Przejdź do treści

udostępnij:

Kategorie

Crowdfunding Punch Punk Games: Co warto wiedzieć o spółce?

Udostępnij

Jutro, 9 czerwca, rozpoczyna się kampania crowdfundingowa studia Punch Punk Games. Spółka planuje pozyskać do 1,5 mln zł na produkcję własnych tytułów, oraz wsparcie rozwoju działu „work to hire”.

Punch Punk Games jest studiem założonym kilka lat temu przez Krzysztofa Grudzińskiego wraz z Grupą PlayWay. Stawia przede wszystkim na produkcję własnych gier gatunku „indie” oraz realizowanie produkcji na zlecenie. Taki, dwutorowy, model biznesowy zapewnia spółce powtarzalne przepływy pieniężne. Zmniejsza także znacząco ryzyko prowadzenia działalności w porównaniu ze studiami, których biznes opiera się wyłącznie na produkcji własnych gier. W zespole Punch Punk Games obecnie pracuje 11 osób.

Studio stawia na gry o oryginalnej oprawie wizualnej i silnej narracji. Pierwszą produkcją, wydaną w 2018 r. jest gra „Apocalipsis – Harry at the end of the world”. Obecnie Puch Pank Games ma już w portfolio w pełni gotową drugą produkcję, grę „This is the Zodiac Speaking”. Spółka przygotowuje się do jej premiery we wrześniu tego roku.

„To nasza pierwsza, duża produkcja FPP, powstała na bazie historii seryjnego mordercy z USA. Zodiak to w USA legenda. Powstało wiele książek, seriali i filmów pełnometrażowych na ten temat, ale my stawiamy sobie inne wyzwanie. Chcemy by gracz poczuł ciarki na plecach i z biernego odbiorcy tej opowieści stał się jej aktywnym uczestnikiem, znalazł się w centrum tych dramatycznych wydarzeń i poczuł autentyczną grozę” - mówi o grze Krzysztof Grudziński, prezes Punch Punk Games w wywiadzie dla Strefy Inwestorów.

Zodiac

Zobacz także: „Sukces w branży gier wideo chcę budować na ciekawych projektach w oparciu o dobry zespół” - Krzysztof Grudziński, Punch Punk Games

Rozpoczęły się też prace nad dwoma kolejnymi projektami. Pierwszym z nich ma być gra „Moonshine” oparta na komiksie Briana Azarello, autora m.in. komiksu Batman. Drugim jest gra „Aida”, która jest interaktywnym filmem fabularnym.

Aida

Drugą nogą biznesową spółki jest work for hire, czyli produkcja gier na zlecenie zewnętrznych studiów. W 2020 r. Punch Punk Games podpisał umowy dotyczące realizacji projektów: „Yacht Mechanic Simulator”, „Fishing Simulator VR”, oraz „Drug Dealer Simulator VR”. Ostatni projekt będzie przeniesieniem popularnej gry studia Movie Games w wirtualną rzeczywistość. Jego premierę zapowiedziano jeszcze na ten rok.

„W ciągu najbliższych 2 lat chcemy wydać co najmniej 6 gier. Uważam, że większość z nich ma szansę na komercyjny sukces. Na bieżąco dostajemy również propozycję portowania gier VR, które jak sądzę jeszcze w tym roku zasilą nasze portfolio. Bardzo wierzymy w rynek wirtualnej rzeczywistości i chcemy się w nim rozwijać” - dodaje Grudziński

Zobacz także: Start kampanii crowdinwestingowej Punch Punk Games oraz plany rozwoju [Webinar z prezesem spółki]

Crowdfunding udziałowy akcji Punch Punk Games

Oferta akcji Punch Punk Games została podzielona na dwie transze. W pierwszej rundzie, zakończonej w 5 godzin od rozpoczęcia, spółka pozyskała ponad 1,125 mln zł. Druga transza akcji zaoferowana zostanie we wtorek, 9 czerwca w formule crowdinvestingu skierowanej do szerokiego grona inwestorów. Kampania zostanie przeprowadzona na platformie CrowdConnect.

W drugiej części spółka planuje pozyskać do 375 tys zł. W sumie, w całej kampanii Punch Punk Games spodziewa się wpływów w wysokości ok. 1,5 mln zł Środki zamierza przeznaczyć na produkcję gry VR Moonshine, wsparcie rozwoju działu work to hire oraz na zasilenie produkcji gier w VR i symulacyjnych.

Zobacz także: Grupa INC pozyskała w kilka godzin 1,1 mln zł dla Punch Punk Games 

Polityka dywidendowa

Ze względu na obecny etap rozwoju, spółka nie wdrożyła polityki dywidendowej. W dokumencie ofertowym nie podano też kiedy mogłaby ona zostać wprowadzona.

Szanse i czynniki ryzyka

Jednym z najistotniejszych czynników ryzyka jest stosunkowo krótki czas działalności studia i dotychczasowe portfolio gotowych gier. Do tej pory Punch Punk Games wydał jedną grę i przygotował do wydania kolejny tytuł.

