Ponad 30% wzrostu zysku netto ATM Grupy w III kwartale 2025 r.
Komunikat od ATM Grupa SA
ATM Grupa (GPW: ATG) wyraźnie zwiększyła przychody i zyski z produkcji treści filmowych i telewizyjnych, notując mocny wzrost wyników skonsolidowanych nie tylko za trzeci kwartał 2025 roku, ale także narastająco za okres styczeń-wrzesień br.
Skonsolidowane przychody ATM Grupy, największego niezależnego producenta treści audiowizualnych w Polsce, w trzech kwartałach 2025 wzrosły o 29% rdr, do 244 mln zł. Wynik operacyjny wzrósł o 32% rdr, do 41,7 mln zł, wynik EBITDA – o 83% rdr, do 91,2 mln zł (w tym wzrost amortyzacji aktywów filmowych i programowych o 30,1 mln zł rdr), a zysk netto przekroczył 31 mln zł (+29% rdr). Bardzo udany był również sam trzeci kwartał, w którym dynamiki wzrostu były jeszcze wyższe – przychody wzrosły o ponad połowę, przekraczając 118 mln zł, wynik EBITDA powiększył się o 116% rdr, do 59,4 mln zł, a zysk netto był wyższy o 32% rdr, rosnąc do 19 mln zł.
- Generujemy bardzo dobre wyniki, a nasze atuty biznesowe przekładają się na długoterminową trajektorię wzrostu. Konsekwentnie realizujemy projekty produkcyjne i rozszerzamy skalę działalności. Wśród
najważniejszych wydarzeń na pewno trzeba zauważyć, że w trzecim kwartale br. odbyła się premiera serialu Breslau, na platformie Disney+, a także premiera serialu Drelich, w paśmie primetime TVP1 oraz na platformie vod.tvp.pl, przy czym drugi z tytułów jeszcze nie był widoczny w naszych wynikach - komentuje Przemysław Kmiotek, Prezes Zarządu ATM Grupa S.A.
- Obie produkcje zostały wysoko ocenione przez widzów i użytkowników platform ze względu na ich jakość i angażujące historie. Serial Breslau przez cztery tygodnie był najpopularniejszym serialem na platformie Disney+, a średnia oglądalność odcinka serialu Drelich wyniosła blisko 1,2 mln widzów. Oba seriale są również doceniane przez ekspertów, nominowane do nagród w konkursach dedykowanych produkcjom serialowym. Z kolei Awantura o kasę, teleturniej produkowany przez ATM dla Telewizji Polsat otrzymał Telekamerę 2025, wygrywając w kategorii Format Rozrywkowy. Obecnie przygotowujemy kolejne projekty serialowe i formaty oraz pracujemy nad rozwojem nowych obszarów biznesowych związanych z produkcją treści audiowizualnych. Kompleksowość i jakość usług ATM w połączeniu z kreatywnością zespołów produkcyjnych jest obecnie największym naszym atutem w relacjach z partnerami i klientami – dodaje Urszula Piasecka, Wiceprezeska Zarządu ATM Grupa S.A.
Patrząc na strukturę przychodów za trzy kwartały br., za blisko 93% wpływów odpowiadały dwa podstawowe obszary biznesowe: produkcja audiowizualna (174,2 mln zł, 71,3%) oraz zarządzanie aktywami produkcyjnymi (52,6 mln zł, 21,5%). Sam segment produkcji treści odpowiadał za blisko 72% skonsolidowanego zysku netto.
- Nasz core-business związany jest z produkcją treści audiowizualnych, a do wypracowywanej nadwyżki finansowej dokłada się też tradycyjnie działalność deweloperska. Inwestujemy w rozwój, ale jednocześnie potrafimy rokrocznie od ponad 20 lat wypłacać dywidendę. Pomimo przekazania akcjonariuszom 22 mln zł dywidendy za zeszły rok i około 20 mln zł wydatków na nowy budynek spółki ATM System, posiadaliśmy na koniec września blisko 46 mln zł nadwyżki finansowej. Nie wypłaciliśmy dywidendy zaliczkowej za bieżący rok, ale jako Zarząd mamy intencję co do wypłaty dywidendy całościowej, a decyzje w tej sprawie podejmiemy po zamknięciu roku obrotowego – wskazuje Emil Dłużewski, Członek Zarządu ATM Grupa S.A.
