Przejdź do treści

udostępnij:

"Dajemy graczom naprawdę dobry produkt a będzie tylko lepiej, co pokazuje mocno zwyżkowa tendencja średnich ocen" - relacja z czatu z zarządem Gaming Factory

Udostępnij

W środę, 4 września 2024 r. odbył się czat inwestorski z prezesem zarządu Gaming Factory, Mateuszem Adamkiewiczem oraz wiceprezesem, Marcinem Przymusem. Spotkanie było poświęcone omówieniu aktualnej sytuacji spółki i planom rozwoju flagowego projektu Japanese Drift Master. W czacie wzięło udział blisko 600 osób, a zarząd odpowiedział na ponad 40 pytań. Zapraszamy do lektury całej relacji z czatu.

 

Obrazek użytkownika Janusz Maruszewski
Janusz Maruszewski

Zapraszamy na czat inwestorski z zarządem Gaming Factory: prezesem, Mateuszem Adamkiewiczem oraz wiceprezesem, Marcinem Przymusem. Podczas spotkania zostanie omówiona aktualna sytuacja Gaming Factory i plany rozwoju Japanese Drift Master.

 

Spotkanie rozpocznie się w środę, 4 września 2024 r. o godz. 10:00. Już teraz zachęcamy do zadawania pytań za pośrednictwem poniższego formularza.

 

W przypadku chęci zadania kilku pytań, prosimy je zadawać pojedynczo i za każdym razem klikać przycisk "Wyślij". Ułatwi to przedstawicielom spółki odpowiadanie na pytania.

Obrazek użytkownika Prezes Mateusz Adamkiewicz
Mateusz Adamkiewicz

Dzień dobry, witamy wszystkich na czacie inwestorskim Gaming Factory. Zachęcamy do zadawania pytań i merytorycznej dyskusji.

Obrazek użytkownika Anonim
Tomek

Czy macie termin wydania Puppet House i jak będzie wyglądało wsparcie marketingowe tej produkcji?

Obrazek użytkownika Wiceprezes Marcin Przymus
Wiceprezes Marcin Przymus

Celujemy w okolice Haloween, z ogłoszeniem konkretnej daty premiery czekamy na przejście certyfikacji w Sony i Microsoft, bo gra w wersji PC jest już gotowa od dawna. W przypadku marketingu tej produkcji przewidywane są standardowe działania z naciskiem na fanów tego gatunku gier. Gra będzie promowana na festiwalach i tematycznych grupach horrorowych.

Obrazek użytkownika Anonim
Adrian

Czy będzie nowy build graficzny do prologu? Do kiedy będzie dostępny prolog?

Obrazek użytkownika Prezes Mateusz Adamkiewicz
Prezes Mateusz Adamkiewicz

Zakładam, że chodzi o poprawki graficzne – tak, build jest nadal optymalizowany, ale to są zmiany ewolucyjne a nie rewolucyjne. Build premierowy będzie wyglądał już zupełnie inaczej, mocno pracujemy nad szeroko rozumianą grafiką i performance. Co do karty prologowej, to raczej nie będziemy jej kasować, na ten moment jest całkiem dobrą wizytówką gry, a będzie jeszcze lepiej

Obrazek użytkownika Anonim
ostatni mohikanin

5. Bardzo wielu graczy w komentarzach pod filmikami na Youtube oraz w komentarzach na Steam wyrażało przekonanie iż prolog wyglądał gorzej od strony graficznej niż demo. Jednocześnie w prologu usunięto większość ustawień graficznych pozostawiając tylko ‘suwak’ do ustawiania niskich, średnich i wysokich detali. Czy spółka zidentyfikowała powody takich opinii i czy pełna gra będzie miała możliwość gry z ustawieniach ultra jak i regulacji poszczególnych funkcji graficznych ?

Obrazek użytkownika Wiceprezes Marcin Przymus
Wiceprezes Marcin Przymus

To jest mocno techniczny temat, chyba nie do końca na czat inwestorski. Potwierdzę natomiast, że pełna wersja będzie posiadała tryb ultra i jeszcze lepszą optymalizację, oraz zaadresuje problemy graficzno/performencowe zgłaszane przez graczy.

