym zapewne zdaje sobie Pani sprawę, że poza buforem płynnościowym oraz bieżącymi potrzebami inwestycyjnymi lokowanie środków na stopach znacznie poniżej kosztu kapitału (WACC) prowadzi do destrukcji wartości. Jakie są podejmowane działania aby zmienić tą sytuację?

Obrazek użytkownika Katarzyna Woźnicka
Katarzyna Woźnicka

Priorytetem pozostaje bezpieczeństwo finansowe Spółki, w pierwszej kolejności myślimy o zabezpieczeniu środków na dalszy rozwój i przyszłe działania naszej Grupy. Rynek telewizyjny pozostaje wymagający, co sprawia, że odpowiedni bufor finansowy i zapewnienie płynności są wg nas kluczowe.

Obrazek użytkownika Katarzyna Woźnicka
Katarzyna Woźnicka

Bardzo dziękuję za wszystkie dociekliwe pytania. Pozostajemy do Państwa dyspozycji, kontakt do zespołu relacji inwestorskich znajdą Państwo na naszej stronie internetowej.

 

Udostępnij