"Intencją spółki jest utrzymanie dotychczasowej polityki dywidendowej" - relacja z czatu Benefit Systems
W czwartek 5 grudnia 2024 r. odbył się czat inwestorski z Małgorzatą Kloką, Dyrektorką Finansową Benefit Systems, poświęcony omówieniu wyników finansowych, nowej strategii do roku 2027 oraz planom rozwoju grupy. Zapraszamy do lektury całej relacji z czatu.
Zapraszamy na czat inwestorski z Małgorzatą Kloką, Dyrektorką Finansową Benefit Systems. Spotkanie odbędzie się w czwartek, 5 grudnia 2024 r. o godz. 10:30 i będzie poświęcone omówieniu wyników finansowych, nowej strategii do roku 2027 oraz planom rozwoju grupy. Zapraszamy do zadawania pytań już teraz.
Spotkanie rozpocznie się w czwartek, 5 grudnia 2024 r. o godz. 10:30. Już teraz zachęcamy do zadawania pytań za pośrednictwem poniższego formularza.
W przypadku chęci zadania kilku pytań, prosimy je zadawać pojedynczo i za każdym razem klikać przycisk "Wyślij". Ułatwi to przedstawicielom spółki odpowiadanie na pytania.
Dzień dobry, witam Państwa! Dziękujemy za zainteresowanie spółką i zapraszam do zadawania pytań.
W naszej strategii uwzględniliśmy, że będziemy w stanie utrzymać obecną politykę dywidendową, która zakłada propozycję wypłaty min. 60% skonsolidowanego zysku netto. Należy jednak pamiętać, że finalne decyzje będą podejmowane przez akcjonariuszy w czasie WZA.
Dodane przez Gość: w odpowiedzi na Czy zakładane inwestycje do…
W naszej strategii zakładamy nacisk na otwarcia organiczne i to one będą stanowić większość wzrostu liczby klubów. Część wzrostu będzie również pochodziła z procesu M&A ale na ten moment nie chcielibyśmy podawać bardziej dokładnych liczb.
Dodane przez Gość: G. D. w odpowiedzi na Dzień dobry, W jaki sposób…
Co do zasady nie komentujemy publicznie notowań i wyceny naszej spółki. Natomiast podejmujemy wiele działań w obszarze relacji inwestorskich i kontaktu z rynkiem kapitałowym, tak aby docierać do coraz większej bazy inwestorów.
Dodane przez Gość: w odpowiedzi na Czy zarząd ocenia obecną…
Nasze operacje prowadzimy z sukcesem od dłuższego czasu na 4 rynkach – Czechy, Bułgaria, Słowacja i Chorwacja oraz od niedawana rozwijamy nasz model biznesowy w Turcji. W okresie do 2027 zakładamy rozwój na tych rynkach. Prowadzimy poszukiwania kolejnych rynków, ale na ten moment nie mamy żadnego nowego kraju na celowniku w najbliższych latach.
Dodane przez Gość: G. D. w odpowiedzi na Które rynki zagraniczne są…
Będziemy stale pracować nad ofertą partnerów kafeterii, tak aby mieć jak najbardziej atrakcyjną ofertę na rynku i dalej wprowadzać nowe funkcjonalności w zakresie tzw. HR Tools’ów, czyli rozwiązań informatycznych dla działów HR, które ułatwią proces opieki nad pracownikiem od momentu zatrudnienia aż do jego odejścia.
Dodane przez Gość: Damian w odpowiedzi na Jakie nowe funkcjonalności…
Wellbee mimo dopiero kilku lat działalności bardzo szybko osiągnęło sukcesy w obszarze opieki psychologicznej, zarówno w segmencie B2C jak i B2B. Z naszej perspektywy ich rozwiązania były jedną z brakujących funkcjonalności produktu MultiLife. Spodziewamy się istotnych synergii ze względu na naszą ekspertyzę w sprzedaży produktu B2B, co powinno się przełożyć na wzrost przychodów i zysków, choć nie będą one istotne z punktu widzenia całej Grupy.
