Przejdź do treści

udostępnij:

Wyniki finansowe Benefit Systems za III kwartał 2024 i strategia rozwoju do 2027 roku – czat inwestorski z dyrektorką finansową spółki

Janusz Maruszewski

Zapraszamy na czat inwestorski z Małgorzatą Kloką, Dyrektorką Finansową Benefit Systems. Spotkanie odbędzie się w czwartek, 5 grudnia 2024 r. o godz. 10:30 i będzie poświęcone omówieniu wyników finansowych, nowej strategii do roku 2027 oraz planom rozwoju grupy. Zapraszamy do zadawania pytań już teraz.

Spotkanie rozpocznie się w czwartek, 5 grudnia 2024 r. o godz. 10:30. Już teraz zachęcamy do zadawania pytań za pośrednictwem poniższego formularza.

W przypadku chęci zadania kilku pytań, prosimy je zadawać pojedynczo i za każdym razem klikać przycisk "Wyślij". Ułatwi to przedstawicielom spółki odpowiadanie na pytania.

Małgorzata Kloka 05 gru 2024, 10:31

Dzień dobry, witam Państwa! Dziękujemy za zainteresowanie spółką i zapraszam do zadawania pytań.

Gość: 05 gru 2024, 10:32

Czy zakładane inwestycje do 2027 roku mogą wpłynąć na możliwość utrzymania polityki dywidendowej

Małgorzata Kloka 05 gru 2024, 10:32

W naszej strategii uwzględniliśmy, że będziemy w stanie utrzymać obecną politykę dywidendową, która zakłada propozycję wypłaty min. 60% skonsolidowanego zysku netto. Należy jednak pamiętać, że finalne decyzje będą podejmowane przez akcjonariuszy w czasie WZA.

Dodane przez Gość: w odpowiedzi na

Gość: G. D. 05 gru 2024, 10:34

Dzień dobry,
W jaki sposób planujecie zwiększyć liczbę klubów fitness z obecnych 330 do zakładanych 600–650 w 2027 roku? Akwizycje czy bardziej rozwój organiczny?

Małgorzata Kloka 05 gru 2024, 10:34

W naszej strategii zakładamy nacisk na otwarcia organiczne i to one będą stanowić większość wzrostu liczby klubów. Część wzrostu będzie również pochodziła z procesu M&A ale na ten moment nie chcielibyśmy podawać bardziej dokładnych liczb.

Dodane przez Gość: G. D. w odpowiedzi na

Gość: 05 gru 2024, 10:36

Czy zarząd ocenia obecną kapitalizację na giełdzie jako relatywną do wyników, czy może wciąż jest za niska?

Małgorzata Kloka 05 gru 2024, 10:36

Co do zasady nie komentujemy publicznie notowań i wyceny naszej spółki. Natomiast podejmujemy wiele działań w obszarze relacji inwestorskich i kontaktu z rynkiem kapitałowym, tak aby docierać do coraz większej bazy inwestorów.

Dodane przez Gość: w odpowiedzi na

Gość: G. D. 05 gru 2024, 10:41

Które rynki zagraniczne są brane pod uwagę?

Małgorzata Kloka 05 gru 2024, 10:41

Nasze operacje prowadzimy z sukcesem od dłuższego czasu na 4 rynkach – Czechy, Bułgaria, Słowacja i Chorwacja oraz od niedawana rozwijamy nasz model biznesowy w Turcji. W okresie do 2027 zakładamy rozwój na tych rynkach. Prowadzimy poszukiwania kolejnych rynków, ale na ten moment nie mamy żadnego nowego kraju na celowniku w najbliższych latach.

Dodane przez Gość: G. D. w odpowiedzi na

Gość: Damian 05 gru 2024, 10:44

Jakie nowe funkcjonalności będą wprowadzane na platformie MyBenefit, aby zwiększyć liczbę użytkowników do 1,1–1,2 mln

Małgorzata Kloka 05 gru 2024, 10:44

Będziemy stale pracować nad ofertą partnerów kafeterii, tak aby mieć jak najbardziej atrakcyjną ofertę na rynku i dalej wprowadzać nowe funkcjonalności w zakresie tzw. HR Tools’ów, czyli rozwiązań informatycznych dla działów HR, które ułatwią proces opieki nad pracownikiem od momentu zatrudnienia aż do jego odejścia.

