Vision Express przedłuża współpracę z One2tribe S.A.
Komunikat od One2Tribe S.A.
Vision Express, lider rynku optycznego w Polsce, kontynuuje współpracę z firmą technologiczną One2tribe S.A.. Decyzja o złożeniu zamówień na 2026 roku wiąże się ze spektakularnymi efektami trwającej od 2018 roku współpracy, czego potwierdzeniem jest zwiększenie budżetu projektu na przyszły rok.
Kontrakt realizowany przez One2Tribe obejmuje pełną obsługę konsultingową, administracyjną i analityczną, a także dostarczenie katalogu nagród wraz z obsługą logistyczno-podatkową. W ramach platformy Tribeware przeprowadzono liczne kampanie wspierające sprzedaż, podnoszące kompetencje pracowników oraz usprawniające komunikację wewnętrzną sieci. Platforma integruje zespoły z różnych salonów, umożliwiając bieżącą wymianę doświadczeń i wspólne wypracowywanie najlepszych praktyk. Tworzy tym samym prawdziwą wewnętrzną społeczność.
W branży, gdzie efektywność programów gamifikacyjnych wygasa po kilku miesiącach, siedem lat nieprzerwanej współpracy pokazuje, że Tribeware jest narzędziem do trwałego zwiększania efektywności sieci sprzedaży. Współpraca Vision Express z One2tribe rozpoczęła się w 2018 roku od pilotażowego projektu edukacyjno-motywacyjnego. Od 2019 roku projekt funkcjonuje pod nazwą „Aleja Gwiazd" i jest to jeden z najdłużej działających programów gamifikacyjnych w Polsce. Aktualnie w projekcie uczestniczy ponad 1700 pracowników salonów Vision Express używając intuicyjnej aplikacji mobilnej TribeWare, wykorzystującej mechanizmy gamifikacji i natychmiastowego nagradzania.
Platforma Tribeware przyniosła Vision Express konkretne korzyści biznesowe, potwierdzone badaniami i testami. Zwrot z inwestycji (ROI) wynosi 1758%, co zostało potwierdzone testem porównującym wyniki sprzedaży i marżę między grupą badawczą (wspieraną przez platformę) a grupą kontrolną. Zaangażowanie użytkowników na poziomie 91% potwierdza, że zadania w „Alei Gwiazd" cieszą się dużym zainteresowaniem, a niemal wszyscy użytkownicy podejmują się wykonania zadań. Jednym z kluczowych aspektów przedłużenia umowy jest wzrost kompetencji sprzedażowych u 96% ankietowanych pracowników. Dzięki Tribeware użytkownicy zastosowali techniki rozwiązujące najczęściej pojawiające się obiekcje klientów oraz częściej rozmawiają z pacjentami i klientami na temat promowanych produktów.
Jednym ze źródeł sukcesu tego projektu jest podniesienie efektywność komunikacji wewnętrznej. Aż 81% użytkowników ocenia, że sposób prezentowania wiedzy i zagadnień korporacyjnych pomaga im zapamiętać i wdrożyć informacje przekazywane przez platformę Tribeware. Dodatkowo pomiar badający lojalność użytkowników, Net Promoter Score (NPS) wynosi +66 punktów, gdzie wynik powyżej 50 pkt. uznawany jest za doskonały.
Dlaczego projekty One2tribe działają długoterminowo?
Siedmioletnia współpraca z Vision Express nie jest wyjątkiem – większość projektów realizowanych przez One2tribe jest długoterminowa. To efekt metodologii, dzięki której gamifikacja przestaje być krótkoterminową atrakcją, a staje się narzędziem o realnym wpływie na przychody i zyski Klientów. W przypadku Vision Express potwierdza to zwrotu z inwestycji na poziomie 1758%. Metodologia ta łączy program motywacyjny firmy z mechanizmami gamifikacji, opartej na realnych wskaźnikach biznesowych (KPI) i komunikacją wewnętrzną firmy.
One2Tribe S.A. to dostawca zaawansowanych rozwiązań w modelu SaaS, wspierających zarządzanie wydajnością (Performance Management). Flagowym produktem spółki jest platforma Tribeware, która wykorzystuje sztuczną inteligencję (AI) i psychologię behawioralną do realizacji celów biznesowych w organizacjach. Grupa prowadzi działalność w Polsce i na rynkach zagranicznych, współpracując z wiodącymi markami z branży handlowej, finansowej i usługowej.
Źródło: spółka One2Tribe S.A.
