Żabka rozchwytywana w IPO. Duża redukcja zapisów na akcje
Zgodnie z przewidywaniami, inwestorzy indywidualni chętnie wzięli udział w IPO grupy Żabka. Redukcja zapisów wyniosła 90,4%.
Warto podkreślić, że o wielkości redukcji w zapisach jeszcze nie poinformowała spółka, a sami inwestorzy biorący udział w ofercie.
Debiut grupy Żabka w tym tygodniu. Data pierwszej sesji ustalona
Debiut za rogiem
Akcje właściciela sieci sklepów zadebiutują na GPW w czwartek 17 października. Cena akcji w ofercie publicznej dla inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych osiągnęła maksymalny pułap 21,5 zł za walor. Tym samym wartość oferty opiewa na niemal 6,5 mld zł, a kapitalizacja spółki wynosi 21,5 mld zł. Żabka będzie szóstym tegorocznym debiutantem, jednak pozostałe firmy przenosiły się z NewConnect.
Harmonogram oferty publicznej grupy Żabka
Termin | Etap |
---|---|
2–9 października 2024 r. | Zapisy dla inwestorów indywidualnych |
10 października 2024 r. | Publikacja ceny ofertowej |
10-14 października 2024 r. | Okres przyjmowania zapisów od Inwestorów Instytucjonalnych |
14 października 2024 r. | Przydział akcji |
15 października 2024 r. | Przewidywana data zapisania akcji na rachunkach papierów wartościowych inwestorów detalicznych |
17 października 2024 r. | Planowana data debiutu na GPW |
Żabka ustaliła ostateczną cenę akcji w IPO
Rozbudzone zainteresowanie
Popularność oferty Żabki przyczyniła się do tego, że giełdowe plany zaczynają kreślić inne spółki. Tuż po zakończeniu IPO Żabki, na warszawskiej giełdzie pojawić ma się chorwacka sieć sklepów Studenac, której inwestorem jest polski fundusz private equity Enterprise Investors. Według informacji Parkietu, firma ma pojawić się także na giełdzie w Zarzebiu.
Coraz bliżej pojawienia się na GPW ma być także informatyczny Transition Technologies MS. Z kolei w przyszłym roku ofertę publiczną może przeprowadzić sieć laboratoriów Diagnostyka z portfolio funduszu Mid Europa Partners.
Studenac szykuje się na IPO po zakończeniu oferty Grupy Żabka
Ambitna strategia
W ubiegłym roku przychody Żabki wzrosły, w porównaniu do 2022 r., o 24% do 19,8 mld zł, a skorygowana EBITDA skoczyła w górę o 17% do 2,8 mld zł. Z kolei w I półroczu Żabka wypracowała 11,2 mld zł przychodów, o 21,5% więcej niż w analogicznym okresie poprzedniego roku. Skorygowana EBITDA podskoczyła o 33,5% do 1,4 mld zł.
Zarząd Żabki zakłada, że w najbliższych pięciu latach uda się podwoić sprzedaż. W realizacji tego celu pomogą nowe sklepy. Zdaniem przedstawicieli spółki, na rodzimym rynku jest potencjał stworzenia 19,5 tys. lokali, podczas gdy aktualnie sieć liczy 10,5 tys. sklepów.
Debiut Grupy Żabka na giełdzie: Analiza IPO. Co warto wiedzieć o spółce