To była najszybciej zakończona zbiórka crowdinvestingowa. Detalion Games zamknął kampanię w 15 minut od jej rozpoczęcia
W niecałe 15 minut od startu kampanii w formacie crowdfundingu inwestycyjnego, spółka Detalion Games pozyskała całą planowaną kwotę.
W poniedziałek, 27 kwietnia wystartował drugi etap pozyskiwania finansowania poprzez emisję akcji spółki Detalion Games. W crowdfundingu udziałowym na platformie CrowdConnect.pl zaoferowano pakiet akcji o łącznej wartości do 350 tys. zł. Oferta była znacząco ograniczona ze względu na przeprowadzoną z sukcesem pierwszą transzę emisji akcji w ofercie prywatnej. W zeszłym tygodniu spółce udało się pozyskać w ciągu doby 1 mln zł.
W ofercie crowdinvestingu zostały zaoferowane akcje w takiej samej cenie emisyjnej, jak w pierwszej transzy. Ze względu na spodziewane duże zainteresowanie kampanią, ustalony też został limit nabywanych akcji do 10 tys. zł na jednego inwestora. Rozdzielenie oferowanych akcji na transze minimalizuje ryzyko dla akcjonariuszy i zwiększa szansę na debiut spółki na NewConnect.
– Przyjęte przez nas rozwiązanie jest atrakcyjne dla inwestorów crowdfundingowych. Objęcie części emisji przez inwestorów należących do Klubu 149 przed emisją na CrowdConnect.pl daje gwarancję, że emisja dojdzie do skutku. Akcje spółki trafią przez to szybko na rynek publiczny – powiedział Paweł Śliwiński.
Start kampanii w poniedziałek o godzinie 10 przesunął się o kilkanaście minut ze względu na duże obciążenie serwerów. Nie minęło kolejnych 15 minut, a kampania się zakończyła. W dwóch transzach kampanii zaoferowano łącznie 250 000 akcji w cenie 5,50 zł za akcję.
Reaktywacja studia znanego z kultowej serii gier Schizm
Detalion Games stanowi reaktywację studia znanego m.in. z gier serii Schizm oraz gry Sentinel: Strażnik Grobowca. Zespół deweloperski prowadzi Roland Pantoła. Zaczął on tworzyć gry już we wczesnych latach 90. XX w. pracując w tym czasie nad wieloma tytułami, w tym nad kultową serią Schizm.
Obecnie Detalion Games skupia się na nowej produkcji Nemezis: Mysterious Journey III. Gra ma charakter wymagającej przygodówki z licznymi łamigłówkami. Jest to główny projekt studia i to właśnie na jego dalszą realizację zostanie przeznaczona znaczna część pozyskanej kwoty. Połowa szacowanych prac nad grą została już zakończona. Premiera planowana jest na przełomie 2020/2021 r.
Oprócz kluczowej produkcji, Detalion Games dywersyfikuje działalność prowadząc prace preprodukcyjne dla gier m.in. z obszaru symulatorów, przy ścisłej współpracy z Grupą PlayWay. Spółka planuje debiut na NewConnect na jesieni 2020 r.