Dodane przez Gość: Rafał w odpowiedzi na Czym się wyróżniło Wellbee,…
Tak, spodziewamy się, że Wellbee istotnie poprawi naszą ofertę w zakresie obszaru Well-being, gdzie stale rozwijamy produkt MultiLife. Jeżeli chodzi o przychody, to ze względu na dość małą skalę rozwoju tego obszaru, nie spodziewamy się istotnego wpływu na przychody.
Dodane przez Gość: Rafał w odpowiedzi na Czy Wellbee będzie miało…
Ze względu na dużą fragmentację rynku klubów fitness w krajach, w których prowadzimy działalność, nie spodziewamy się bardzo dużych akwizycji. To co zakładamy w strategii to ewentualne powtórzenie analogicznych transakcji, takich jak udało nam się zrealizować w ostatnich 2 latach.
Dodane przez Gość: w odpowiedzi na Czy w ramach ogłoszonej…
Na koniec września w Grupie BS było 290 klubów (230 w Polsce, 60 na rynkach zagranicznych). Wzrost będzie mixem wzrostu organicznego oraz M&A, przy czym większy ciężar będzie na tym pierwszym. W przyszłym roku planujemy otworzyć co najmniej 20 klubów w Polsce oraz 45 na rynkach zagranicznych. Niezmiennie analizujemy też rynek pod kątem M&A.
Dodane przez Gość: Paweł w odpowiedzi na Jak spółka zamierza osiągnąć…
Strategia zakłada wykorzystanie środków generowanych z działalności organicznej oraz dodatkowego finansowania dłużnego, w zależności o tempa realizacji inwestycji. Obecnie mamy dostępne finansowanie w kwocie 345 mln zł. Nie wykluczamy też pozyskania kolejnych środków w obszarze długu.
Dodane przez Gość: w odpowiedzi na Czy nowa strategia będzie…
To wypadkowa kilku czynników – waluty, przyspieszenia w Turcji (większa skala kosztów niż rok temu) oraz inwestycji w fitness oraz zespoły sprzedażowe na wszystkich rynkach.
Dodane przez Gość: w odpowiedzi na W segmencie zagranicznym,…
Wydaje się, że presja na koszty w 2025 może być podobna jak bieżącym roku. Poza kosztami pracy i czynszów. Wzrost płacy minimalnej w 2025 będzie istotnie niższy niż w tym roku. Jeśli chodzi o czynsze, to są one indeksowane inflacją z roku poprzedzającego, więc tu też presja powinna być niższa.
Dodane przez Gość: w odpowiedzi na Co z presją kosztową, jak to…
W strategii wskazaliśmy, że intencją spółki jest utrzymanie dotychczasowej polityki dywidendowej (min. 60% skonsolidowanego zysku netto). Natomiast wysokość dywidendy jest zawsze przedmiotem decyzji walnego zgromadzenia.
Dodane przez Gość: w odpowiedzi na Czy nowa strategia zakłada…
Na ten moment mamy dostępne 345 milionów finansowania dłużnego, w tym 300 mln kredytu inwestycyjnego. Nie wykluczamy pozyskania większej ilości finansowania dłużnego.
Dodane przez Gość: w odpowiedzi na Czy planujecie pozyskiwanie…
Chcemy rozwijać kafeterię MyBenefit oraz obszar benefitów pracowniczych w obszarze żywienia (poprzez spółkę stowarzyszoną SmartLunch). Innych obszarów produktowych, czyli również wspomnianych wyżej przychodni, nie rozważamy na ten moment.
Dodane przez Gość: w odpowiedzi na Czy oprócz fitnessu i…
Podaliśmy wstępne liczby kart na listopad w prezentacji wynikowej za 3Q24. Wzrost liczby kart w drugiej połowie roku nas cieszy i sprawia, że dalej optymistycznie zapatrujemy się na kolejny rok.
Dodane przez Gość: Piotr w odpowiedzi na Jak przebiega IV kwartał pod…
Raczej staramy się nie udzielać aż tak szczegółowych informacji o naszych planach akwizycyjnych. Ale znanym faktem jest to, że działamy na rozdrobnionych rynkach, co determinuje nasze praktyczne możliwości w tym zakresie.
