Przejdź do treści

udostępnij:

Kategorie

Grow Uperion przygotowuje się do kampanii crowdfundingowej na platformie CrowdConnect

Udostępnij

Grow Uperion, spółka technologiczna oferująca platformę grywalizacyjną do zwiększania zaangażowania pracowników, zamierza przeprowadzić emisję akcji na platformie CrowdConnect.

Grow Uperion wchodzi w skład Grupy TenderHut. Spółka oferuje przedsiębiorstwom platformę grywalizacyjną, której celem jest wzrost motywacji oraz zaangażowania pracowników w realizacji obowiązków służbowych. W tym celu są wykorzystywane mechanizmy znane ze świata gier, które angażują i pozwalają śledzić postępy biznesowe pracowników.

Na początku 2019 roku pomysłodawcy platformy stworzyli PoC (ang. proof of concept – dowód działania pomysłu) i sprawdzili go robiąc pierwsze dedykowane wdrożenia w koncernach Unilever i Mondelez. Po przekonaniu klientów do swojego pomysłu założyciele projektu rozpoczęli negocjacje z Grupą TenderHut, która przejęła projekt, a w listopadzie 2019 roku formalnie zawiązano spółkę Grow Uperion SA. Platforma grywalizacyjna ma być wdrożona również w Grupie Raben, aktualnie trwają prace w tym zakresie.

„Mamy za sobą pierwsze wdrożenia rozwiązania Grow Uperion. Wdrożyły je takie koncerny jak Unilever czy Mondelez. Na 7 rynkach kilkuset menedżerów Unilever, poprzez korzystanie z platformy, zdobyło wiedzę i umiejętności w dodatkowych obszarach wiedzy niezwiązanych z ich codziennymi obowiązkami” - mówi Przemysław Śnioszek, prezes zarządu Grow Uperion. „W przypadku Mondelez, wdrożenie Grow Uperion pozwoliło ponad połowie sales managerów osiągnąć konkretny cel sprzedażowy w okresie krótszym niż sześć tygodni, choć mieli na to aż kwartał. Obecnie wdrażamy platformę na potrzeby logistycznej grupy Raben oraz u naszego głównego udziałowca – grupy TenderHut” - dodaje.

Zobacz także: Grow Uperion zapowiada emisję akcji i plany debiutu na NewConnect w 2021 roku

Zmiana podejścia do pracy i trudnych wyzwań od Grow Uperion

Produkt, który oferuje Grow Uperion, to platforma grywalizacyjna dla przedsiębiorstw. Jej głównym celem jest motywowanie oraz zwiększanie zaangażowania pracowników, którzy realizują swoje służbowe obowiązki. Oprócz technik stosowanych w świecie gier, spółka również dodała elementy psychologii motywacji.

Dla kogo jest przeznaczona platforma od Grow Uperion? Produkt jest skierowany dla firm, w których m.in. spada jakość obsługi klienta oraz odnotowywane są niższe przychody. Pracownicy nie są zainteresowani podnoszeniem swoich kompetencji zawodowych albo nie dzielą się wiedzą oraz doświadczeniem z innymi.

Według badań przeprowadzonych przez Randstad w kwietniu 2019 roku, aż 87% pracowników w Polsce stwierdziło, że nie angażuje się w swoją pracę. Dzięki platformie grywalizacyjnej każdy może obserwować swój rozwój, który jest wizualizowany w postaci rosnącego obiektu np. drzewa.
 

drzewko Grow Uperion


Spółka działa na rynku od 2019 roku. Ale już wcześniej rozwiązanie zostało sprawdzone u międzynarodowych klientów Unilever oraz Mondelez. Dzięki platformie w firmie Unilever, ponad 85% pracowników ukończyło szkolenie w ustalonych ramach czasowych, przyswajając konkretne treści i jednocześnie czerpiąc z tego rozrywkę.

Obecnie trwają prace wdrożeniowe w Grupie Raben, gdzie polska spółka przygotowuje projekt dla 11 oddziałów firmy. Platforma trafi również do Grupy TenderHut – spółki matki Grow Uperion. Co więcej, spółka jest blisko pozyskania statusu produktu Microsoft Co- Sell. Dzięki temu Microsoft będzie oferował rozwiązania polskiej spółki swoim klientom.

