DRAGO entertainment przeniesie notowania na główny parkiet GPW. Prospekt został złożony do KNF. Debiut możliwy jeszcze w tym półroczu
Deweloper gier, DRAGO entertainment zamierza zmienić rynek notowań z NewConnect na parkiet podstawowy GPW. Spółka rozpoczęła właśnie proces przeniesienia akcji i złożyła prospekt do Komisji Nadzoru Finansowego (KNF).
Do obrotu na GPW mają trafić wszystkie do tej pory notowane akcje DRAGO.
Zmiana rynku była zapisana w strategii DRAGO na lata 2021 – 2023, a chęć jej przeprowadzenia była podawana przez spółkę od początku obecności na NewConnect.
„Jesteśmy w pełni gotowi do zdobycia kolejnego poziomu skalowania naszej działalności, a obecność na głównym parkiecie z pewnością zwiększy ekspozycję naszej firmy i poszerzy grono nowych akcjonariuszy, w tym inwestorów instytucjonalnych i zagranicznych” – mówi Joanna Tynor, prezes zarządu DRAGO entertainment.
Termin debiutu uzależniony jest od wielu czynników, w tym przede wszystkim długości prac na zatwierdzeniem prospektu przez KNF i decyzji GPW. Zwykle taka procedura trwa kilka miesięcy, więc możemy spodziewać się debiutu na GPW jeszcze w tym półroczu.
„Po kilku miesiącach przygotowań zbliżamy się do przejścia na Główny Rynek Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. Termin debiutu oczywiście zależy od Komisji Nadzoru Finansowego. Dołożymy oczywiście wszelkich starań, aby sprawnie przejść postępowanie przed organem nadzoru” – dodaje.
Zobacz także: Movie Games nie wyklucza dezinwestycji w części spółek. W tym roku kluczowa będzie premiera Drug Dealer Simulator 2
DRAGO entertainment gotowe na zmianę rynku bez emisji akcji
Po udanych kampaniach crowdfundingowych, z których DRAGO pozyskało środki na rozwój, spółka zadebiutowała 28 kwietnia 2021 r. na alternatywnym rynku NewConnect.
Deweloper jest już przygotowany do zmiany rynku pod względem formalnym, ale też finansowym. Dlatego przejście na główny rynek przebiegnie bez oferty publicznej nowych akcji.
„Posiadamy stabilną sytuację finansową oraz środki finansowe wystarczające na realizację obecnie tworzonych projektów, dlatego procesowi wejścia na rynek regulowany nie będzie towarzyszyła emisja nowych akcji” – wyjaśnia Joanna Tynor.
Spółka zasłynęła na całym świecie grą Gas Station Simulator, która wciąż jest jej najbardziej dochodowym produktem. Poniesione nakłady inwestycyjne na ten projekt zwróciły się w ciągu ok. 1.5 godziny od premiery, która miała miejsce 15 września 2021 r. Gra znalazła się w pierwszym dniu sprzedaży na pierwszym miejscu Global Top Sellers i także na pierwszym miejscu w zestawieniu New and Trending i Top Sellers.
DRAGO kontynuuje prace nad następnymi projektami. Między innymi nad rozwinięciem uniwersum Gas Station o grę Road Diner Simulator, a w przyszłości Motel Simulator.
„Pracujemy nad kilkoma tytułami, przy jednoczesnym rozwoju naszego flagowego produktu, jakim jest Gas Station Simulator. Skupiamy się na monetyzacji gry i maksymalizacji zysków. Niedawno gra otrzymała wersje na macOS oraz nowy update, który zawierał m.in. świąteczne akcenty, co pozytywnie wpłynęło na aktywność graczy” – mówi Lucjan Mikociak, vice CEO w DRAGO entertainment.
Spółka pracuje także nad zaawansowanym już projektem Winter Survival. Przed premierą deweloper zamierza udostępnić darmowy prolog (6 lutego), a następnie wersję early access gry.