Obrazek użytkownika Anonim
ostatni mohikanin

1. Czy spółka jest zadowolona z prologu ? Czy biorąc pod uwagę pozytywy i negatywy warto było poświęcać zasoby spółki na jego przygotowanie i późniejsze poprawianie?

Obrazek użytkownika Prezes Mateusz Adamkiewicz
Prezes Mateusz Adamkiewicz

Na 100 procent warto było wydać prolog, mamy kolejne wnioski i szerokie testy przed premierą gry, która przypomnę jest naszym głównym celem. Prolog oczywiście wymagał pewnych zasobów czasu, natomiast pomijając wstęp fabularny, wszystko nad czym pracowaliśmy przy prologu będzie użyte także w pełnej wersji. Testowaliśmy i zamierzamy dalej testować pewne rozwiązania na tej karcie.

Obrazek użytkownika Anonim
ostatni mohikanin

6. Czy prowadzone są jeszcze rozmowy z firmami o uzyskanie licencji na samochody ? Jeśli tak to z iloma ?

Obrazek użytkownika Wiceprezes Marcin Przymus
Wiceprezes Marcin Przymus

Tak jest, myślę że do premiery pozyskamy jeszcze dwie licencje, kolejne marki chcielibyśmy dodawać już wraz z rozwojem produktu.

Obrazek użytkownika Anonim
ostatni mohikanin

2. Średnia ocen u użytkowników którzy grali w prolog przynajmniej godzinę znacznie rośnie. Jakie są temu powody?

Obrazek użytkownika Prezes Mateusz Adamkiewicz
Prezes Mateusz Adamkiewicz

Tutaj nie ma specjalnej teorii, negatywy zawsze spływają dużo szybciej niż oceny pozytywne. Problemem oczywiście było ustawienie kierownic, negatywy może wystawić również użytkownik ze sprzętem poniżej minimalnych wymagań.
To co budzi większy niesmak to spora ilość komentarzy hejterskich ze specjalnie zakładanych pod tę okazję kont z Polski. Podam przykład – pisownia oryginalna:
"W takie ♥♥♥♥♥ dawno nie gralem... Ktokolwiek kto wyrazil pozytywna opinie na temat tej gry albo nie ma oczu albo jest powaznie chory psychiczie jako polak czuje sie urazony poniewaz autem kieruje sie jak po 3 piwach(wiem co mowie pije co 2 dni) Hamulce nie istnieja wiec hamujesz o sciane lub barierke. Drift tu NIE WYSTĘPUJE. Nie wiem w jakim celu by ktos w to gral."
To zjawisko jest nagminne, my oczywiście takie wpisy zgłaszamy plus zakładam, że tego rodzaju amatorzy piwa nie wydadzą 35 usd na pełną grę, ale ten problem w polskim gamingu istnieje i warto zwrócić na niego uwagę.

Obrazek użytkownika Anonim
ostatni mohikanin

10. Czy spółka obserwuje niedawną premierę gry z podobnego segmentu – CarX Street – i czy wyciąga z niej wnioski dla siebie ? Jeśli tak to jakie ? Czy podejście jakie podjął wydawca wspomnianej gry w stosunku do ceny (obniżyć cenę do 20 $ by sprzedać więcej kopii) będzie brane pod uwagę przez GIF w podejmowaniu decyzji odnośnie końcowej ceny JDM ?

Obrazek użytkownika Wiceprezes Marcin Przymus
Wiceprezes Marcin Przymus

Mamy na oku ten tytuł, widzieliśmy że początkowe oceny były na poziomie 40%, a jest to firma bardziej doświadczona i posiadająca wielki sukces na swoim koncie – generalnie jesteśmy w wymagającym segmencie, również ostatnia Forza miała bardzo mieszane opinie na start. Co do ceny to nasza strategia jest inna, zwłaszcza że w JDM będą dostępne licencjonowane auta.

Obrazek użytkownika Anonim
ostatni mohikanin

3. Rynki azjatyckie znacznie różnią jeśli chodzi o gust graczy. Jak średnia ocen prologu kształtowała się w Chinach/Japonii i jakie były główne argumenty przemawiające za tymi ocenami?

Obrazek użytkownika Prezes Mateusz Adamkiewicz
Prezes Mateusz Adamkiewicz

Nie widzimy tu specjalnej różnicy względem pozostałych gier, natomiast w Chinach gra nie przebiła się na ten moment szeroko do świadomości konsumentów. Dobra informacja jest taka, że przyczyna została zlokalizowana wspólnie z 4Divinity – chodzi przede wszystkim o to, że gra okazała się zbyt trudna dla tamtejszych graczy. W związku z tym już w pierwszym hotfixie zmieniliśmy ustawienia auta na prostsze i kontynuujemy prace nad ułatwieniem progu wejścia dla graczy. Oczywiście w głównej grze od dawna mamy zaplanowane poziomy trudności, tutorial i więcej asyst dla graczy casualowych.

Obrazek użytkownika Anonim
Łukasz

Jaka jest ilość pobrań prologu JDM?

Obrazek użytkownika Wiceprezes Marcin Przymus
Wiceprezes Marcin Przymus

Około 300 tys.

Obrazek użytkownika Anonim
ostatni mohikanin

11. Czy już wiadoma jest liczba samochodów (licencjonowanych i bez licencji) która będzie dostępna w dniu premiery pełnej wersji ?

Obrazek użytkownika Wiceprezes Marcin Przymus
Wiceprezes Marcin Przymus

Jest znana, ale z wiadomych względów nie mogę jej publicznie podawać.

Obrazek użytkownika Anonim
ostatni mohikanin

4. Prolog powinien promować finalny produkt, a przerodził się w beta testy. Wiele błędów dublowało się z tymi z dema ( problemy z kierownicami, problemy z anty-aliasingiem (tzw. ‘ghosting’) dlaczego postanowiono wypuścić go w takim stanie. Czy spółka posiadając wewnętrzy zespół QA nie otrzymywały sygnałów na temat niedociągnięć ?

Obrazek użytkownika Prezes Mateusz Adamkiewicz
Prezes Mateusz Adamkiewicz

Nie jesteśmy w stanie przetestować tysięcy sprzętów peryferyjnych i stacji PC, mimo posiadania świetnego działu QA. Co do momentu wypuszczenia prologu to moglibyśmy dopieszczać go jeszcze przez wiele miesięcy, ale spółka ma pewne cele biznesowe do zrealizowania i określoną ilość środków przeznaczoną na ten projekt. Poza tym mówimy o grze, która aktualnie ma średnią ocen 74%, myślę że wielu twórców chciałoby mieć tak „niedopracowany” projekt. Jeszcze raz powtórzę, że feedback od graczy prologu jest bezcenny, a naszym głównym zadaniem jest sprzedaż głównej gry.

Obrazek użytkownika Anonim
Grzegorz

Jak wygląda geograficzny rozkład procentowy wishlisty JDM?

Obrazek użytkownika Wiceprezes Marcin Przymus
Wiceprezes Marcin Przymus

Najważniejsze dla nas rynki to USA, Japonia, Polska, kraje Europy Zachodniej.

Obrazek użytkownika Anonim
Grzegorz

czy bierzecie pod uwagę sytuację, że pokazanie za dużej ilości gameplayu w darmowym prologu może mieć wpływ na sprzedaż/konwersję wishlisty pełnej wersji?

Obrazek użytkownika Wiceprezes Marcin Przymus
Wiceprezes Marcin Przymus

Nie pokazaliśmy zbyt dużo w stosunku do głównej gry, był to świadomy zabieg.

