Rekordowy kwartał Cloud Technologies
Komunikat od Cloud Technologies SA
Cloud Technologies, jeden z największych dostawców danych do targetowania reklamy internetowej na świecie, ponownie zwiększył sprzedaż danych i poprawia wyniki finansowe. Notowany na głównym parkiecie GPW AdTech opublikował wyniki finansowe za III kwartał 2025 r. Spółka wypracowała najwyższe w historii przychody ze sprzedaży danych w Q3 - wyniosły 12,4 mln PLN (+17,4% r/r i +25% r/r w walucie bazowej, czyli USD).
- W III kwartale wypracowaliśmy bardzo dobre wyniki, które potwierdzają efektywność przyjętej strategii rozwoju oraz pokazują potencjał dalszego rozwoju naszego biznesu. Dynamika sprzedaży danych, która jest motorem wzrostu Cloud Technologies, wyraźnie przyspiesza. W USD, który jest dla nas walutą bazową, odnotowaliśmy wzrost o 25% r/r. W raportowanym okresie wygenerowaliśmy najwyższe w historii przychody ze sprzedaży danych w III kwartale roku, a należy pamiętać, że w związku z sezonowością branży reklamy cyfrowej to IV kwartał charakteryzuje się najwyższymi wartościami. Spodziewamy się więc dalszych dynamicznych wzrostów sprzedaży i sukcesywnej poprawy kluczowych wskaźników finansowych w kolejnym kwartale - komentuje Piotr Prajsnar, prezes zarządu Cloud Technologies. - Skupiamy się na dalszej, konsekwentnej realizacji strategii rozwoju na lata 2023-2025, by do końca roku maksymalnie wykorzystać poczynione wcześniej inwestycje. Wierzę, że wypracujemy rekordowe wyniki, stanowiące solidny fundament dla zaktualizowanej strategii , którą zaprezentujemy na początku 2026 roku - dodaje prezes Prajsnar.
Mimo dalszego wpływu ujemnych różnic kursowych notowany na GPW AdTech w Q3 2025 wypracował nieznacznie wyższy zysk netto, który wyniósł 1,7 mln PLN. W III kwartale br. Cloud Technologies wygenerowało rekordowe przychody ze sprzedaży danych (12,4 mln PLN w Q3 2025 w porównaniu z 10,6 mln PLN w Q3 2024), a łączne przychody wzrosły o 9,8% r/r, osiągając 12,8 mln PLN. W raportowanym okresie wartość wskaźnika EBITDA wyniosła 5,5 mln PLN. Zaprezentowane wyniki za III kwartał uwzględniają po raz pierwszy - w ujęciu całego kwartału - wyniki przejętej (100%) w II kwartale tego roku kanadyjskiej spółki technologicznej z branży marketingu internetowego Data Desk.
- Jesteśmy bardzo zadowoleni z wypracowanych wyników finansowych, pomimo negatywnego dla nas wpływu trwającego umocnienia PLN wobec głównych walut. Poza rekordowymi przychodami ze sprzedaży danych, warto zwrócić uwagę na sukcesywnie poprawiający się kwartał do kwartału wskaźnik EBITDA. Po oczyszczeniu z dotacji w Q1 wyniósł on 4,3 mln PLN (z dotacją 4,9 mln PLN), a w Q2 5,3 mln PLN (z dotacją 5,9 mln PLN). Widzimy więc poprawę kluczowych wskaźników, które w związku z utrzymującym się od kilku miesięcy trendem wzrostowym sprzedaży danych oraz czekającym nas „wysokim” sezonem w naszej branży - czwartym kwartałem roku - pozwalają z dużym optymizmem myśleć o wynikach w kolejnym kwartale - komentuje Piotr Soleniec, CFO Grupy i członek zarządu Cloud Technologies.
Celem strategicznym Cloud Technologies w perspektywie 2023-2025 jest dalszy dynamiczny rozwój sprzedaży danych w obecnych i nowych obszarach o dużym potencjale wzrostu. W ramach realizacji strategii spółka skupia się przede wszystkim na rozwoju organicznym obszaru sprzedaży danych, prowadzi prace badawczo-rozwojowe, które zaowocowały wprowadzeniem w marcu br. nowej wersji platformy do zarządzania danymi, wzbogaconej o funkcjonalności AI, umożliwiające błyskawiczne tworzenie grup docelowych do kampanii online. Spółka inwestuje również w precyzyjnie wybrane podmioty z rynku AdTech, posiadające własną sieć dystrybucji danych - w lipcu 2024 Cloud Technologies nabyła 100% udziałów w norweskiej spółce Nordic Data Resources, a w maju br. przejęła kanadyjską firmę Data Desk. Elementem realizowanej strategii jest również skup akcji własnych (z planowanej puli 250 tys. akcji spółka nabyła dotychczas 125 tys. akcji za łączną kwotą 10 mln PLN).
W ramach strategii Zarząd Cloud Technologies zarekomendował ustanowienie polityki dywidendowej, z dywidendą w wysokości około 20% oczyszczonego wyniku EBITDA. 27 czerwca br. spółka wypłaciła z zysku netto za 2024 rok dywidendę w łącznej wysokości 5,63 mln PLN, co oznaczało 1,25 PLN dywidendy na akcję. W 2024 roku Cloud Technologies również wypłaciła 1,25 PLN dywidendy na akcję.
Cloud Technologies to jeden z największych dostawców danych do targetowania reklamy internetowej na świecie, a jego dane zasilają kampanie największych globalnych marek. Firma została założona w 2011 roku, ma siedzibę w Warszawie, a centrum operacyjne znajduje się w Londynie, gdzie działa spółka zależna OnAudience. W marcu 2024 r. OnAudience dołączyła do programu partnerskiego amerykańskiego giganta finansowo-technologicznego Mastercard, a w marcu br. wprowadziła na rynek narzędzie Audience Intelligence, które w kilka sekund przekształca briefy w ultra-precyzyjne grupy odbiorców. Wykorzystując modele językowe oparte na sztucznej inteligencji (LLMs) innowacyjne rozwiązanie tworzy niestandardowe segmenty z precyzją i jakością niedostępną dla człowieka, skracając czas potrzebny na budowanie grup odbiorców z dni lub godzin do zaledwie kilku sekund.
Notowana na głównym parkiecie GPW Cloud Technologies wykorzystując własną technologię stworzyła chmurę danych, która zawiera informacje o 5 mld użytkowników z ponad 200 rynków na całym świecie. Cloud Technologies dystrybuuje dane na platformach do emisji reklam internetowych, z których korzystają domy mediowe i agencje reklamowe na całym świecie, przy czym największy udział w przychodach ma rynek USA.
Cloud Technologies pozyskuje surowe dane, przetwarza je i monetyzuje w oparciu o własną technologię Data Management Platform, która działa pod marką OnAudience. Kontrola nad całym tym procesem sprawia, że model biznesowy spółki cechuje się wysoką rentownością i skalowalnością.
Źródło: Cloud Technologies SA
