Przejdź do treści

udostępnij:

Creepy Jar podsumowuje III kwartał 2025 r. i organizuje kolejne playtesty StarRupture

Komunikat od Creepy Jar SA

W III kwartale 2025 r. Creepy Jar wypracował 5,6 mln PLN przychodów ze sprzedaży oraz 2,6 mln zł zysku netto. Studio przygotowuje do wydania grę StarRupture, koncentrując się obecnie na poprawkach technologicznych, jakościowych i wydajnościowych. Spółka zapowiedziała również kolejną turę playtestów swojej produkcji.  

W III kwartale 2025 r. Spółka osiągnęła przychody netto ze sprzedaży Green Hell w wysokości 5,6 mln PLN wobec 7,9 mln PLN w analogicznym okresie 2024 r. Spadek przychodów ze sprzedaży o 30% r/r jest konsekwencją przede wszystkim niższej wartościowo sprzedaży gry na platformie PC/Steam.  W III kwartale 2025 r. Spółka wypracowała 2,1 mln PLN zysku z działalności operacyjnej (spadek o 36% r/r z poziomu 3,3 mln PLN) i 2,2 mln PLN EBITDA (spadek o 37% r/r z poziomu 3,6 mln PLN). Pozwoliło to osiągnąć rentowność EBIT na poziomie 38% i 40% rentowności EBITDA. Zysk netto w III kwartale 2025 r. wyniósł 2,6 mln PL (spadek o 26% r/r), a marża netto wyniosła 47% (wzrost o 2 p.p. r/r). Spadki rentowności związane są przede wszystkim z uzyskaniem w bieżącym okresie niższych przychodów ze sprzedaży. Powyższe dane nie uwzględniają przychodów Spółki z udziału w planie subskrypcyjnym PlayStation Plus w okresie od 16 do 30 września 2025 r., dotyczących regionów Europy i Ameryk. Przychody z tego tytułu zostaną uwzględnione w wynikach 4 kwartału 2025 r. Sprzedaż brutto w ujęciu ilościowym w III kwartale  2025 r. na platformy PC/Steam, PlayStation Store i Microsoft Store (wersje gry do których Spółka posiada prawa wydawnicze) wyniosła 464 tys. kopii, z czego 57 tys. egzemplarzy na konsolach PlayStation i Xbox. 

W sierpniu 2025 r. minęło 7 lat od dnia premiery Green Hell w formule Early Access na platformie Steam. Do września 2024 r. gra była regularnie rozwijana i wzbogacana o nowy, bezpłatny kontent. Dotychczasowe łączne przychody netto Creepy Jar S.A. z tego IP od rozpoczęcia sprzedaży do końca lipca 2025 r. wyniosły 235 mln PLN, przy łącznych bezpośrednich nakładach na produkcję i rozwój tytułu w wysokości ok. 21,4 mln PLN (w okresie od rozpoczęcia produkcji do 31 lipca 2025 r.).  

Spółka przygotowuje do wydania swoją drugą, autorską produkcję – StarRupture. Pod koniec lipca 2025 r. Creepy Jar przeprowadził pierwsze otwarte playtesty gry. W ciągu dwóch tygodni uczestniczyło w nich ponad 158 tys. osób, średnio spędzając 4,5 godziny na rozgrywce. StarRupture łączy w sobie kilka bazowych mechanik: base building, eksplorację, zaawansowany system walki i zarządzanie zasobami. Gracz wciela się w jedną z czterech postaci w trybie singleplayer lub w trybie kooperacji do czterech graczy. Jego zadaniem jest eksploracja, adaptacja, wydobywanie i gromadzenie zasobów naturalnych, oraz rozbudowa bazy - wszystko po to, aby przetrwać i móc rozwijać nowe technologie. Szacowany budżet produkcyjny StarRupture wynosi ok. 41 mln PLN. Łączna wartość nakładów poniesionych na produkcję gry na dzień 30 września 2025 r. wyniosła blisko 37 mln PLN. 

Premiera StarRupture odbędzie się 6 stycznia 2026 r. w formule early access na PC/Steam. Aktualnie deweloperzy koncentrują się na poprawkach technologicznych, jakościowych i wydajnościowych, aby osiągnąć odpowiednią jakość gry na early access. Deweloperzy pracują również nad przygotowaniem nowej zawartości, która zostanie udostępniona niedługo po rozpoczęciu sprzedaży StarRupture.  

W dniach od 3-8 grudnia 2025 r. gracze będą mogli wziąć udział w drugich, otwartych playtestach StarRupture, dostępnych zarówno w wersji dla jednego gracza, jak i w trybie kooperacji dla maksymalnie 4 graczy. Playtest StarRupture w trybie kooperacji obejmuje wczesny wycinek gry, zawierający podstawowe mechaniki rozgrywki, tutorial (w trybie dla jednego gracza) oraz możliwość swobodnej eksploracji na ograniczonym obszarze mapy. W stosunku do playtestów w trybie single player, które odbyły się na przełomie lipca i sierpnia br., ulepszono wydajność gry, dopracowano mechaniki oraz usunięto wiele pojawiających się wcześniej błędów. Część mechanik pozostanie na razie niedostępna – gracze uzyskają dostęp do pełnej zawartości gry w chwili premiery early access. 

Źródło: Creepy Jar SA

udostępnij: