Kubota zadebiutowała na NewConnect. Kurs akcji na minusie
W poniedziałek, 21 listopada 2022 r. zadebiutowała na rynku NewConnect spółka Kubota, producent obuwia. Na otwarciu pierwszej sesji giełdowej kurs spadł o -23,08%.
Na otwarciu poniedziałkowej sesji cena akcji Kubota spadła o 3 zł w stosunku do ceny odniesienia wynoszącej 13 zł (o -23,08%) przy bardzo małych obrotach. Jest to kolejny tegoroczny debiut na alternatywnym rynku GPW, który rozpoczął się od spadków.
Do obrotu trafiło 1.303.028 akcji. W tym 1.000.000 akcji serii A, 55.556 akcji serii B, 55.550 akcji serii C, oraz 191.922 akcje serii D.
Reaktywacja marki kultowych klapek
Kubota jest reaktywacją kultowej marki z lat `90. sprzedającej obuwie. Cztery lata temu założyciele spółki nawiązali współpracę z właścicielami marki „Kubota”, którzy dołączyli do biznesu jako inwestorzy.
„Okazało się, że Wiesław i Dorota (Michalscy – przyp. red.) od początku reaktywacji obserwowali nasze działania. Podobało im się to co robiliśmy i chcieli, jako inwestorzy, zostać częścią nowej Kuboty. To była dla nas idealna propozycja. Oprócz połączenia biznesowych potencjałów, był to też ważny przekaz dla fanów marki, że nowa Kubota = prawdziwa Kubota” – mówi Alina Sztoch.
Kubota rozwija sprzedaż przez internet jednocześnie wspierając zrównoważony wzrost punktów sprzedaży stacjonarnej. Oprócz obuwia, spółka rozwija ofertę odzieży i tworzy produkty spersonalizowane dla znanych marek takich jak Google, Bolt, Harnaś, Asus czy YouTube. Kubota współpracuje też z sieciami handlowymi takimi jak Biedronka, czy Reserved.
W planach rozwoju jest kontynuacja planów wejścia na rynki głównie z krajów Europy Środkowo-Wschodniej.
Kubota jest już 14. nową spółką na NewConnect.