Przejdź do treści
Kategorie

Przełomowe innowacje Adobe AI napędzają wyniki finansowe. Spółka przebija konsensus Wall Street

Udostępnij

Po czwartkowej sesji, Adobe (ADBE) opublikowało wyniki finansowe za ostatni kwartał, które przebiły oczekiwania analityków. Dodatkowo, firma podniosła prognozy na cały rok fiskalny, kontynuując tym samym dynamiczny wzrost, który doprowadził do wzrostu wartości akcji o 42% od połowy maja.


Sztuczna inteligencja i potencjalna akwizycja napędzają wzrost Adobe. Wall Street czeka na wyniki spółki

Ten rosnący trend odzwierciedla rosnące zaufanie inwestorów do zdolności generatywnej sztucznej inteligencji do przyspieszenia rozwoju Adobe, a nie jako konkurencyjne zagrożenie dla dominującej firmy w branży tworzenia treści i marketingu.

Adobe zaskakuje rynek zyskami i wzrostem przychodów

W trakcie ogłaszania wyników w czwartek, dyrektor generalny Adobe, Shantanu Narayen, zaznaczył, że innowacyjne rozwiązania firmy pozwalają jej „przewodzić w nowej erze sztucznej inteligencji generatywnej”.

Akcje Adobe zanotowały wzrost o 2,4% w trakcie sesji, a dodatkowe 3,5% zyskały po sesji.

Akcje Adobe są dostępne na platformie SaxoTraderGo pod tym linkiem.

adobe

EBC kontynuuje cykl podwyżek stóp procentowych. Inflacja w strefie euro nadal utrzymuje się na wysokim poziomie

Kwartał zakończony 2 czerwca był dla Adobe wyjątkowo udany, przynosząc przychody w wysokości 4,82 mld USD. Oznacza to wzrost o 10%, co przewyższyło zarówno prognozy firmy (w przedziale od 4,75 do 4,78 mld USD) jak i oczekiwania Wall Street (na poziomie 4,77 mld USD).

Skorygowane zyski na akcję również przekroczyły oczekiwania, osiągając poziom 3,91 USD. Warto zauważyć, że wynik ten wykraczał zarówno poza zakres przewidywany przez firmę (od 3,75 do 3,80 USD na akcję), jak i konsensus rynkowy (3,79 USD na akcję). 

Adobe podało również, że roczne przychody netto związane z nowymi mediami cyfrowymi, które są kluczowym wskaźnikiem zdrowia działalności firmy w dziedzinie oprogramowania opartego na subskrypcjach, wyniosły 470 mln USD. Ta imponująca suma znacznie przewyższyła konsensus uliczny, który szacowano na poziomie 422 mln USD.

„Dot-plot” Fed: na horyzoncie są kolejne podwyżki stóp procentowych, pomimo chwilowej pauzy

Adobe ogłosiło, że segment mediów cyfrowych wygenerował przychody w wysokości 3,51 mld USD, co oznacza wzrost o 10% (lub 14% po uwzględnieniu różnicy walutowej) i przewyższa prognozy analityków na poziomie 3,46 mld USD. Przychody z segmentu Digital Experience wyniosły 1,22 mld USD, co stanowi wzrost o 12% (lub 14% po uwzględnieniu różnicy walutowej) i jest zgodne z oczekiwaniami.

W trzecim kwartale fiskalnym Adobe prognozuje przychody w przedziale od 4,83 do 4,87 mld USD. Przedział ten jest nieznacznie poniżej konsensusu na poziomie 4,86 mld USD. Skorygowane zyski spodziewane są na poziomie od 3,95 do 4 USD na akcję, przewyższając prognozy analityków na poziomie 3,88 USD na akcję. Adobe prognozuje również, że nowy przyrost rocznych przychodów netto związanych z mediami cyfrowymi wyniesie 410 mln USD, czyli o 2 mln USD więcej niż konsensus.

Co do prognoz na cały rok, Adobe oczekuje przychodów w przedziale od 19,25 do 19,35 mld USD, co jest zgodne z konsensusem rynkowym. Jednak firma podniosła swoją prognozę zysku non-GAAP na rok do przedziału od 15,65 do 15,75 USD na akcję, przewyższając wcześniejszą prognozę wynoszącą od 15,30 do 15,60 USD na akcję oraz przewyższając oczekiwania analityków na poziomie 15,50 USD na akcję.

