Answear uplasował całą emisję akcji po maksymalnej cenie. Spółka pozyskała środki na rozwój marki PRM
Answear.com, e-commerce oferujący modę i produkty z dziedziny home&lifestyle, zakończył z sukcesem proces budowy księgi popytu. Wszystkie dostępne akcje zostały zarezerwowane, a cena emisyjna ustalona została na poziomie ceny maksymalnej. Oznacza to pozyskanie przez spółkę całej zakładanej kwoty w wysokości 29 milionów złotych.
„Jesteśmy zadowoleni z zainteresowania inwestorów naszą emisją akcji. Złożone deklaracje potwierdzają duże zainteresowanie ofertą, a także zrozumienie inwestycji w dynamiczny rozwój marki PRM, który ma na celu zapewnienie długoterminowego wzrostu i budowy wartości Spółki” – komentuje Krzysztof Bajołek, Prezes Zarządu Answear.com.
Spółka zamierza zainwestować pozyskane środki w rozwijanie marki PRM, między innymi w poszerzenie oferty produktowej, ekspansję na nowe rynki oraz kampanie marketingowe skierowane na pozyskiwanie nowych klientów i przeprowadzenie rebrandingu.
Jacek Dziaduś, wiceprezes zarządu ds. finansowych Answear.com, podkreśla, że kwota 29 milionów złotych będzie kluczowa w realizacji planu rozwoju marki PRM, który ma wystartować jeszcze w tym roku po zakończeniu emisji.
Emisja została przeprowadzona i zorganizowane przez mBank. Zakończenie subskrypcji i wpłaty od inwestorów przewidziane są, według harmonogramu, na 3 listopada 2023 r.
Kurs akcji Answear
Rozwój przejętej marki PRM
Rozwój marki PRM wpłynie na zwiększenie marży w Answear. Obecnie, luksusowe marki stanowią 58% sprzedaży. Przejęcie PRM ma na celu wzmocnienie tego sektora i poprawę rentowności.
"Rozwój oferty produktowej, jak również jej premiumizacja powoduje wzrost średniego koszyka zakupowego, (…) co też wiadomo, pozytywnie wpływa na rentowność sprzedaży" - mówi Krzysztof Bajołek, prezes Answear.
Marka PRM jest kluczowym elementem strategii rozwoju firmy i pozwala na ekspansję na nowy segment rynku. Zarząd spodziewa się korzyści z wprowadzenia nowej marki w dynamicznie rozwijającym się segmencie, przyczyniając się do wzrostu przychodów, efektywności działań marketingowych i rentowności.