Dodane przez Gość: Damian w odpowiedzi na

Gość: Rafał 05 gru 2024, 10:45

Czym się wyróżniło Wellbee, że zdecydowaliście się na wejście w inwestycję i czy da się zwiększyć przychody i zyski tego podmiotu

Małgorzata Kloka 05 gru 2024, 10:45

Wellbee mimo dopiero kilku lat działalności bardzo szybko osiągnęło sukcesy w obszarze opieki psychologicznej, zarówno w segmencie B2C jak i B2B. Z naszej perspektywy ich rozwiązania były jedną z brakujących funkcjonalności produktu MultiLife. Spodziewamy się istotnych synergii ze względu na naszą ekspertyzę w sprzedaży produktu B2B, co powinno się przełożyć na wzrost przychodów i zysków, choć nie będą one istotne z punktu widzenia całej Grupy.

Dodane przez Gość: Rafał w odpowiedzi na

Gość: Rafał 05 gru 2024, 10:49

Czy Wellbee będzie miało widoczny wpływ na ofertę i tym samym przychody grupy?

Małgorzata Kloka 05 gru 2024, 10:49

Tak, spodziewamy się, że Wellbee istotnie poprawi naszą ofertę w zakresie obszaru Well-being, gdzie stale rozwijamy produkt MultiLife. Jeżeli chodzi o przychody, to ze względu na dość małą skalę rozwoju tego obszaru, nie spodziewamy się istotnego wpływu na przychody.

Dodane przez Gość: Rafał w odpowiedzi na

Gość: 05 gru 2024, 10:52

Czy w ramach ogłoszonej strategii spodziewacie się jakichś dużych akwizycji w ramach segmentu fitness?

Małgorzata Kloka 05 gru 2024, 10:52

Ze względu na dużą fragmentację rynku klubów fitness w krajach, w których prowadzimy działalność, nie spodziewamy się bardzo dużych akwizycji. To co zakładamy w strategii to ewentualne powtórzenie analogicznych transakcji, takich jak udało nam się zrealizować w ostatnich 2 latach.

Dodane przez Gość: w odpowiedzi na

Gość: Paweł 05 gru 2024, 10:55

Jak spółka zamierza osiągnąć cel 600-650 własnych klubów fitness do 2027 roku, biorąc pod uwagę, że na koniec września 2024 roku posiadała 230 klubów? To spory wzrost, jak go zamierzacie osiągnąć?

Małgorzata Kloka 05 gru 2024, 10:55

Na koniec września w Grupie BS było 290 klubów (230 w Polsce, 60 na rynkach zagranicznych). Wzrost będzie mixem wzrostu organicznego oraz M&A, przy czym większy ciężar będzie na tym pierwszym. W przyszłym roku planujemy otworzyć co najmniej 20 klubów w Polsce oraz 45 na rynkach zagranicznych. Niezmiennie analizujemy też rynek pod kątem M&A.

Dodane przez Gość: Paweł w odpowiedzi na

Gość: 05 gru 2024, 10:58

Czy nowa strategia będzie wymagała pozyskania jakiegoś dodatkowego finansowania, czy będzie to tylko wzrost organiczny?

Małgorzata Kloka 05 gru 2024, 10:58

Strategia zakłada wykorzystanie środków generowanych z działalności organicznej oraz dodatkowego finansowania dłużnego, w zależności o tempa realizacji inwestycji. Obecnie mamy dostępne finansowanie w kwocie 345 mln zł. Nie wykluczamy też pozyskania kolejnych środków w obszarze długu.

Dodane przez Gość: w odpowiedzi na

Gość: 05 gru 2024, 11:01

W segmencie zagranicznym, pomimo wzrostu przychodów o 14,4% w porównaniu z 2023 rokiem, zysk operacyjny spadł o 8,6%. Z czego to wynika? To kwestie walutowe, czy coś jeszcze?

Małgorzata Kloka 05 gru 2024, 11:01

To wypadkowa kilku czynników – waluty, przyspieszenia w Turcji (większa skala kosztów niż rok temu) oraz inwestycji w fitness oraz zespoły sprzedażowe na wszystkich rynkach.

Dodane przez Gość: w odpowiedzi na

Gość: 05 gru 2024, 11:02

Co z presją kosztową, jak to widzicie jeśli chodzi o 2025 roku, będzie mniejsza?

Małgorzata Kloka 05 gru 2024, 11:02

Wydaje się, że presja na koszty w 2025 może być podobna jak bieżącym roku. Poza kosztami pracy i czynszów. Wzrost płacy minimalnej w 2025 będzie istotnie niższy niż w tym roku. Jeśli chodzi o czynsze, to są one indeksowane inflacją z roku poprzedzającego, więc tu też presja powinna być niższa.

