Przejdź do treści

udostępnij:

Wyniki finansowe Benefit Systems za III kwartał 2025 roku - czat inwestorski

Wyniki finansowe Benefit Systems za III kwartał 2025 roku - relacja z czatu inwestorskiego

We wtorek, 25 listopada 2025 roku odbył się czat inwestorski z Marią Mickiewicz, Dyrektor ds. Relacji Inwestorskich Benefit Systems. Spotkanie było poświęcone omówieniu wyników finansowych spółki za III kwartał 2025 roku. Zapraszamy do zapoznania się z zapisem z tego wydarzenia.


 

Janusz Maruszewski

Zapraszamy na czat inwestorski z Marią Mickiewicz, Dyrektor ds. Relacji Inwestorskich Benefit Systems. Spotkanie będzie poświęcone omówieniu wyników finansowych spółki za III kwartał 2025 roku.

Spotkanie rozpocznie się we wtorek, 25 listopada 2025 r. o godz. 10:00. Już teraz zachęcamy do zadawania pytań za pośrednictwem poniższego formularza.

W przypadku chęci zadania kilku pytań, prosimy je zadawać pojedynczo i za każdym razem klikać przycisk "Wyślij". Ułatwi to przedstawicielom spółki odpowiadanie na pytania.

Maria Mickiewicz 25 lis 2025, 10:00

Dzień dobry, witam Państwa! Dziękujemy za zainteresowanie spółką i zapraszam do zadawania
pytań.

Michal1975 25 lis 2025, 10:04

Jak oceniacie Państwo od strony merytorycznej zarządzających MAC w Turcji?

Maria Mickiewicz 25 lis 2025, 10:04

Pozytywnie. Jednym z istotnych dla nas elementów transakcji zakupu MAC było utrzymanie kluczowej kadry ze względu na ich know-how i to się udało. Za taką oceną stoi pozycja lidera na tureckim rynku fitness, wysoka rentowność oraz szybkie tempo rozwoju MAC.

Dodane przez Michal1975 w odpowiedzi na

Michal1975 25 lis 2025, 10:05

Kiedy poinformujecie o planie zwiększenia liczby kart w 2026 w Turcji? Co to znaczy znaczące zwiększenie?

Maria Mickiewicz 25 lis 2025, 10:05

Znacząco powyżej tego, co uda nam się dostarczyć w tym roku. Do listopada jest to wzrost o blisko 30 tysięcy kart w Turcji i oczekujemy, że grudzień powinien być mocny. Na tak wczesnym etapie rozwoju, przy dużym potencjale, ale jednocześnie wielu zmiennych, prognozowanie dla Turcji jest po prostu obarczone większym ryzykiem szacunku niż w przypadku pozostałych bardziej dojrzałych rynków.

Dodane przez Michal1975 w odpowiedzi na

Michal1975 25 lis 2025, 10:08

Zaprezentowany na ostatniej konferencji wynikowej plan liczby kart w Polsce i pozostałych krajach europejskich określiła by Pani jako asekuracyjny, realistyczny czy optymistyczny? (jesteście znani raczej z asekuracyjnego podejścia)

Maria Mickiewicz 25 lis 2025, 10:08

Oczywiście naturalnym jest, że każda spółka wolałaby przekraczać swoje cele niż ich nie realizować. Niemniej jednak, prezentowane przez nas założenia na przyszły rok staraliśmy się ustalić na realistycznym poziomie, zgodnie z naszą oceną potencjału rynku, czynników zewnętrznych oraz możliwości.

Dodane przez Michal1975 w odpowiedzi na

Gość 25 lis 2025, 10:10

Jak się zapatrujecie na rynek Turecki, ile przestrzeni do wzrostu - i pozytywnych zaskoczeń - tam jeszcze widzicie?

Maria Mickiewicz 25 lis 2025, 10:10

Na pewno rynek w Turcji jest na bardzo wczesnym etapie rozwoju i widzimy sporo miejsca do wzrostu w kolejnych latach. Jednak biorąc pod uwagę obecny poziom zaawansowania rynku, wolelibyśmy się powstrzymać od kwantyfikowania potencjału w długim terminie.