Dodane przez Gość: w odpowiedzi na Czy w ramach potencjalnego M…
Nie widzimy symptomów spowolnienia. Sezon jesienno-zimowy przebiega bardzo dobrze na wszystkich naszych rynkach. W Polsce, tak jak już sygnalizowaliśmy, spodziewamy się nieco wolniejszego tempa przyrostu kart w przyszłym roku vs. 2024, ale to raczej związane z wyjątkowo dobrym wynikiem 2024 oraz efektem bazy, a nie z oczekiwanym spowolnieniem. Na rynkach zagranicznych, po gorszej pierwszej połowie roku teraz przyspieszamy i oczekujemy, że ten trend utrzyma się w kolejnych kwartałach.
Dodane przez Gość: w odpowiedzi na Jakie są Państwa…
Nie. Szacujemy długoterminowy potencjał całego rynku na 2,5-2,8 mln kart, więc przestrzeni na wzrost jest jeszcze dużo. Wspierają nas globalne trendy związane ze zdrowym/aktywnym trybem życia oraz wchodzenie rynek pracy Gen Z, które – dużo bardziej niż roczniki wychodzące z rynku pracy - jest zainteresowane aktywnością fizyczną.
Dodane przez Gość: w odpowiedzi na Czy w Polsce rynek nie jest…
Program obowiązuje na lata 2021-2025. Decyzja dotycząca przyjęcia nowego programu oraz jego celów leży w gestii akcjonariuszy, którzy będą mogli o tym zadecydować w czasie jednego z kolejnych walnych zgromadzeń.
Dodane przez Gość: w odpowiedzi na Do kiedy obowiązuje obecny…
Jeśli chodzi o plan rentowności na poziomie 22-24% w 2027, to tyczy się on obszaru kart sportowych w Polsce. W 2023 ten obszar miał rentowność EBIT na poziomie ok 23%.
Dodane przez Gość: JB w odpowiedzi na W jaki sposób Benefit…
Gratuluję wyników i przyjętych celów w ramach nowej strategi. Proszę o informację czy spółka stawia w ramach nowej strategii jakieś konkretne cele liczbowe odnośnie liczby kart na rynku Tureckim? Czy strategia kupowania/otwierania własnych klubów na rynkach zagranicznych odnosi się również do tej destynacji?
Mamy oczywiście wewnętrzne cele dla rynku tureckiego, natomiast w komunikacji z rynkiem kapitałowym trzymamy się KPI na poziomie segmentów. Strategia inwestycji w kluby fitness jest nieodłącznie związana z rozwojem programu MultiSport i również w Turcji zakładamy rozpoczęcie procesu otwierania klubów w okresie strategii.
Dodane przez Paweł Biedrzycki w odpowiedzi na Gratuluję wyników i…
Nie zakładamy kolejnych nakładów inwestycyjnych dla tej spółki. Celem jest rozwój produktowy oraz wsparcie przez Wellbee produktu MultiLife.
Dodane przez Gość: w odpowiedzi na A jakie były w takim razie…
Naszą intencją przy tej akwizycji było, aby Wellbee wspierało rozwój MultiLife. W tym kontekście chcielibyśmy robić cross-sell to aktualnej bazy klientów. Natomiast naszą długoterminową intencją jest, aby oferować klientom i użytkownikom ekosystem benefitów, więc chętnie zaoferujemy klientom Wellbee nasze pozostałe produkty.
Dodane przez Gość: w odpowiedzi na Czy po akwizycji wellbee…
Na ten moment jesteśmy zadowoleni z naszego tempa rozwoju w tym kraju. Otwieramy kolejne biura, z każdym miesiącem podpisujemy nowych partnerów, w tym w dwóch kolejnych miastach tj. Ankarze i Izmirze. Aktualnie sieć partnerska liczy ponad 1500 lokalizacji. Z każdym miesiącem zyskujemy coraz większą liczbę nowych kart. Rok 2024 zamierzamy zakończyć z ponad 20 tys. kart MultiSport, a w przyszłym roku zamierzamy jeszcze przyspieszyć ze wzrostem i dodać kolejnych 50 tys.
Dodane przez Gość: w odpowiedzi na Co się dzieje na rynku…
Dziękujemy wszystkim uczestnikom czatu, w razie dalszych pytań zapraszamy na naszą stronę https://www.benefitsystems.pl/dla-inwestora/