„Emitent prowadzi działalność od 4 lat, jednak w związku z faktem, że dotychczas wydał tylko jedną grę, można traktować Emitenta jako podmiot na wczesnym etapie rozwoju. Jednocześnie należy wskazać, że ryzyko związane z krótki okresem funkcjonowania jest minimalizowane z uwagi na sukces gry własnej „Apocalipsis: Harry at the End of the World”, która ukazała się w 2018 r. i dotychczas przyniosła Emitentowi blisko 420 tys. zł przychodów przy nakładach na jej produkcję na poziomie około 140 tys. zł” - czytamy w dokumencie ofertowym.

Prace nad drugim tytułem, czyli grą „This is the Zodiac Speaking”, są już praktycznie zakończone. Obecnie prace skupiają się na przygotowaniu materiałów promocyjnych.

„Emitent wskazuje, że na dzień sporządzenia niniejszego dokumentu, zespół deweloperski skupia się na pracach związanych z grą „This is the Zodiac Speaking”, która ma ukazać się w III Q 2020 roku. Produkcji gry zostały poświęcone duże nakłady, sięgające ponad 2 mln PLN” - czytamy dalej w dokumencie ofertowym.

W celu zdywersyfikowania powyższych ryzyk i częściowego uniezależnienia przychodów od rozproszonych w czasie premier, Punch Punk Games rozwija drugą gałąź biznesu. Od początku 2020 r. spółka podpisała serię umów na zlecenia typu „work for hire”, dotyczące realizacji projektów „Yacht Mechanic Simulator”, „Fishing Simulator VR”, oraz „Drug Dealer Simulator VR”.

Dodatkowo, spółka planuje zwiększenie produkcji i wydawanie większej liczby gier. Studio już prowadzi prace nad innymi tytułami własnymi, grą „Moonshine VR” oraz „Aida”, których premiery planowane są na 4 kw. 2021 r.

Branża, w której działa spółka charakteryzuje się bardzo wysoką konkurencją. Podmioty produkujące gry konkurują o klientów z całego świata. Sukces zależy od wielu, często zmieniających się czynników. Z drugiej strony jest to branża szybko rozwijająca się, co zwiększa szanse mniejszych podmiotów na nim działających.

Wyceny analityków wskazują, że w 2020 r. wartość globalnego rynku gier wyniesie ponad 159 miliardów USD. Średni roczny wzrost szacowany jest na 9,3%. Szacunki na 2023 r. wskazują na wartość rynku powyżej 200 miliardów USD.

przychody branży gamingowej

Rynek gier komputerowych jest już największym i najbardziej wartościowym segmentem branży rozrywkowej na świecie.

Dane finansowe Punch Punk Games i plany debiutu

Ze względu na wczesny etap rozwoju, nie można analizować spółki pod względem przychodów i zysku oraz porównywać jej z innymi pod kątem finansowym. Według dokumentu ofertowego, spółka ma zapewniony poziom kapitału obrotowego wystarczający na pokrycie potrzeb finansowych w okresie 12 miesięcy. Nie ma też zadłużenia. Co więcej, przed startem kampanii crowdfundingowej, spółka zakończyła z sukcesem pierwszą transzę emisji akcji. Pozyskała z niej ponad 1,125 mln zł osiągając próg powodzenia emisji.

W drugiej części, w crowdfundingu, spółka zamierza pozyskać dodatkowo 375 tys. zł. Całość oferty, to 400 tys. akcji nowej emisji w cenie 3,75 zł za akcję. Szacowana wycena spółki przy założeniu przydzielenia wszystkich oferowanych akcji, wyniesie 20,9 mln zł.

Debiut Punch Punk Games jest planowany jeszcze na ten rok. Spółka celuje w rynek NewConnect.

Zobacz także: Debiuty w 2020 r. oraz artykuły o spółkach debiutujących

---

Wszystkie treści zawarte w artykule mają wyłącznie charakter informacyjny i edukacyjny. Decyzje inwestycyjne podjęte na ich podstawie podejmowane są na wyłączną odpowiedzialność Użytkownika Serwisu.

Zawarte w artykule dane, opracowania, informacje, analizy zostały przygotowane wyłącznie w celach informacyjnych, są tylko i wyłącznie subiektywnymi opiniami autorów i nie są rekomendacjami zawarcia transakcji w rozumieniu § 3 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 19 października 2005 r. w sprawie informacji stanowiących rekomendacje dotyczące instrumentów finansowych, lub ich emitentów lub wystawców m. in. nie opierają się na żadnej metodzie wyceny walorów oraz nie określają ryzyka inwestycyjnego, nie zawierają bezpośrednich zaleceń podjęcia określonych działań inwestycyjnych, przez co nie mogą być traktowane jako doradztwo finansowe, prawne, podatkowe czy też jakiekolwiek inne doradztwo inwestycyjne w rozumieniu art.76 ustawy z dnia 29 lipca 2005r. o obrocie instrumentami finansowymi. Zgodnie z powyższym autorzy nie ponoszą jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podejmowane na podstawie treści zawartych w artykule albowiem nie jest intencją Usługodawcy dokonywanie bezpośrednich porad inwestycyjnych.

Udostępnij