Obrazek użytkownika Anonim
ostatni mohikanin

7. Czy spółka nie oczekiwała większego wpływu prologu na wishlistę steam? Dlaczego nie miało to większego wpływu ?

Obrazek użytkownika Prezes Mateusz Adamkiewicz
Prezes Mateusz Adamkiewicz

Wpływ prologu na wishlistę jest pozytywny, chociaż faktycznie mógłby być większy. Myślę, że trafiliśmy marketingowo do tej samej grupy odbiorców, którzy już wcześniej znali JDM. Pewnym problemem na premierę okazały się algorytmy Steam w dniu premiery, akurat tego dnia Steam coś namieszał i mimo dużej liczby graczy na początek w ogóle nie mielismy widoczności na głównej stronie, podobnie jak kilka innych tytułów, a z kolei widoczne były gry bez żadnych recenzji. Co ciekawe i dosyć rzadkie, Steam już kolejnego dnia przyznał się do błędu i zmienił swój algorytm.

Obrazek użytkownika Anonim
ostatni mohikanin

8. Czy tryb multiplayer będzie dostępny w momencie premiery pełnej wersji JDM. Czy nie powinno przeprowadzić się zamkniętych beta testów takiego trybu by uniknąć fali złości graczy gdyby tryb miał problemy ? Czy osoby pracujące nad tym trybem miały już doświadczenie w tego typu przedsięwzięciach ?

Obrazek użytkownika Prezes Mateusz Adamkiewicz
Prezes Mateusz Adamkiewicz

Mamy doświadczenie, są delikatne prace nad trybem multiplayer, ale nie przewidujemy tej opcji na premierę, co zresztą regularnie podkreślam.

Obrazek użytkownika Anonim
ostatni mohikanin

9. Tryb tuningowania samochodów w prologu był bardzo ograniczony. Jeden rodzaj felg, jeden fotel, jedna gałka zmiany biegów, jeden bodykit itd. Jaki zakres - ilość z każdego ze wspomnianych elementów - gracze będę się mogli spodziewać w pełnej wersji JDM ?

Obrazek użytkownika Prezes Mateusz Adamkiewicz
Prezes Mateusz Adamkiewicz

Oczywiście, jest to bardzo ważny aspekt naszej gry i tych pakietów i części będzie cała masa.

Obrazek użytkownika Anonim
ostatni mohikanin

12. Gif podtrzymuje swoje cele sprzedażowe po wydaniu prologu ale czy doszło do modyfikacji planów wydawniczych JDM po jego premierze i jeśli tak to do jakich ?

Obrazek użytkownika Wiceprezes Marcin Przymus
Wiceprezes Marcin Przymus

Podtrzymuję liczby, które podałem przed publikacją prologu.

Obrazek użytkownika Anonim
ostatni mohikanin

13. Spółka po raz pierwszy w swojej historii była obecna na targach Gamescom w Niemczech z okazałym stoiskiem ? Czy tego rodzaju promocja przyniosła oczekiwane efekty ? Jaka była przybliżona liczba osób które odwiedziły stoisko JDM ?

Obrazek użytkownika Prezes Mateusz Adamkiewicz
Prezes Mateusz Adamkiewicz

Od otwarcia do końca każdego dnia wszystkie nasze stanowiska były cały czas okupowane przez graczy. Nasze stoisko powszechnie zrobiło bardzo dobre wrażenie na graczach i partnerach biznesowych obecnych i przyszłych. Słusznie zauważył Pan, że nie mamy dużego doświadczenia targowego a zabraliśmy się od razu do największych targów w Europie i okazałego stanowiska. Cały „zespół targowy” wraz z firmami zewnętrznymi wykonali kawał dobrej roboty reprezentując naszą firmę i nasze aspiracje.

Obrazek użytkownika Anonim
ostatni mohikanin

14. Spółka dopuściła już możliwe przesunięcie premiery JDM. Kiedy będziemy znali decyzję w tej sprawie ?

Obrazek użytkownika Prezes Mateusz Adamkiewicz
Prezes Mateusz Adamkiewicz

Nie jest tajemnicą, że poprawki które musimy wprowadzić po prologu zajmą nam kilka dodatkowych miesięcy. Aktualnie trwają w tej sprawie rozmowy ze współwydawcą i jeśli zapadną finalne decyzje to przekażemy je w stosowny sposób.

