Przejdź do treści

udostępnij:

Kategorie

Jutro, 25 października Answear rozpocznie ofertę akcji w celu rozwoju marki PRM

Udostępnij

Answear.com zamierza przeprowadzić szybki proces oferty akcji i pozyskać środki na rozwój niedawno przejętej marki PRM. Zarząd wiąże nadzieje na rozwinięcie celu akwizycji i zwiększenie rentowności oraz marż ze sprzedaży.

Answear.com, znany e-commerce specjalizujący się w modzie i produktach home&lifestyle w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, rozpocznie w środę, 25 października oferty akcji serii L. Budowa księgi popytu potrwa zaledwie dwa dni i zakończy się przed północą 26 października.

Termin ustalenia ceny emisyjnej planowany jest już na 27 października o godzinie 9:00 i będzie opierał się na wynikach procesu budowania księgi popytu. Maksymalna cena emisyjna wynosi 29 zł za akcję, co przekłada się na maksymalną kwotę do pozyskania w wysokości 29 mln zł.

Notowania Answear

ANSWEAR WYKRES

Środki te zostaną przeznaczone na rozwój przejętych marek PRM i Sneakerstudio, które zostaną połączone pod szyldem PRM.

„Pozyskane środki z emisji zostaną przeznaczone na rozwój marki PRM. Planujemy zwiększenie naszej oferty produktowej, otwarcie i rozwijanie działalności na nowych rynkach oraz inwestycje marketingowe związane z pozyskaniem nowych klientów i rebrandingiem. To wszystko ma na celu zapewnienie długoterminowego wzrostu i budowy wartości Answear.com i PRM” – mówi Jacek Dziaduś, wiceprezes zarządu ds. finansowych Answear.com.

Zobacz także: Answear planuje emisję akcji na rozwój przejętych marek luksusowych i liczy, że zwiększą one marżę ze sprzedaży 

Rozwój PRM wpłynie na poprawę marży

Obecnie, marki luksusowe w Answear odpowiadają za znaczący udział w sprzedaży, stanowiący aż 58%. Przejęcie PRM jest krokiem mającym na celu wzmocnienie tego sektora, przy jednoczesnym wpływie na zwiększenie zyskowności oraz podniesienie poziomu marży.

„Rozwój oferty produktowej, jak również jej premiumizacja powoduje wzrost średniego koszyka, który za ostatnie półrocze wyniósł 336 zł w porównaniu do 315 zł w ubiegłym roku. Należy spodziewać się, że w całym roku 2023 ten wzrost będzie jeszcze większy, bo średnie koszyki w drugim półroczu są wyższe związane z wyższą ceną zakupów jesienno-zimowych, co też wiadomo, pozytywnie wpływa na rentowność sprzedaży” - wyjaśnia Krzysztof Bajołek, prezes zarządu Answear.

Wprowadzenie marki PRM stanowi kluczowy element strategii rozwoju firmy. Nowa marka umożliwia Answear wejście na teren nowego segmentu, który dotychczas nie był silnie obecny w portfolio.

„Marka PRM pozwala nam wejść w nowy segment rynku, pozyskać nowych klientów, których do tej pory nie obsługiwaliśmy z rynku premium obuwia typu sneakers i odzieży typu streetwear i to jest właśnie powód dlaczego przejęliśmy zorganizowaną część przedsiębiorstwa firmy Fasion Trends Group” - wyjaśnia dalej.

Zarząd Answear liczy na duże korzyści wynikające z dołączenia nowej marki. Ten nowy segment rozwija się dynamicznie na całym świecie, a Answear planuje odgrywać istotną rolę w jego rozwoju. Wprowadzenie nowej marki pozwoli na wykorzystanie pełnego potencjału sprzedaży i osiągnięcie synergii operacyjnych. Zarząd oczekuje przyspieszonego wzrostu przychodów, poprawy efektywności działań marketingowych, a także lepszej rentowności.

Oferta akcji i harmonogram

Answear prowadzi ofertę akcji serii L. Zamierza pozyskać do 29 mln zł. Akcje oferowane są w cenie maksymalnej 29 zł za akcję.

Warto zaznaczyć, że akcje będą dostępne bez prawa poboru dla obecnych akcjonariuszy, jednak będzie uwzględniane prawo pierwszeństwa dla dotychczasowych inwestorów.

„Konstrukcja oferty przewiduje prawo pierwszeństwa dla akcjonariuszy Spółki. Prawo pierwszeństwa będzie uprawniało do objęcia akcji w ofercie przed innymi inwestorami, w liczbie umożliwiającej utrzymanie ich udziału w kapitale zakładowym, na poziomie z dnia określonego w uchwale z możliwością objęcia dodatkowych akcji w ramach oferty” - podano w komunikacie spółki.

Dodatkowo, oferta będzie dostępna dla wyselekcjonowanych inwestorów, w tym tych, którzy nabywają akcje o łącznej wartości co najmniej 100 000 euro, a także dla inwestorów indywidualnych. Ponadto, Forum X, które jest powiązane z prezesem zarządu spółki, Krzysztofem Bajołkiem, planuje uczestniczyć w ofercie, z zamiarem utrzymania swojego obecnego poziomu zaangażowania kapitałowego i liczby głosów w spółce.

Harmonogram oferty akcji Answear

Termin Etap
25 października 2023 o godz. 9:00 Rozpoczęcie procesu budowania księgi popytu.
26 października 2023 nie później niż godz. 23:59 Zakończenie procesu budowania księgi popytu.
Nie później niż 27 października 2023 o godz. 9:00 Ustalenie ceny emisyjnej.
3 listopada 2023 Zakończenie subskrypcji i potwierdzenie wpłat od inwestorów

Zobacz także: Answear.com planuje rozpoczęcie SPO w środę 25 października 

Udostępnij