Na wspomnianą nadwyżkę finansową ATM Grupy w skonsolidowanym bilansie na koniec III kwartału 2025 roku składało się 21,5 mln zł środków pieniężnych i ich ekwiwalentów oraz 24,4 mln zł pozostałych aktywów finansowych, służących zagospodarowaniu nadwyżki gotówkowej (depozyty bankowe i udzielone pożyczki). Implikuje to potencjalną wartość wskaźnika dług netto do EBITDA wyraźnie w strefie ujemnej (Grupa dysponuje nadwyżką środków finansowych nad zobowiązaniami finansowymi).
Segment produkcji treści
W okresie styczeń-wrzesień 2025 roku segment produkcyjny zanotował wzrost wpływów ze sprzedaży i dotacji o 46% rdr, do ponad 174 mln zł, realizując wzrost rentowności do ponad 16% na poziomie operacyjnym i do blisko 13% na poziomie netto. Wzrost raportowanego wyniku EBITDA o 164% rdr związany jest z większą wartością amortyzowanych aktywów trwałych w postaci aktywów filmowych i programowych, niemniej nawet oczyszczony o tę kwestię wynik EBITDA segmentu produkcji treści wzrósł o 46% rdr, do prawie 30 mln zł.
W okresie trzech kwartałów br. na 37 antenach (nie licząc SVOD) można było oglądać 41 produkcji ATM Grupy, blisko 14,5 tys. godzin wyemitowanych programów. Wygenerowały one zasięg 96%, co oznacza, że ponad 32 mln osób oglądało realizacje ATM Grupy w tym okresie.
Większość kontynuowanych przez ATM Grupę produkcji ma już mocno ugruntowaną pozycję na rynku i stałą widownię („Pierwsza miłość”, „Sprawiedliwi. Wydział Kryminalny”, „Policjantki i Policjanci”, „Uroczysko”, teleturniej „Awantura o kasę” – od 6 września emitowany jest kolejny sezon). W marcu br. na platformie Netflix zadebiutował serial „Tylko jedno spojrzenie” –trzecia, po „W głębi lasu” i „Zachowaj spokój”, adaptacja twórczości Harlana Cobena wykonana przez ATM Grupę dla tej platformy streamingowej. Produkcja z Marią Dębską i Piotrem Stramowskim już kilka dni po premierze stała się hitem, trafiając na globalne listy najpopularniejszych seriali Netfliksa – wg danych dla I półrocza 2025 był to najchętniej oglądany polski serial w serwisie Netflix, który wygenerował 66 mln godzin oglądania, co odpowiada około 14,7 mln widzów.
W połowie lipca zakończyły się zdjęcia do filmu „Jak żyć, żeby nie zwariować” - to komedia obyczajowa z Magdaleną Popławską i Piotrem Roguckim w rolach głównych, reżyserowana przez Tomasza Koneckiego – współtwórcę komedii takich jak „Lejdis”, „Ciało” i „Testosteron”. Obecnie trwa postprodukcja, a premiera filmu planowana jest na drugą połowę 2026 roku.
12 września na platformie Disney+ premierę miał serial kryminalny „Breslau”, który stał się najchętniej oglądanym tytułem w Polsce na tej platformie VOD. Z kolei 14 września na antenie TVP1 zadebiutował serial sensacyjny „Drelich”, przyciągając blisko 1,2 mln widzów i osiągając udział na poziomie prawie 10% SHR w grupie 4+. Produkcja uplasowała się na drugim miejscu w całym paśmie, wyraźnie wygrywając konkurencję z głównymi stacjami.
Bardzo dobre wyniki oglądalności – zarówno na platformach streamingowych, jak i w tradycyjnej telewizji – potwierdzają silną pozycję ATM Grupy na rynku oraz rosnący potencjał produkcji w kontekście dystrybucji wielokanałowej.
W poprzednich latach i kwartałach produkcje ATM Grupy oraz osoby w nie zaangażowane wielokrotnie zostawały uhonorowane nagrodami. Tak samo było w minionym kwartale. We wrześniu Błażej Przygodzki – wieloletni scenarzysta ATM Grupy, współautor takich seriali jak „Policjantki i Policjanci”, „Sprawiedliwi. Wydział Kryminalny”, „Święty”, „Uroczysko”, „Znaki” oraz filmu „Selekcja” – został laureatem prestiżowej włoskiej nagrody Premio Apoxiomeno, zwanej potocznie „policyjnym Oscarem”. To międzynarodowe wyróżnienie, przyznawane przez International Police Association, trafia do twórców, których działalność przyczynia się do promowania służb mundurowych oraz szerzenia idei pokoju, sprawiedliwości i bezpieczeństwa publicznego.