Dodane przez Gość w odpowiedzi na

Gość: Mateusz Bujak 25 lis 2025, 10:15

Dzień dobry. Czy między aplikacją MAC a kartami multisport widzicie potencjalne synergie? Np. reklamowe. Z drugiej strony - czy docelowo nie będą się one kanibalizować?

Maria Mickiewicz 25 lis 2025, 10:15

Tak, widzimy przestrzeń na wykorzystanie przewag aplikacji MAC, ale przede wszystkim w promowaniu atrakcyjnego user experience dla użytkowników kart sportowych korzystających z naszych klubów własnych. Pozytywne efekty tego obserwujemy w Polsce, gdzie użytkownicy MultiSport mogą m.in. korzystać z aplikacji naszych klubów do zapisów na zajęcia. Co do kanibalizacji, w pewnym momencie ona na pewno nastąpi, na razie jednak nowi użytkownicy to w większości osoby nie korzystające wcześniej z naszych klubów.

Dodane przez Gość: Mateusz Bujak w odpowiedzi na

Gość 25 lis 2025, 10:17

Gratuluję wyników i pozytywnego zaskoczenia rynku. Z czego wynika tak istotna różnica między oczekiwaniami analityków, a waszym performance? To sytuacja jednorazowa, czy widzicie potencjał na dalsze, pozytywne zaskoczenia?

Maria Mickiewicz 25 lis 2025, 10:17

Dziękujemy. Na poziomie operacyjnym każdy z segmentów dołożył swoją cegiełkę, zwłaszcza Turcja, gdzie rezultaty sieci MAC przewyższają istotnie nasze i rynkowe oczekiwania. Na poziomie zysku netto największy wpływ miał niegotówkowy zysk z przeliczenia pozycji niepieniężnych na rynkach hiperinflacyjnych. Jest on zawsze trudny do oszacowania i był wyższy niż w poprzednim kwartale.

Dodane przez Gość w odpowiedzi na

Gość: Jacek 25 lis 2025, 10:20

Jakie czynniki stały za wyraźnie wyższym od oczekiwań zyskiem netto w III kwartale 2025 roku? Ale bardziej interesujące jest czy są one powtarzalne w kolejnych okresach?

Maria Mickiewicz 25 lis 2025, 10:20

Jest to połączenie lepszych od oczekiwań wyników na poziomie operacyjnym oraz tzw. wpływu hiperinflacji, o czym szerzej pisałam w odpowiedzi do poprzednich pytań. Mam nadzieję, że tak dobre wyniki będą powtarzalne w kolejnych okresach.

Dodane przez Gość: Jacek w odpowiedzi na

Gość: Jacek 25 lis 2025, 10:21

W jakim zakresie wysokie tempo wzrostu przychodów było efektem zwiększenia liczby kart sportowych, a w jakim wzrostu średniego przychodu na kartę?

Maria Mickiewicz 25 lis 2025, 10:21

W bieżącym roku za wzrostem przychodów stoją głównie wolumeny oraz konsolidacja MAC w Turcji od maja. W samym 3. kwartale, wzrost ARPU bez MAC wyniósł jedynie niskie kilka procent rdr. Natomiast wzrost wolumenów kart i karnetów B2C bez MAC to około 18% rdr.

Dodane przez Gość: Jacek w odpowiedzi na

Gość 25 lis 2025, 10:23

Jak oceniają Państwo potencjał do dalszego wzrostu liczby kart w Polsce

Maria Mickiewicz 25 lis 2025, 10:23

Podtrzymujemy, że na naszym najbardziej dojrzałym rynku cały czas nie widzimy nasycenia, a nasza ocena potencjału rynku co kilka lat się zwiększa, wraz ze wzrostem aktywności Polaków. Dla przypomnienia, nasze ostatnie szacunki sprzed ponad 2 lat mówiły o przestrzeni na 2.5-2.8 miliona kart w Polsce, na ten moment mamy poniżej 1.8 miliona kart na tym rynku. W przyszłym roku chcemy dodać około 130 tys. kart w Polsce.

Dodane przez Gość w odpowiedzi na

Gość: Rafał R. 25 lis 2025, 10:26

Dzień dobry
Na jakich rynkach zagranicznych poza Polską i Turcją może Benefit się szybko rozwijać i czy są tam działania podejmowane?