Obrazek użytkownika Anonim
Inwestor

Czy jest plan na poprawę negatywów na prologu? Wiele z komentarzy jest "emocjonalnych" lub chodzi o szczegóły/błędy, które już poprawiono i jest realna szansa "wyciągnąć" je na pozytywy jednakże samo wrzucenie komentarza nie zadziała. Działania przy Bakery Simulator były świetne. Wyciągnęliście grę z 55% na 80% jak pamiętam w 2 tygodnie.

Obrazek użytkownika Wiceprezes Marcin Przymus
Wiceprezes Marcin Przymus

Działamy w tej kwestii bardzo intensywnie, zaimplementowane zostały oczekiwane poprawki np. presety do ustawień kierownic i wiele innych. Nasz dział marketingu, jest mocno responsywny w obszarze komunikacji z graczami, mamy jednak do czynienia z inną grupą odbiorców niż w przypadku Bakery. Wracając do komentarzy “emocjonalnych” nie mamy na nie wpływu zwłaszcza na te z komponentą frustracji czy hejtu.

Obrazek użytkownika Anonim
ostatni mohikanin

15. Pierwotnie spółka chciała wydać JDM w 4 kwartale 2024 więc gra powinna być prawie gotowa. Kiedy zaczną się pojawiać gameplay’e z finalnego buildu gry ? Czy nie byłby to dobry pomysł by spółka zaczęła pokazywać jak będzie wyglądała gra w pełnej wersji, a nie tylko o tym opowiadała. Pokazując wyreżyserowane gameplaye łatwiej kontrolować przekaz do graczy i mogą skutecznie podtrzymać zainteresowanie które to funkcji prolog niestety nie spełnił.

Obrazek użytkownika Prezes Mateusz Adamkiewicz
Prezes Mateusz Adamkiewicz

Współpraca z influencerami i materiały z gry to podstawa naszego marketingu, myślę, że iliczba materiałów z gry w Internecie jest na satysfakcjonującym poziomie. Oczywiście będzie ich coraz więcej.

Obrazek użytkownika Anonim
ostatni mohikanin

16. Jakie aktualnie tytuły, poza JDM, spółka aktywnie produkuje lub wspiera ich produkcje jako wydawca. Czy w związku ze sprzedażą udziałów w Asmodev, tytuły rozwijane przy współpracy z tą firmą (Merciful Flames, Human Farm) zostały zarzucone.

Obrazek użytkownika Prezes Mateusz Adamkiewicz
Prezes Mateusz Adamkiewicz

Aktywnie działamy przy Pizza Simulator, Ghost Keeper i jeszcze jednym nieogłoszonym tytule. Spora część projektów została na ten moment wstrzymana, a zasoby przerzucone na JDM, o czym informowaliśmy także w sprawozdaniach. Human Farm został również wstrzymany, ale zespół wewnętrzny ma na niego pomysł i dostanie możliwość jego realizacji po premierze JDM.

Obrazek użytkownika Anonim
vito

Jaki jest komentarz zarzadu na temat aktualnej ceny akcji zwlaszcza ze inwestorzy obejmujacy ostatnia emisje sa juz na minusie.

Obrazek użytkownika Prezes Mateusz Adamkiewicz
Prezes Mateusz Adamkiewicz

Zarząd zdecydowanie nie podziela pesymizmu rynku względem kursu, podejmujemy również wszelkie starania zarówno marketingowe jak i PR, aby na bieżąco komunikować w jakiej sytuacji jest JDM jak i spółka. Rozumiemy, że prolog i jego odbiór ma prawo wzbudzać emocje ale zwracamy uwagę, że szybko i na bieżąco wsłuchujemy się w sugestie community implementując niezbędne poprawki i ulepszenia. Gra ma ogromny potencjał, a my patrząc na WL oraz zainteresowanie jesteśmy na najlepszej drodze do jego wykorzystania

Obrazek użytkownika Anonim
vito

kiedy spolka zamierza zaczac prawdziwy marketing JDM? na ten cel 4D ma przeznaczyc ponad 600k usd a poki co zadnego marketingu oprocz targow nie widac

Obrazek użytkownika Prezes Mateusz Adamkiewicz
Prezes Mateusz Adamkiewicz

Nie do końca wiem co ma Pan na myśli pytając o prawdziwy marketing? Jesteśmy obecni na największych targach w Europie i Azji, mamy duże zasięgi naszych materiałów, masę nagrań od youtuberów, które mają setki tysięcy wyświetleń, o naszej grze piszą już media rozmiaru TopGear – BBC, mamy również jeden z większych kanałów discordowych dla graczy w Polsce. Jest mi zatem trudno określić jak wygląda “prawdziwy marketing”.