Segment zarządzania aktywami trwałymi
Przychody i rezultaty finansowe tego segmentu zanotowały w okresie trzech kwartałów 2025 roku ujemne dynamiki ze względu na relatywnie wysoką bazę porównawczą realizowanych projektów przez ATM System.
Segment ten obejmuje świadczenie wszelkiego rodzaju usług pomocniczych dla produkcji telewizyjnej, filmowej, teatralnej i innej, opartej o posiadane zasoby technologiczne i nieruchomości. W szczególności zostają do nich zaliczane usługi wykonywane przy użyciu wozów realizacyjnych HD, usługi dźwiękowe, montażowe, oświetleniowe, operatorskie, realizacja efektów specjalnych, usługi informatyczne, transportowe oraz wynajem powierzchni studyjnych i biurowych.
Spółki, które mają wpływ na wyniki tego segmentu to: ATM System (obsługa sprzętowa oraz świadczenie usług związanych z postprodukcją), ATM Studio (wynajem powierzchni studyjnych), ATM Grupa i ATM Inwestycje (przede wszystkim wynajem obiektów), a także spółki ujmowane w skonsolidowanym sprawozdaniu finansowym według metody praw własności: Black Photon (świadczenie usług związanych z postprodukcją tzw. „klasy premium”), Lumina wraz z jednostkami zależnymi (usługi związane z organizacją i obsługą parków iluminacji), ATM Virtual (usługi związane z produkcją audiowizualną w studio wirtualnej scenografii).
Działalność spółki ATM System jest skoncentrowana na świadczeniu najwyższej jakości usług z wykorzystaniem profesjonalnego sprzętu telewizyjnego i filmowego. Posiadana baza sprzętowa jest stale modernizowana i dostosowywana do potrzeb rynku. W okresie trzech kwartałów 2025 roku spółka ATM System zrealizowała większość zaplanowanych projektów. Pomimo zakończenia działalności w Polsce platformy Viaplay w maju br., kontrahent ten wywiązuje się z umowy na studyjną obsługę wydarzeń sportowych, która obowiązuje do końca br. W analizowanym okresie Spółka obsługiwała liczne wydarzenia sportowe i kulturalne, m.in. mecze piłkarskiej Ekstraklasy, Europejski Stadion Kultury, Fame MMA, Gala Plejady, „Ostatni koncert” Quebonafide, Gala KSW, Halowe Mistrzostwa Polski, Mistrzostwa Europy Kobiet U-19, mecze piłkarskiej reprezentacji Polski, pokaz mody, kongres Kanału Zero. Spółka obsługiwała także różne produkcje serialowe, fabularne oraz rozrywkowe. Całość działań dopełniają zlecenia reklamowe, usługi postprodukcji oraz projekty jednorazowe.
Znaczna część programów rozrywkowych obsługiwanych przez ATM System realizowana jest w Warszawie w halach studyjnych należących do ATM Studio. Nowoczesny kompleks studyjny w Warszawie daje możliwość oferowania kompleksowych usług realizacji telewizyjnych dla rynku producenckiego, co istotnie umacnia pozycję rynkową Grupy. Powierzchnia biurowa należąca do ATM Studio wynajmowana jest na potrzeby wielu spółek z branży telewizyjnej i reklamowej. Budynek ATM Studio jest popularnym miejscem na realizację produkcji telewizyjnych, filmów reklamowych, spektakli teatralnych i koncertów oraz różnego rodzaju imprez takich jak pokazy promocyjne, prezentacje, konferencje, szkolenia i kongresy. W analizowanym okresie spółka ATM Studio współpracowała z wieloma podmiotami w zakresie wynajmu hal studyjnych na potrzeby produkcji programów kulturalno-rozrywkowych oraz z domami produkcyjnymi w zakresie realizacji filmów reklamowych.
Spółka Black Photon specjalizuje się kompleksowymi usługami postprodukcji filmowej i telewizyjnej. Usługi świadczone przez Spółkę rozpoczynają się pracą na planie zdjęciowym, a kończą dostarczeniem wszystkich wymaganych materiałów emisyjnych. Black Photon pozyskuje nowych klientów i obsługuje coraz więcej projektów. Najwyższa jakość świadczonych usług, gwarancja bezpieczeństwa danych, najwyższy komfort pracy oraz zastosowanie wielu innowacyjnych rozwiązań przyciąga producentów, którzy coraz chętniej kompleksowo powierzają obsługę postprodukcyjną swoich projektów spółce Black Photon.
