Przejdź do treści

udostępnij:

Allegro przyspiesza
Kategorie

Allegro podnosi cele przychodów i EBITDA na 2025 rok. Spółka rozważa wyjście ze swoimi usługami poza własną platformę

Udostępnij

Allegro podnosi cele finansowe na bieżący rok, analizuje nowe obszary wzrostu, a nawet... wyjście poza swoją platformę i rozbudowuje segment delivery, do którego zaprasza m.in. Inpost. Nie tylko nie obawia się, że AI zagrozi marketplace, ale jest w awangardzie wdrażania sztucznej inteligencji, która ma wzmocnić potencjał platformy, zapowiedział CEO Marcin Kuśmierz.


Priorytetem na najbliższe kwartały, lata jest rozwój naszego marketplace i wsparcie  dodatkowych mechanizmów, które podnoszą jego atrakcyjność. Najszerszy wybór produktów, proces zakupowy obudowany usługami, które go wspierają jak choćby Allegro Pay. Inwestujemy w rozwój sieci dostaw, aby wybór był jak najszerszy i jak najwygodniejszy. Inwestujemy dużo w personalizację. Wierzymy, że to jest przyszłość marketplace i doświadczenia zakupowego. Coraz częściej udaje nam się również inspirować do zakupów, pokazywać produkty, które mogą być potrzebne, które mogą trafiać w gusta” - powiedział Kuśmierz podczas videokonferencji.

Wyniki grupy Allegro w II kw. 2025 roku vs. konsensus 

Analiza nowych kierunków

CEO Allegro podkreślił, że spółka jest silnym podmiotem z dobrą trajektorią wzrostu. Potrafi rozwijać się na bazie posiadanych zasobów, ale ma większe ambicje i chce odkrywać nowe segmenty rynku. 

“Chcemy rozwijać się z naszymi klientami, żeby zaspokajać też potrzeby przyszłych generacji. Jesteśmy skupieni na kilku nowych strategicznych kierunkach, które są przedmiotem naszej konsultacji, które rozważamy jako kierunki naszego rozwoju. Przede wszystkim chcemy wzmacniać naszą corową działalność, rozbudowywać nasz marketplace. Chcemy łączyć najlepsze doświadczenia z modelu 3P i 1P dla najwyższej satysfakcji klientów i obudować tą sekcję usługami dodatkowymi” - wskazał Kuśmierz.

Dodał, że Allegro rozważa, jak dodać wertykalne specjalizacje, jak budować know-how, pomagać klientom nie tylko znaleźć dane produkty, ale jak im podpowiadać i doradzać, żeby mogli wybrać najlepszą opcję spośród 80 mln produktów na Allegro.  

“Będziemy również tutaj rozważali dodanie różnych usług dodanych, które wspierają ten proces zakupowy. Mamy niemal wszystkie kategorie na rynku, ale widzimy, że pojawiają się nowe jak też nowe usługi. Chcemy nadal szybko rozwijać naszą ofertę. Prowadzimy różne badania, jakie jeszcze produkty mogą być dodane, aby ewoluować razem z klientami, odpowiadać na potrzeby klientów z młodej generacji i przyciągać do marketplace nowe grupy klientów (konsumentów i sprzedawców)” - wymienił CEO Allegro.

Ze szczególną uwagą menedżerowie platformy przyglądają się rynkowi usług.  

“Historycznie jesteśmy związani z ofertą produktową, ale obserwujemy ewolucję rynku. Widzimy, że konsumenci coraz częściej chcą być wyposażeni w różnego rodzaju usługi. Rozważamy więc wejście w różne segmenty. To jest przedmiotem analiz, gdzie możemy wykreować specjalną wartość, gdzie możemy być konkurencyjni, unikalni. Rozmawiamy o tym wewnętrznie, z radą nadzorczą i przyglądamy się rynkowi. Widzimy też potencjał do przyciągnięcia nowych grup odbiorców i wykreowania dla nich wartości” - wskazał Kuśmierz.

Kurs akcji Allegro

Allegro wyjdzie poza Allegro 

Według jego słów, Allegro rozważa że udostępnienie swoich innowacji usługowych poza swoim marketplace. 

“Mamy usługi takie jak Allegro Pay, finansujące zakupy konsumentów. Jest to najwyższej jakości usługa o najlepszej funkcjonalności. Mamy się świetną infrastrukturę logistyczną. Rozważamy, czy i w jaki sposób moglibyśmy też wesprzeć naszych merczantów i dać im dostęp do tej infrastruktury. Również potencjalnie rozważając ich wykorzystanie poza naszym marketplace. Mamy szereg bardzo efektywnych usług reklamowych, z których merczanci korzystają. Ten segment bardzo szybko się rozwija. Jest super efektywny, świetnie konwertuje traffic w zakupy i to jest również ogromny potencjał, który potencjalnie może możemy użyć, możemy zaadresować jakieś potrzeby poza marketplace” - powiedział Kuśmierz. 

To jest ciągle na etapie analiz, rozważań, pogłębiania badań, budowania biznes modeli. Potencjalnie nowe kierunki, które Allegro rozważa współgrają z istniejącą strategią, zaznaczył prezes.