Maria Mickiewicz 25 lis 2025, 10:26

Obecnie działamy w 4 innych krajach – Bułgaria, Chorwacja, Czechy oraz Słowacja. Na wszystkich rynkach karta MultiSport dobrze się przyjęła oraz inwestujemy we własne kluby fitness. Ciągle widzimy potencjał do wzrostu kart, nawet większy niż w Polsce, ze względu na wcześniejszy etap rozwoju niż na naszym domowym rynki.

Dodane przez Gość: Rafał R. w odpowiedzi na

Gość: Robert 1987 25 lis 2025, 10:28

Witam czy macie jakies plany inwestycyjne w Ukrainie po ewentualnym zakonczeniue wojny ?
Pozdrawiam

Maria Mickiewicz 25 lis 2025, 10:28

Na ten moment skupiamy się na rynkach gdzie jesteśmy obecni, chociaż stale analizujemy nowe rynki pod kątem atrakcyjności. Na ten moment, Ukraina nie jest w strefie naszych zainteresowań.

Dodane przez Gość: Robert 1987 w odpowiedzi na

Gość 25 lis 2025, 10:30

Czy zarząd przewiduje poprawę rentowności segmentu fitness w UE

Maria Mickiewicz 25 lis 2025, 10:30

Tak, mamy nadzieję że dojrzałe kluby fitness będą pozytywnie kontrybuować do wyników, obecna strata w tym obszarze wynika z naszego tempa ekspansji i negatywnej kontrybucji do wyników nowo otwartych klubów, które potrzebują czasu do osiągnięcia rentowności.

Dodane przez Gość w odpowiedzi na

Gość: Farman 25 lis 2025, 10:31

Czy w 2026 roku przewidziane są zmiany cen kart MultiSport w Polsce?

Gość 25 lis 2025, 10:34

Jak przebiega integracja Wellbee z pozostałymi elementami oferty grupy i czego spodziewacie się Państwo od strony finansowej w tym segmencie w 2026?

Maria Mickiewicz 25 lis 2025, 10:34

Usługi Wellbee w formacie B2B zostały z sukcesem zintegrowane z naszym produktem wellbeingowym – MultiLife. Widzimy również zwiększające się zaangażowanie użytkowników, którzy umawiają się na większą liczbę konsultacji niż przewidziana w dostępnych dla nich pakietach. Od strony finansowej - cały czas inwestujemy w produkt MultiLife, więc w 2026 należy się spodziewać podobnie negatywnego wpływu na wyniki Grupy.

Dodane przez Gość w odpowiedzi na

Gość 25 lis 2025, 10:37

Jak duży wpływ na ostatnie wyniki ma wciąż utrzymująca się wysoka, dwucyfrowa inflacja w Turcji? Jakie to może mieć przełożenie na kolejne kwartały?

Maria Mickiewicz 25 lis 2025, 10:37

Inflacja w Turcji wpływa oczywiście na wyniki. Na poziomie operacyjnym jednak, uogólniając, wpływ ten jest po obu stronach - zarówno MAC podnosi ceny, ale i koszty np. osobowe rosną wraz z inflacją. W 2025 roku ceny rosły nawet nieco powyżej inflacji, co przełożyło się na lekkie rozszerzenie marży. W 2026 roku nie zakładamy takiego efektu. Niemniej jednak dalej będziemy działać w otoczeniu inflacyjnym. Inną sprawą jest natomiast to co dzieje się poniżej wyniku operacyjnego, co obserwowaliśmy chociażby w ostatnich dwóch kwartałach w postaci znaczących zysków z hiperinflacji.

Dodane przez Gość w odpowiedzi na

Gość 25 lis 2025, 10:40

Czy na 2026 rok planujecie jakieś zwiększone capexy, szczególnie jeśli chodzi kluby?

Maria Mickiewicz 25 lis 2025, 10:40

W 2026 planujemy nieznacznie zwiększyć tempo rozwoju klubów rok do roku. Celujemy w otwarcie co najmniej 70 klubów na naszych 6 rynkach. Wydatki na nowe kluby są główną częścią naszych planów capexowych, więc to powinno się przełożyć na zwiększenie wydatków inwestycyjnych

Dodane przez Gość w odpowiedzi na

Gość 25 lis 2025, 10:42

Z czego wynika taka poprawa zyskowności ale bez aż tak znaczącej zmiany na poziomie EBITDA?