Dodane przez Gość: w odpowiedzi na

Gość: 05 gru 2024, 11:03

Czy nowa strategia zakłada jakieś zmiany w zakresie wypłacania dywidend?

Małgorzata Kloka 05 gru 2024, 11:03

W strategii wskazaliśmy, że intencją spółki jest utrzymanie dotychczasowej polityki dywidendowej (min. 60% skonsolidowanego zysku netto). Natomiast wysokość dywidendy jest zawsze przedmiotem decyzji walnego zgromadzenia.

Dodane przez Gość: w odpowiedzi na

Gość: 05 gru 2024, 11:03

Czy planujecie pozyskiwanie dodatkowego kapitału w formie emisji akcji lub obligacji, aby sfinansować realizację strategii?

Małgorzata Kloka 05 gru 2024, 11:03

Na ten moment mamy dostępne 345 milionów finansowania dłużnego, w tym 300 mln kredytu inwestycyjnego. Nie wykluczamy pozyskania większej ilości finansowania dłużnego.

Dodane przez Gość: w odpowiedzi na

Gość: 05 gru 2024, 11:06

Czy oprócz fitnessu i welbeeing macie w planach jakiś dalszy rozwój o nowe segmenty, np. przychodnie zdrowia?

Małgorzata Kloka 05 gru 2024, 11:06

Chcemy rozwijać kafeterię MyBenefit oraz obszar benefitów pracowniczych w obszarze żywienia (poprzez spółkę stowarzyszoną SmartLunch). Innych obszarów produktowych, czyli również wspomnianych wyżej przychodni, nie rozważamy na ten moment.

Dodane przez Gość: w odpowiedzi na

Gość: Piotr 05 gru 2024, 11:07

Jak przebiega IV kwartał pod względem wyników? Jak wygląda sytuacja po listopadzie i październiku?

Małgorzata Kloka 05 gru 2024, 11:07

Podaliśmy wstępne liczby kart na listopad w prezentacji wynikowej za 3Q24. Wzrost liczby kart w drugiej połowie roku nas cieszy i sprawia, że dalej optymistycznie zapatrujemy się na kolejny rok.

Dodane przez Gość: Piotr w odpowiedzi na

Gość: 05 gru 2024, 11:08

Czy w ramach potencjalnego M&A związanego z klubami, rozważacie jedno większe przejęcie, czy kilka/kilkanaście mniejszych?

Małgorzata Kloka 05 gru 2024, 11:08

Raczej staramy się nie udzielać aż tak szczegółowych informacji o naszych planach akwizycyjnych. Ale znanym faktem jest to, że działamy na rozdrobnionych rynkach, co determinuje nasze praktyczne możliwości w tym zakresie.

Dodane przez Gość: w odpowiedzi na

Gość: 05 gru 2024, 11:10

Jakie są Państwa zapatrywania na 2025 rok? Czy widzicie jakieś symptomy spowolnienia?

Małgorzata Kloka 05 gru 2024, 11:10

Nie widzimy symptomów spowolnienia. Sezon jesienno-zimowy przebiega bardzo dobrze na wszystkich naszych rynkach. W Polsce, tak jak już sygnalizowaliśmy, spodziewamy się nieco wolniejszego tempa przyrostu kart w przyszłym roku vs. 2024, ale to raczej związane z wyjątkowo dobrym wynikiem 2024 oraz efektem bazy, a nie z oczekiwanym spowolnieniem. Na rynkach zagranicznych, po gorszej pierwszej połowie roku teraz przyspieszamy i oczekujemy, że ten trend utrzyma się w kolejnych kwartałach.

Dodane przez Gość: w odpowiedzi na

Gość: 05 gru 2024, 11:14

Czy w Polsce rynek nie jest już na takim etapie, że dalszy rozrost jest coraz bardziej ograniczony?

Małgorzata Kloka 05 gru 2024, 11:14

Nie. Szacujemy długoterminowy potencjał całego rynku na 2,5-2,8 mln kart, więc przestrzeni na wzrost jest jeszcze dużo. Wspierają nas globalne trendy związane ze zdrowym/aktywnym trybem życia oraz wchodzenie rynek pracy Gen Z, które – dużo bardziej niż roczniki wychodzące z rynku pracy - jest zainteresowane aktywnością fizyczną.