Allegro Delivery otwarte na partnerstwa

Allegro rozpoczęło program na własnej infrastrukturze, ale zaprosiło partnerów takich jak Orlen Paczka, DHL, dołączył ostatnio DPD.  

“Sieć Allegro Delivery stała się w tej chwili największą w Polsce zarówno pod kątem liczby automatów paczkowych, które przekroczyły 33 000 jak i punktów odbioru, które przekroczyły 37 000” - wskazał Kuśmierz. 

Allegro chce mieć ponad 8 tys. własnych automatów paczkowych na koniec roku

Rozwija jednocześnie własną infrastrukturę jako element programu Allegro Delivery. W II kwartale spółka miała ponad 6 tys. własnych automatów paczkowych. 

“Ten rollout robi wrażenie, widzimy rosnące zainteresowanie ze strony naszych klientów. Wykorzystaliśmy moment, żeby negocjować z producentami automatów paczkowych i uzyskać lepsze lepsze ceny i dzięki temu zwiększyć też nasz cel na cały rok. Oryginalnie mówiliśmy o tym, że liczba automatów na koniec roku będzie wynosiła 7000. Teraz ten poziom naszych ambicji podnieśliśmy o ponad 1000. Spodziewamy się, że na koniec grudnia tego roku liczba naszych automatów paczkowych przekroczy 8000 sztuk i będzie oczywiście integralną częścią programu Allegro Delivery. Dzięki temu, że rozwija się program Allegro Delivery, zarządzany wolumen też szybko rośnie” - zapowiedział CEO Allegro. 

Jak zaznaczył, InPost również dostał zaproszenie do dołączenia tego programu. 

“My docelowo widzimy tam wszystkich istotnych graczy zintegrowanych. Jest to program, który poprawia doświadczenie zakupowe i związane z dostawą. Już mamy największą sieć automatów paczkowych i punktów odbioru. Oczywiście liczymy, że kolejni gracze również do tego programu dołączą. Wiemy, że program Allegro Delivery i zarządzany wolumen będzie rósł, bo mamy więcej partnerów, mamy lepszą sieć, mamy większy wybór usług” - stwierdził prezes. 

Allegro AI friendly 

Platforma jest “bardzo blisko technologii” sztucznej inteligencji.  

“Bardzo wierzymy, że jest to inwestycja o dużym zwrocie i to jest coś, co poprawia doznania zakupowe naszych klientów i poprawia naszą efektywność. Dokonujemy bardzo odważnego wdrożenia technologii AI w grupie Allegro. Część tej technologii jest widoczna już na styku z klientami. Część wykorzystujemy w tych procesach back office, żeby procesy były bardziej produktywne. Dotykamy bardzo różnych pól od marketingu przez obsługę klienta, a nawet obszary związane z finansami czy controlingiem. Widzimy potencjał ogromny tkwiący w tej technologii” - stwierdził CEO Allegro. 

Zapowiedział, że w 2026 roku, kontynuując wdrażanie i wykorzystanie AI, ok. 40% wszystkich projektów, które Allegro realizuje, będzie zawierało komponent AI.  

Możemy powiedzieć, że Allegro jest w awangardzie rynkowej wykorzystywania najnowszych technologii po to, żeby podnosić satysfakcję naszych klientów w procesie zakupowym czy obsługowym, ale też żeby podnosić naszą efektywność i produktywność” - zaznaczył prezes. 

Na pytanie o stanowisko w kwestii opinii prezesa Inpost, że agenci AI zagrożą marketplace, CEO Allegro stwierdził że spółka "postrzega sztuczną inteligencję wyłącznie w kategorii szans”.

Podniesienie rocznych oczekiwań 

Kuśmierz wskazał, że Allegro jest na dobrej trajektorii. CFO spółki Jonathan Eastick potwierdził to podniesieniem oczekiwań finansowych.

Skorygowana EBITDA Allegro w II kw. wyniosła 916,1 mln zł, konsensus 879,6 mln zł

Jesteśmy w stanie poprawiać nasze oczekiwania, głównie jeśli chodzi o przychód i skorygowaną EBITDA. Dobrze idzie przychód, głównie z dynamicznym wzrostem w advertising, logistyce i też w Allegro Pay. Widzimy, że przychód będzie wyższy niż pierwotnie oczekiwany. Teraz w Polsce będzie między 16 i 18% wzrostu na cały rok i w grupie 8 do 11%. Jeśli chodzi o skor. EBITDA, to głównie w Polsce sytuacja się poprawiała i teraz oczekujemy 10 do 12% może nawet przekroczyć 4 mld zł adjusted EBITDA w Polsce i na poziomie grupy 13 do 17% oczekujemy teraz między 3,4 i 3,5 mld zł na cały rok. Jeśli chodzi o program inwestycyjny i idzie zgodnie z planami i oczekujemy, że nawet 1,1 mld zainwestujemy na cały rok” - powiedział Eastick.

Allegro zakłada wzrost przychodów o 8-11 proc., wzrost skorygowanej EBITDA o 13-17 proc. w '25

 

Udostępnij