Obrazek użytkownika Anonim
KonradKRK

W poprzednim czacie zostało przekazane, że wiele sił, kładziecie na grę JDM, czy dziś też uwaga jest skupiona przede wszystkim na tym tytule? Czy planujecie jakąś inną grę, inwestycje o dużym potencjale na przestrzeni najbliższych 2 lat?

Obrazek użytkownika Prezes Mateusz Adamkiewicz
Prezes Mateusz Adamkiewicz

Na ten moment w 90% koncentrujemy się na JDM wspierając jeszcze 3 inne tytuły, plus mamy kilka pozycji czekających na odmrożenie. Natomiast niezmiennie zakładamy, że Japanese Drift Master będzie kluczową licencją w Gaming Factory i wokół tego tytułu będziemy rozwijać naszą strategię przez kolejne lata.

Obrazek użytkownika Anonim
gosc

Jakie macie plany na rozwój Demolish Games? Czy zajdą wewnątrz spółki jakieś poważniejsze zmiany?

Obrazek użytkownika Prezes Mateusz Adamkiewicz
Prezes Mateusz Adamkiewicz

Pierwsze zmiany w postaci powołania nowego Prezesa i Członków Rady Nadzorczej już nastąpiły. Zespół produkcyjny Demolish & Build kontynuuje prace przedpremierowe już z naszym wsparciem testersko – marketingowym. Widzimy w Demolish i naszej spółce stowarzyszonej Ultimate VR/Quest Craft pewne obszary synergii, które chcemy wykorzystać.

Obrazek użytkownika Anonim
Mat

Gamescom - dlaczego nie opublikowaliście jakiejs relacji z targów ?

Obrazek użytkownika Wiceprezes Marcin Przymus
Wiceprezes Marcin Przymus

Taki materiał jest szykowany i wkrótce będzie opublikowany. Zmontowanie wszystkiego zajmuje chwilę czasu, a w międzyczasie nadal mocno wpieramy prolog i marketingowo jesteśmy obecni także na PAX.

Obrazek użytkownika Anonim
Inwestor

Czy zdobycie licencji Toyoty przed premierą jest osiągalne? Wiadomo, że to marka, którą ciężko przekonać.

Obrazek użytkownika Prezes Mateusz Adamkiewicz
Prezes Mateusz Adamkiewicz

Wydaje mi się, że nie jest to realne, ponieważ jesteśmy nowym brandem na rynku i Toyota oczekuje od partnerów pokazania danych sprzedażowych. Po premierze gry temat jest jak najbardziej realny i będziemy się starać, aby licencjonowane samochody tej marki znalazły się w naszej grze.

Obrazek użytkownika Anonim
Gabrysia

Czy 4Divinity działa już coś w kierunku promocji gry?

Obrazek użytkownika Prezes Mateusz Adamkiewicz
Prezes Mateusz Adamkiewicz

Tak, mamy już pewne pokrycie w azjatyckiej prasie i u azjatyckich influencerów, byliśmy obecni na dwóch wydarzeniach stacjonarnych, lada moment czeka nas Tokyo Games Show.

Obrazek użytkownika Anonim
Inwestor

Jakie zdanie macie odnośnie porażki konkurencji. Brak zapowiedzi NFS Remastered, porażka Forza Motorsport, porażka Carx, nadchodząca kontrowersyjna TDU (pewnie też porażka), brak zapowiedzi Asseto Corsa 2 itd.

Obrazek użytkownika Prezes Mateusz Adamkiewicz
Prezes Mateusz Adamkiewicz

Działamy w trudnym gatunku, wszyscy obserwują swoją konkurencję i starają się wyciągać wnioski. My również patrzymy na co gracze zwracają uwagę w innych tytułach i staramy się implementować te wnioski w JDM. Natomiast na konkurencję patrzymy pod kątem wniosków, skupiamy się na tym, aby JDM był produktem jaki chcą dostać gracze.

Obrazek użytkownika Anonim
Łukasz

Jakie gry oprócz JDM zostaną wydane w tym roku?

Obrazek użytkownika Wiceprezes Marcin Przymus
Wiceprezes Marcin Przymus

Slavic Punk: Oldtimer w wersji konsolowej, Puppet House, Demolish & Build 3.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Czy zatrudniacie nowe osoby do zespołu? Czy planujecie kolejne przejęcia spółek po Demolish Games?

Obrazek użytkownika Prezes Mateusz Adamkiewicz
Prezes Mateusz Adamkiewicz

W przypadku Demolish Games mieliśmy do czynienia ze swego rodzaju okazją inwestycyjną i mogącą zoptymalizować działania w ramach naszej grupy. Natomiast na ten moment nie jesteśmy zainteresowani dalszymi zakupami.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Czy wróci seria Q&A z udziałem prezesa?

Obrazek użytkownika Prezes Mateusz Adamkiewicz
Prezes Mateusz Adamkiewicz

W starej formie już nie wróci, chociaż co jakiś czas wracają takie pytania. Mimo dobrych intencji mam wrażenie, że seria ta bardziej nam szkodziła niż pomagała. Biznes, a szczególnie produkcja gier jest bardzo dynamiczna i informacje, które przekazywałem w lipcu we wrześniu mogą być już kompletnie nieaktualne. Wiele zespołów początkowo rokujących dobrze na dalszych etapach produkcji kompletnie przestawało sobie radzić i musieliśmy często podejmować decyzje o zmianach terminów czy zmian zespołów prowadzących dany projekt.
Natomiast wydaje mi się, że jesteśmy bardzo mocno obecni w mediach gamingowych i inwestorskich, regularnie uczestniczymy w czatach, prowadzimy aktualności na stronie i generalnie chcemy, aby jak najwięcej informacji trafiało do naszych Inwestorów.

Obrazek użytkownika Anonim
Antoni

Czy spółka jest w stanie spełnić oczekiwania graczy? Patrząc na opinie to wasza gra ma najlepsze z gier z gatunku samochodówek spośród ostatnich premier, Forza motorsport aktualnie 41%, CarX street 59%, Test Drive niestety usunął swój prolog ale też byli poniżej 60% a przed nami ich premiera pełnej wersji. Może się okazać że wasz produkt będzie posiadał patrząc na ogół gatunku jedne z najlepszych opinii. Czy to jest plus czy jednak może sprawić że oczekiwania graczy przerosną to co jesteście w stanie pokazać?

Obrazek użytkownika Prezes Mateusz Adamkiewicz
Prezes Mateusz Adamkiewicz

Bardzo dobre podejście i słusznie, że Pan to zauważył. Na start prologu mieliśmy oceny na granicy 70%, porównując się do konkurencji z wieloletnim doświadczeniem i wielokrotnie wyższymi budżetami, dajemy graczom naprawdę dobry produkt a będzie tylko lepiej, co pokazuje mocno zwyżkowa tendencja średnich ocen. Dodatkowo pełna wersja będzie znacząco różniła się względem prologu pod kątem ustawień graficznych, sprzętowych czy dostępnymi poziomami trudności i ustawieniami aut.

Obrazek użytkownika Anonim
Inwestor

Czy może Pan Prezes skomentować zakupy akcji Pawła Sugalskiego? Ilości robią wrażenie. Już teraz chyba procentowo to największa inwestycja "Sugiego" na rynku gamedev. Czy szykuje się jakieś przejęcie? Jeżeli "Sugi" odkupi pakiet od Pana Pastewki już teraz będzie miał więcej akcji niż sam prezes. Czy hipotetyczne przejęcie większości akcji w spółce przez jakiś zagraniczny podmiot byłoby dobre czy złe w Pana mniemaniu?