Aktualnie Grow Uperion prowadzi kilka rozmów handlowych z międzynarodowymi przedsiębiorstwami. Są wśród nich m.in. światowy lider w dziedzinie przemysłowych rozwiązań polimerowych czy koncern kosmetyczny obecny w ponad 130 krajach.

Epidemia COVID-19 nie wpłynęła negatywnie na perspektywy firmy. „Pandemia uświadomiła wielu firmom, zarówno korporacjom, jak i podmiotom z sektora MSP, jak ważny jest właściwie skomponowany system motywacyjny, mierzący zaangażowanie pracowników, który nie wymaga od pracodawcy dodatkowych nakładów na benefity pracownicze. Odebraliśmy liczne sygnały o zainteresowaniu ofertą naszej spółki” - podkreśla prezes Grow Uperion

Reagując na aktualne wyzwania związane ze skokowym wzrostem zdalnej aktywności Polaków, spółka zaangażowała się w sektor szkolnictwa. Grow Uperion przeprowadziło już pierwsze wdrożenia pilotażowe w szkołach zarówno w województwie podlaskim, jak i mazowieckim.

„Obserwując rozwój pandemii, szybko przystosowaliśmy platformę do pomocy uczniom, nauczycielom i rodzicom w wyzwaniach nauczania zdalnego. Podpisaliśmy list intencyjny z GovTech Polska dotyczący wdrożenia i utrzymania platformy dla 5,5 miliona uczniów oferując nasze usługi bezpłatnie przez 3 miesiące” - podkreśla Przemysław Śnioszek.

Emisja akcji oraz debiut na NewConnect

Grow Uperion zamierza przeprowadzić kampanię crowdinvestingową na platformie CrowdConnect. Spółka zakłada pozyskanie od 0,5 do 1 mln zł. Dzięki pełnej kwocie uda się zrealizować dwa cele emisyjne. Pierwszym z nich jest rozwój oprogramowania, który umożliwi budowę kolejnych technologicznych funkcjonalności na platformie.

Drugim celem jest rozwinięcie kanałów sprzedaży platformy. Spółka chce dotrzeć m.in. na rynek brytyjski czy szwedzki. Na realizację tego celu, Grow Uperion będzie potrzebować około 300 tys. zł.

„Drugi cel emisyjny pozwoli nam rozwinąć sprzedaż na najbardziej perspektywicznych europejskich rynkach z punktu widzenia potencjału dla produktów z obszaru HR Tech i grywalizacji, tj. Wielkiej Brytanii, Szwecji, Francji bądź Niemczech. Planujemy także szeroko zakrojoną kampanię lead generation oraz rozbudowę działu sales managerów” - mówi prezes Grow Uperion.

Spółka przewiduje również dwie możliwości wyjścia z inwestycji. Pierwsza z nich to wejście na rynek NewConnect jeszcze w 2021 roku. Drugi, alternatywny scenariusz, zakłada sprzedaż Grow Uperion. Mowa o ewentualnej sprzedaży przez Grupę TenderHut całości biznesu jako sposób dezinwestycji z akcjonariatu Grow Uperion. Aktualna wycena spółki pre-money wynosi 10 mln zł.

Rynek grywalizacji

Wartość rynku rozwiązań grywalizacyjnych w 2019 roku wyniosła 5,4 mln USD, według States Fortune Business Insights. Perspektywy długoterminowe są obiecujące, ponieważ już w 2027 roku jego wartość powinna przekroczyć 37 mld USD. W ocenie autorów raportu, stosowanie rozwiązań z elementami pochodzącymi ze świata gier może zwiększać szanse biznesowe podmiotów na rynku.

Technologia grywalizacji nadaje zupełnie inny wymiar służbowym obowiązkom. Produkt spółki Grow Uperion to efektywna odpowiedź na wyzwania rynku HR w obszarze motywacji i wzrostu efektywności pracowników.
 

rynek grywalizacji

Udostępnij