Spółka ATM Virtual w analizowanym okresie kontynuowała działalność związaną z produkcją audiowizualną w studio wirtualnej scenografii. Spółka oferuje pełen zakres usług związanych z procesem tworzenia wirtualnej scenografii opartej na silniku Unreal Engine i wyświetlanej na specjalnie zaprojektowanych ekranach LED. Technologia pozwala na realizację całej gamy zleceń, w tym wymagających Driving Stage i Flying Stage. Wykorzystanie wirtualnych lokalizacji pozwala na optymalizację kosztów, zwiększa efektywność logistyki produkcji oraz skraca czas postprodukcji reklam, teledysków i filmów fabularnych. Zespół ATM Virtual składa się ze specjalistów z Polski i zagranicy, przygotowanych do prowadzenia producentów filmowych przez cały proces tworzenia wirtualnego świata, od pre-produkcji, przygotowania fotorealistycznych lokacji 3D, po zdjęcia i postprodukcję.
W pierwszym kwartale 2025 roku spółka Lumina (parki iluminacji), zgodnie z corocznym harmonogramem, zakończyła sezon zimowy i rozpoczęła prace związane z demontażem, serwisem i magazynowaniem dekoracji. W drugim i trzecim kwartale Lumina aktywnie realizowała zadania związane z przeglądem i serwisowaniem wszystkich instalacji. Spółka uzyskała komplet 11 lokalizacji w dogodnych miejscach, umożliwiających pełne wykorzystanie zasobu dekoracji świetlnych. Eventy w sezonie 2025/2026 odbędą się w lokalizacjach z poprzedniego roku: Wrocławiu, Poznaniu, Bydgoszczy, Lublinie, Pruszczu Gdańskim, a także w Wilnie, Pradze i Budapeszcie. Nowymi miastami, w których powstaną parki Lumina, będą: Łódź, Świętochłowice koło Katowic oraz Białystok.
Segment nieruchomości / deweloperski
Segment ten obejmuje realizację projektów budowlanych i obejmuje spółki ATM Inwestycje, ATM Golf Estate, ATM Baltic, ATM Development AB oraz ATM Living AB.
Przychody i wyniki segmentu działalności deweloperskiej są mocno związane z cyklem budowy, który podlega reżimowi technologicznemu. W związku z tym wyniki prezentowane w tym segmencie, z uwagi na różny etap budowy poszczególnych inwestycji, mogą się istotnie różnić w okresach sprawozdawczych. W okresie trzech kwartałów br. wyniosły one 16,4 mln zł i były o 88% wyższe niż w analogicznym okresie przed rokiem. Wraz z rozpoznaniem wzrostu wartości nieruchomości w Szwecji przełożyło się to też na zwiększenie zysku operacyjnego i wyniku netto, który miał wartość 4,4 mln zł.
W trzech kwartałach 2025 roku spółka ATM Inwestycje sprzedała jednostki mieszkalne w kolejnym etapie przedsięwzięcia „Błękitne Aleje” w miejscowości Bielany Wrocławskie oraz w IV etapie inwestycji „Viva! Park” we Wrocławiu, natomiast spółka ATM Golf Estate (konsolidowana metodą praw własności) sprzedała jednostki mieszkalne w pierwszym etapie projektu „Osiedle Golfowe”. Szacowana wartość aktywów segmentu deweloperskiego to około 60 mln zł.
Produkcja gier komputerowych
Segment ten związany jest z posiadaniem przez ATM Grupę 4 mln akcji BoomBit S.A., stanowiących 29,3% w kapitale i zapewniających 6 mln głosów na WZ (30,6%). BoomBit S.A. jest spółką notowaną na GPW.
W trzech kwartałach 2025 roku Grupa Kapitałowa BoomBit odnotowała zysk netto przypadający na akcjonariuszy jednostki dominującej w wysokości 0,5 mln zł, co przełożyło się na 0,1 mln zł zysku netto przypadającej na ATM Grupę jako akcjonariusza (mniej o 2,8 mln zł rok do roku). Opis czynników mających wpływ na wynik osiągnięty przez Grupę Kapitałową BoomBit został zamieszczony w skonsolidowanym rozszerzonym raporcie okresowym
Grupy Kapitałowej BoomBit, dostępnym m. in. na stronie internetowej https://boombit.com/pl/ir/raporty-okresowe/.
W sprawozdaniu skonsolidowanym ATM Grupy prezentowany jest udział w aktywach netto skonsolidowanego sprawozdania Grupy Kapitałowej BoomBit. Wartość aktywów spółki BoomBit ujętych w bilansie
skonsolidowanym ATM Grupy na 30 września 2025 roku to 21,7 mln zł, natomiast ich wartość według kursu giełdowego z tego dnia to 27,6 mln zł.
Źródło: ATM Grupa SA