Obrazek użytkownika Prezes Mateusz Adamkiewicz
Prezes Mateusz Adamkiewicz

Jestem zadowolony z faktu, że w spółce pojawia się fundusz, tym bardziej że Paweł zainteresował się spółką w momencie, kiedy nie było o nas jeszcze głośno. Co do portfela inwestycyjnego funduszu, to nie ślędzę jego pozostałych inwestycji, ale mam nadzieję, że na naszej spółce uda mu się dużo zarobić. Co do przejęcia przez zagraniczny podmiot to jest to zbyt odległa wizja, żeby teraz się nad nią pochylać. Na ten moment jestem głównym akcjonariuszem i prezesem i czuję, że w tej roli nie powiedziałem jeszcze ostatniego słowa. Chciałbym, aby kapitalizacja Gaming Factory była kilkukrotnie wyższa, wiemy jak ten cel osiągnąć i jesteśmy w pełni skupieni na JDM.

Obrazek użytkownika Anonim
Inwestor

Czy korzystali państwo z tzw. "cichej recenzji" przez jakiś ważny serwis lub youtubera lub czy będą państwo korzystać? Tak aby wiedzieć przed premierą jakich ocen można się spodziewać czy tuż przed premierą np. coś poprawić/zmienić?

Obrazek użytkownika Prezes Mateusz Adamkiewicz
Prezes Mateusz Adamkiewicz

Zorganizujemy przed premierą testy dla zamkniętej grupy zróżnicowanych graczy o zróżnicowanym sprzęcie. Przed prologiem tego zabrakło, ale wyciągnęliśmy już odpowiednie wnioski.

Obrazek użytkownika Anonim
Inwestor

Czy data premiery nadal zostaje na ten rok czy rozważacie przełożenie jej np. na styczeń? Mocne okienko na sprzedaż JDM w tym roku to tylko 2 połowa października

Obrazek użytkownika Prezes Mateusz Adamkiewicz
Prezes Mateusz Adamkiewicz

Przesunięcie premiery na pierwszy kwartał przyszłego roku jest rozważane, natomiast ta decyzja zapadnie w porozumieniu z 4Divinity. Na ten moment nie ogłaszaliśmy nigdzie żadnej daty, natomiast celowaliśmy oczywiście w ten rok. Biorąc jednak pod uwagę ilość niezbędnych poprawek, czas które one zajmą i brak dobrego terminu w 2024 roku, 2025 jest brany pod uwagę.

Obrazek użytkownika Anonim
wert

skoro gra ma tak gigantyczny potencjal to dalczego jeden z wiodacych akcjonariuszy (pan Pastewka) zbyl znaczny pakiet akcji ?

Obrazek użytkownika Prezes Mateusz Adamkiewicz
Prezes Mateusz Adamkiewicz

To są prywatne sprawy Mateusza, widocznie miał jakieś potrzeby finansowe. W USA zakupy czy sprzedaż akcji przez insiderów są czymś powszechnym, u nas każda transakcja sprzedaży jest odbierana negatywnie, a przypomnę, że Mateusz nie zasiada we władzach spółki.

Obrazek użytkownika Anonim
Łukasz

Nie szkoda Wam potencjału Human Farm? Tytuł poprzez kontrowersje wzbudził duże zainteresowanie. Przez tyle lat nie doczekał się realizacji.

Obrazek użytkownika Prezes Mateusz Adamkiewicz
Prezes Mateusz Adamkiewicz

Szkoda, ale nie mieliśmy zespołu, który mógłby zrealizować tę wizję. Na szczęście przy tak dużej kontrowersji tytuł będzie można stosunkowo łatwo “odgrzać”.

Obrazek użytkownika Prezes Mateusz Adamkiewicz
Prezes Mateusz Adamkiewicz

Kończymy dzisiejszy czat. Dziękujemy za zadane pytania oraz dużą aktywność. Prosimy o śledzenie naszych profili, gdzie na bieżąco komunikujemy nasze działania.

 

Udostępnij