Dodane przez Gość: w odpowiedzi na

Gość: 05 gru 2024, 11:14

Do kiedy obowiązuje obecny program motywacyjny? Czy będzie przyjęty nowy, czy mogę wiedzieć jakie są jego cele?

Małgorzata Kloka 05 gru 2024, 11:14

Program obowiązuje na lata 2021-2025. Decyzja dotycząca przyjęcia nowego programu oraz jego celów leży w gestii akcjonariuszy, którzy będą mogli o tym zadecydować w czasie jednego z kolejnych walnych zgromadzeń.

Dodane przez Gość: w odpowiedzi na

Gość: JB 05 gru 2024, 11:16

W jaki sposób Benefit Systems planuje osiągnąć rentowność EBIT na poziomie 22-24% do 2027 roku, biorąc pod uwagę obecną rentowność na poziomie około 17%?

Małgorzata Kloka 05 gru 2024, 11:16

Jeśli chodzi o plan rentowności na poziomie 22-24% w 2027, to tyczy się on obszaru kart sportowych w Polsce. W 2023 ten obszar miał rentowność EBIT na poziomie ok 23%.

Dodane przez Gość: JB w odpowiedzi na

Paweł Biedrzycki 05 gru 2024, 11:18

Gratuluję wyników i przyjętych celów w ramach nowej strategi. Proszę o informację czy spółka stawia w ramach nowej strategii jakieś konkretne cele liczbowe odnośnie liczby kart na rynku Tureckim? Czy strategia kupowania/otwierania własnych klubów na rynkach zagranicznych odnosi się również do tej destynacji?

Małgorzata Kloka 05 gru 2024, 11:18

Mamy oczywiście wewnętrzne cele dla rynku tureckiego, natomiast w komunikacji z rynkiem kapitałowym trzymamy się KPI na poziomie segmentów. Strategia inwestycji w kluby fitness jest nieodłącznie związana z rozwojem programu MultiSport i również w Turcji zakładamy rozpoczęcie procesu otwierania klubów w okresie strategii.

Dodane przez Paweł Biedrzycki w odpowiedzi na

Gość: 05 gru 2024, 11:21

A jakie były w takim razie założenia akwizycji Wellbee, czy to będzie generować jakieś dodatkowe nakłady inwestycyjne dla Benefitu? Czy ten podmiot utrzymuje się sam i celem jest rozwój produktowy?

Małgorzata Kloka 05 gru 2024, 11:21

Nie zakładamy kolejnych nakładów inwestycyjnych dla tej spółki. Celem jest rozwój produktowy oraz wsparcie przez Wellbee produktu MultiLife.

Dodane przez Gość: w odpowiedzi na

Gość: 05 gru 2024, 11:22

Czy po akwizycji wellbee jest szansa na crosselling do obecnych klientów Benefitu, jaki to jest potencjał? Czy raczej w drugą stronę to ma zadziałać, że klienci wellbee, staną się w części klientami segmentu fintess?

Małgorzata Kloka 05 gru 2024, 11:22

Naszą intencją przy tej akwizycji było, aby Wellbee wspierało rozwój MultiLife. W tym kontekście chcielibyśmy robić cross-sell to aktualnej bazy klientów. Natomiast naszą długoterminową intencją jest, aby oferować klientom i użytkownikom ekosystem benefitów, więc chętnie zaoferujemy klientom Wellbee nasze pozostałe produkty.

Dodane przez Gość: w odpowiedzi na

Gość: 05 gru 2024, 11:25

Co się dzieje na rynku tureckim, jak Pani ocenia postępy w rozwoju spółki? Czy tam jest szansa, że ten rozwój mocno przyspieszy?

Małgorzata Kloka 05 gru 2024, 11:25

Na ten moment jesteśmy zadowoleni z naszego tempa rozwoju w tym kraju. Otwieramy kolejne biura, z każdym miesiącem podpisujemy nowych partnerów, w tym w dwóch kolejnych miastach tj. Ankarze i Izmirze. Aktualnie sieć partnerska liczy ponad 1500 lokalizacji. Z każdym miesiącem zyskujemy coraz większą liczbę nowych kart. Rok 2024 zamierzamy zakończyć z ponad 20 tys. kart MultiSport, a w przyszłym roku zamierzamy jeszcze przyspieszyć ze wzrostem i dodać kolejnych 50 tys.

Dodane przez Gość: w odpowiedzi na

Czat odświeżany jest co kilka sekund.

udostępnij: