Wyniki finansowe Grupy Śnieżka za III kwartały 2025 r. – relacja z czatu czat inwestorskiego z zarządem
W czwartek, 20 listopada 2025 roku odbył się czat inwestorski z zarządem Grupy Śnieżka. Spotkanie było poświęcone omówieniu wyników finansowych spółki za III kwartał 2025 roku. Zapraszamy do zapoznania się z relacją z tego wydarzenia.
Zapraszamy na czat inwestorski z zarządem Grupy Śnieżka, na którym porozmawiamy o wynikach finansowych spółki za III kwartały 2025 roku.
Spotkanie rozpocznie się w czwartek, 20 listopada 2025 r. o godz. 12:30. Już teraz zachęcamy do zadawania pytań za pośrednictwem poniższego formularza.
W przypadku chęci zadania kilku pytań, prosimy je zadawać pojedynczo i za każdym razem klikać przycisk "Wyślij". Ułatwi to przedstawicielom spółki odpowiadanie na pytania.
Dzień dobry,
Bardzo nam miło, że możemy się dzisiaj z Państwem spotkać. Serdecznie zapraszamy do zadawania pytań, jesteśmy do Państwa dyspozycji. Zaczynajmy!
Otoczenie gospodarcze w Polsce, biorąc pod uwagę trwający cykl obniżek stóp procentowych, z perspektywy konsumenta powinno się poprawiać, jednakże dane, którymi dysponujemy, wskazują, że spora część środków przekierowywana jest w inne obszary niż remonty. Do perspektywy odbudowy wolumenów w 2026 roku, a co za tym idzie sprzedaży Grupy, podchodzimy konserwatywnie.
Dodane przez Gość w odpowiedzi na Sporo słyszy się w ostatnim…
Czy widzicie Państwo jakieś oznaki poprawy otoczenia makroekonomicznego, a szczególnie sytuacji w branży farb i lakierów? Wiele wskazuje na to, że kredyty mieszkaniowe znowu ruszyły, pewne ożywienie widać w nieruchomościach, jest szansa na dalsze obniżki stóp procentowych, to chyba dobre znaki?
Powiązanie pomiędzy koniunkturą na rynku pierwotnym a wynikami Śnieżki jest ograniczone, dlatego nasza uwaga pozostaje skoncentrowana przede wszystkim na rynku remontowym, a nie stricte budowlanym. Obecnie nie dostrzegamy wyraźnych oznak ożywienia w segmencie remontowym, który pozostaje kluczowy dla kształtowania popytu na nasze wyroby. Rynek farb dekoracyjnych nadal zmaga się ze spadkiem wolumenów sprzedaży, a dostępne dane nie wskazują jednoznacznie na początek jego odbicia.
Dodane przez Gość w odpowiedzi na Czy widzicie Państwo jakieś…
Koncentrujemy się na naszych rynkach strategicznych, tj. Polsce, Węgrzech i Ukrainie. Jednocześnie stale obserwujemy rynek CEE, widząc jego znaczący potencjał. Ewentualna dalsza ekspansja zakłada scenariusz zwiększania udziałów tam, gdzie już jesteśmy niż eksplorowanie nowych krajów.
Dodane przez Gość w odpowiedzi na Czy rozważacie wejście na…
Na nasze zyski oraz marże wpływają m.in. korzystny kurs euro oraz stabilizacja cen surowców i energii, przy jednoczesnym utrzymaniu dyscypliny kosztowej. Politykę cenową dostosowujemy do warunków rynkowych, istotne jest także odpowiednie kształtowanie promocji oraz miksu produktowego (większy udział produktów o wyższej rentowności).
Równolegle konsekwentnie podnosimy efektywność operacyjną poprzez automatyzację, digitalizację oraz usprawnianie procesów, co pozwala lepiej wykorzystywać istniejące zasoby. Koncentrujemy się na kluczowych obszarach działalności oraz priorytetyzujemy projekty i inwestycje o najwyższym wpływie na rentowność i długoterminową wartość dla akcjonariuszy.
Dodane przez Gość: Rafał w odpowiedzi na Jakie główne czynniki…
W pierwszych trzech kwartałach br. rynek farb dekoracyjnych w Polsce wartościowo i wolumenowo w ujęciu procentowym r/r odnotował jednocyfrowy spadek, co oznacza, że spółka osiągnęła wynik powyżej rynku – sprzedaż wzrosła o 0,5%, do 466,8 mln zł. Na Węgrzech rynek w ujęciu procentowym r/r rósł wartościowo i wolumenowo jednocyfrowo, podczas gdy wyniki spółki były słabsze od rynku – przychody spadły o 3,9%, do 81,4 mln zł. W Ukrainie rynek w ujęciu procentowym r/r rósł wartościowo przy jednocyfrowym spadku wolumenów, co przekłada się na utrzymanie udziałów rynkowych – sprzedaż spółki spadła o 4,5%, do 61,6 mln zł.
Nasze wyniki za III kw. br. nie stanowią wyznacznika dla IV kw. br.; jak wspomnieliśmy, nastroje konsumenckie w naszej branży wciąż pozostają poniżej oczekiwań. Liczymy na poprawę sentymentu konsumenckiego w 2026 r., co powinno przełożyć się na wzrost sprzedaży.
Dodane przez Gość w odpowiedzi na Jak obecnie wygląda sytuacja…
Aktywa białoruskie zostały w całości odpisane w ubiegłym roku. Jest to konsekwencja polityki władz Białorusi, która skutkuje nakładaniem kolejnych sankcji gospodarczych przez Unię Europejską. Obowiązujące sankcje obejmują całkowity zakaz sprzedaży z Polski. Dodatkowo rozporządzenia wprowadziły zakaz udzielania licencji na znaki towarowe oraz know-how, które dotychczas były udostępniane spółce Śnieżka-Belpol przez Grupę Kapitałową.
Rynek ukraiński pozostaje wymagający, dlatego przy publikacji raportów okresowych konsekwentnie podkreślamy, że ze względu na trwającą wojnę formułowanie prognoz dla tego rynku jest bardzo trudne. Jednocześnie inwestujemy w zwiększenie mocy produkcyjnych oraz intensyfikujemy procesy automatyzacji, aby lepiej przygotować się na potencjalne wyzwania, w tym możliwy deficyt pracowników po zakończeniu działań wojennych. Nasz zakład w Ukrainie funkcjonuje obecnie w systemie dwuzmianowym, koncentrując się na produkcji gładzi oraz farb emulsyjnych. Warto jednocześnie wspomnieć, że nasz zakład w Ukrainie jest zlokalizowany niedaleko granicy z Polską.
Dodane przez Gość: K. D. w odpowiedzi na Jak po latach wojny zarząd…
Pozytywnym impulsem byłaby odbudowa sentymentu konsumenckiego w naszej branży. Luzowanie polityki monetarnej sprzyja sytuacji finansowej Polaków, jednak obecnie dodatkowe środki kierowane są w inne sektory. Liczymy, że w kolejnych okresach trend ten ulegnie zmianie.
Jednocześnie, świadomi uwarunkowań rynkowych, konsekwentnie „robimy swoje”: realizujemy założenia strategii „Focus and Grow 2028”. Tak zbudowany fundament pozwoli nam wykorzystać potencjał wzrostu w przypadku poprawy sentymentu konsumenckiego w naszym sektorze.
Dodane przez Gość: Darek Ku… w odpowiedzi na Co może być driverem wzrostu…
Nasza polityka dywidendowa pozostaje aktualna. Zakładany CAPEX na kolejne lata nie będzie przekraczać wartości amortyzacji.
Dodane przez Gość: Darek Ku… w odpowiedzi na Czy w 2026 r. planowane jest…
Dzień dobry,
W 2022 r. zarząd podał, że w kolejnych patach, ze względu na chęć zmniejsenia wskaźnika długu netto zamierza rekomendować wypłatę dywidendy na poziomie 50% skonsolidowanego zysku. Czy taka polityka dywidendowa wciąż będzie kontynuowana, czy raczej możemy spodziewać się wypłaty wyższego odsetka zysku w następnych latach niż ostatnie?
W zależności od tego jaka będzie relacja długu netto do EBITDA na koniec 2025 roku, będziemy podejmować decyzję dotyczącą rekomendacji wysokości wypłaty dywidendy.
Dodane przez Gość: Tomasz (… w odpowiedzi na Dzień dobry, W 2022 r…
W 2025 roku pracowaliśmy nad realizacją kluczowego etapu strategicznego projektu, którego celem jest kompleksowa modernizacja systemu identyfikacji wizualnej marki produktowej Poli-Farbe, należącej do węgierskiej spółki wchodzącej w skład GK Śnieżka.
Prace projektowe poprzedziły badania marketingowe które pozwoliły zidentyfikować kluczowe cechy marki głównej oraz sub-marek, a także lepsze poznanie preferencji konsumenckich. Jednym z najważniejszych kamieni milowych projektu było opracowanie i wybór nowego logo produktowego Poli-Farbe, które stanowi fundament dalszych działań w zakresie unifikacji opakowań oraz budowania spójnej tożsamości marki na rynku węgierskim. W zakres projektu wchodzi także modyfikacja grafiki opakowań wszystkich produktów z portfolio Poli-Farbe, a poszczególne wyroby w nowej czy zmienionej szacie graficznej pojawiają się sukcesywnie na półkach sklepowych.
Projekt realizowany jest przez międzynarodowy zespół specjalistów z Węgier i Polski, co stanowi przykład efektywnej współpracy w ramach Grupy Śnieżka. Zmiana identyfikacji wizualnej marki Poli-Farbe to nie tylko aktualizacja graficzna, ale istotny krok w kierunku budowania nowoczesnej, spójnej marki oraz wzmacniania jej pozycji rynkowej.
Dodane przez Gość: Mariusz w odpowiedzi na Jak wygląda temat…
Nie przekazujemy szczegółowych danych dotyczących inwestycji zrealizowanych w danym roku. Po zrealizowanym, intensywnym programie inwestycyjnym koncentrujemy się na inwestycjach odtworzeniowych.
Dodane przez Gość: Mariusz w odpowiedzi na Jakie inwestycje zostały…
W naszej ocenie ta transakcja nie powinna mieć wpływu na nasz biznes, ponieważ aktualnie rynek działania Axalta w krajach, w których jesteśmy obecni, nie pokrywa się z naszym obszarem - nie są obecni w farbach dekoracyjnych.
Dodane przez Gość: Mariusz w odpowiedzi na Jak ogłoszona konsolidacja…
Wszystkie nasze kredyty opierają się na zmiennej stopie. Obniżka stóp w oczywisty sposób wpływa pozytywnie na wartość odsetek. Pamiętajmy jednak o konstrukcji kredytów, które opierają się na WIBOR 3M/6M, co oznacza okres dostosowania po obniżce stóp.
W pierwszych trzech kwartałach br. poprawiliśmy wynik na działalności finansowej o 3,1 mln zł r/r, co wynikało z niższych kosztów obsługi długu.
Dodane przez Gość: Glapa w odpowiedzi na Jak obniżka stóp wpłynęła na…
Nie ma planów przeprowadzenia transakcji ABB.
Dodane przez Gość: kimchiPL w odpowiedzi na Dlaczego ABB?
Nastroje konsumentów węgierskich poprawiają się, tak wygląda z danych, którymi dysponujemy. Pozytywnym czynnikiem są aktualnie realizowane programy wsparcia rządowego, co można powiązać ze zbliżającymi się wyborami w tym kraju.
Dodane przez Gość: Utepitesz w odpowiedzi na Jak wygląda nastawienie…
Jeżeli chodzi o cel przychodowy: 1,1 mld PLN w 2028 roku, to zgodnie z wcześniejszymi komunikatami decyzję o ewentualnej rewizji celu podejmiemy po zamknięciu 2025 roku.
Prowadzimy działania, które mają na celu osiągnąć celu strategicznego w zakresie udziałów rynkowych.
Koncentrujemy się na wzroście organicznym.
Dodane przez Gość: Jarek w odpowiedzi na W jaki sposób spółka chce…
Naszym celem strategicznym w horyzoncie do 2028 roku jest marża EBITDA na poziomie 18%. Ostatnie, dobre kwartały pod względem rentowności przybliżają nas do tego celu.
Dodane przez Gość: Jarek w odpowiedzi na Czy da się zwiekszyć jeszcze…
Nie spekulujemy w tej kwestii. Aktualna polityka dywidendowa pozostaje w mocy. W przypadku osiągnięcia wskaźnika 1x długu netto do EBITDA poddamy ten obszar analizie.
Dodane przez Gość w odpowiedzi na Jaki ma być wskaźnika dług…
Bardzo dziękujemy za wszystkie pytania i poświęcony Śnieżce czas. Odpowiedzieliśmy na wszystkie pytania.
Jesteśmy do Państwa dyspozycji: w przypadku pytań zapraszamy do kontaktu pod adresem relacjeinwestorskie@sniezka.com. Zapraszamy także do odwiedzania naszej strony internetowej: sniezkagroup.com.
Do usłyszenia!