GlobalConnect wprowadza nowe spółki. GPW udostępni do handlu akcje trzech dużych niemieckich spółek

Wpływ sztucznej inteligencji na przyszłość Adobe

Dyrektor finansowy, Dan Durn w rozmowie dotyczącej wyników finansowych firmy, stwierdził, że prognozy Adobe na cały rok dla działalności technologicznej dla przedsiębiorstw są nieco bardziej umiarkowane niż początkowo przewidywano, ze względu na opóźnienia niektórych projektów i transakcji spowodowane obawami makroekonomicznymi klientów. Kiedy został zapytany o długoterminowy wpływ sztucznej inteligencji na perspektywy finansowe firmy, odpowiedział, że Adobe będzie miał więcej do powiedzenia na ten temat po sierpniowym raporcie kwartalnym. Jednak podkreślił, że generatywna sztuczna inteligencja powinna napędzać wzrost przychodów i zysków przez wiele dekad.

W odpowiedzi na pozytywne wyniki finansowe, Adobe wprowadziło na rynek Firefly, innowacyjne narzędzie oparte na generatywnej sztucznej inteligencji. Firefly, nazywane „drugim pilotem AI", wykorzystuje zaawansowane oprogramowanie do tworzenia treści i oferuje funkcje przekształcania tekstu w obrazy, zbliżone do dostępnego na rynku narzędzia DALL-e, opracowanego przez OpenAI - twórców ChatGPT.

Hossa na rynku akcji nabiera tempa. Aktualne prognozy dla indeksu S&P 500 i lista ryzyk, które mogą popsuć nastroje rynkowe

Dodatkowo, Adobe wprowadziło również nowe funkcje oparte na generatywnej sztucznej inteligencji do swojego popularnego programu do edycji zdjęć, Photoshopa. Ta innowacyjna technologia wzbogaciła doświadczenie użytkowników, umożliwiając im tworzenie jeszcze bardziej zaawansowanych i efektownych edycji graficznych.

Ta aktualizacja oznacza kolejny krok w rozwoju Adobe i potwierdza ich przywództwo w dziedzinie generatywnej sztucznej inteligencji.

Oczekiwania na kolejne innowacje Adobe po uruchomieniu Firefly

W międzyczasie, Adobe staje przed wyzwaniem obrony swojej oczekującej transakcji o wartości 20 mld USD z firmą Figma, która spotyka się z kontrolą ze strony organów regulacyjnych w Unii Europejskiej i Wielkiej Brytanii. Wcześniejsze raporty sugerowały, że Departament Sprawiedliwości rozważał skierowanie sprawy do sądu w celu zablokowania transakcji.

Dyrektor finansowy, Dan Durn, potwierdził, że Adobe nadal aktywnie współpracuje z organami regulacyjnymi w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii i Unii Europejskiej. Pomimo trudności, firma utrzymuje optymizm co do zakończenia transakcji do końca roku.

W raporcie analitycznym, który zapowiada nadchodzący kwartał, Brent Thill z Jefferies zwraca uwagę na kluczowe kwestie, które przyciągną uwagę inwestorów - sztuczną inteligencję i transakcję z firmą Figma.

Thill podkreśla, że choć inwestorzy są sceptyczni co do zakończenia transakcji z Figmą, istnieje możliwość, że Adobe zdecyduje się na zwiększenie wykupu własnych akcji, jeśli do transakcji nie dojdzie. Dodatkowo, analityk zauważa, że na rynku toczy się nadal debata, czy sztuczna inteligencja przyniesie korzyści czy szkody dla Adobe. Jednak ostatnie trendy wskazują na pozytywną zmianę konsensusu.

Oczekuje się, że komentarze i plany rozwoju związane ze sztuczną inteligencją będą miały istotny wpływ na postrzeganie i wycenę firmy przez inwestorów w nadchodzącym okresie.

Goldman Sachs przewiduje, że AI zmieni gospodarkę, a guru analizy fundamentalnej sprzedaje akcje spółki Nvidia

Udostępnij