Maria Mickiewicz 25 lis 2025, 10:42

Jeżeli chodzi o różnice na poziomie dynamiki wyniku netto vs EBITDA, jest to przede wszystkim efekt pozytywnego wpływu hiperinflacji w Turcji.

Dodane przez Gość w odpowiedzi na

Gość: Gaweł 25 lis 2025, 10:44

Jakie są plany co do dywidendy w 2026 r?

Gość: Gaweł 25 lis 2025, 10:48

Czy dywidenda w 2026 r. może być powiększona o kapitał zapasowy skoro nie było dywidendy w tym roku?

Maria Mickiewicz 25 lis 2025, 10:48

Naszą intencją jest podtrzymanie obecnej polityki dywidendowej, która przewiduje rekomendację co najmniej 60% oczyszczonego zysku netto. Jednocześnie chcemy pozostać spółką wzrostową, przygotowaną na ewentualne pojawiające się okazje rynkowe, w tym w obszarze M&A. Finalna decyzja należy jednak zawsze do akcjonariuszy.

Dodane przez Gość: Gaweł w odpowiedzi na

Gość: Analityk77 25 lis 2025, 10:49

Co planujecie w celu dalszego zwiększenia liczby kart sportowych w Czechach i na Słowacji?

Maria Mickiewicz 25 lis 2025, 10:49

Mamy sprawdzone strategie sprzedażowe, które z powodzeniem wcieliliśmy w życie w Polsce. Podejmujemy również działania, mające wyróżnić naszą ofertę wobec potencjalnych konkurentów, inwestując w najlepsze lokalizacje klubów fitness na tych rynkach.

Dodane przez Gość: Analityk77 w odpowiedzi na

Gość 25 lis 2025, 10:51

Czy te opublikowane za 3Q2025 wyniki finansowe, szczególnie na poziomie zysku netto przybliżają spółkę do powrotu wypłacania dywidendy już od przyszłego roku, z zysku za 2025 rok?

Maria Mickiewicz 25 lis 2025, 10:51

Tak jak pisałam wcześniej, naszą intencją jest wypłacenie dywidendy w przyszłym roku, co jako spółka chcemy zarekomendować naszym akcjonariuszom.

Dodane przez Gość w odpowiedzi na

Gość 25 lis 2025, 10:53

Jak przebiega IV kwartał pod względem kluczowych wskaźników, szczególnie liczby kart w Polsce?

Maria Mickiewicz 25 lis 2025, 10:53

Tak jak cały rok, IV kwartał idzie powyżej naszych oczekiwań. Szacunkową liczbę kart w listopadzie b.r. (w tym w Polsce) podaliśmy w naszej prezentacji za 3Q25 i wszystko wskazuje na to, że cały rok skończymy z lepszymi wolumenami niż oczekiwaliśmy na początku roku.

Dodane przez Gość w odpowiedzi na

Gość 25 lis 2025, 10:54

Czy biorąc pod uwagę Waszą bazę klientów i dotychczasowe obszary działalności, szukacie jakichś pomysłów na rozwój kolejnych, nowych segmentów, komplementarnych do tego co robicie obecnie?

Maria Mickiewicz 25 lis 2025, 10:54

Na ten moment na pewno nasz focus pozostaje na kluczowych obszarach działalności spółki, gdzie widzimy cały czas duży potencjał rozwojowy. Niemniej jednak nie zamykamy się na nowe pomysły i stale analizujemy nowe obszary czy możliwości wykorzystania zgromadzonych już assetów.

Dodane przez Gość w odpowiedzi na

Gość: Simi 25 lis 2025, 10:56

Witam, czy w planach jest wdrożenie polityki dywidendowej?

Maria Mickiewicz 25 lis 2025, 10:56

Tak, w tym roku kończy się obecnie obowiązująca polityka i mamy nadzieję wkrótce przyjąć kolejną politykę na następne lata.

Dodane przez Gość: Simi w odpowiedzi na

Gość 25 lis 2025, 11:00

Dziękuję za odpowiedzi, pozdrawiam!

udostępnij: