Przejdź do treści

udostępnij:

Woodpecker.co publikuje wyniki za trzeci kwartał

Komunikat od Woodpecker.co SA

Woodpecker.co, technologiczna spółka działająca w modelu SaaS, w trzecim kwartale 2025 roku osiągnęła przychody w wysokości 4 604 tys. zł, co przełożyło się na stratę netto na poziomie 280 tys. złotych oraz 749 tys. zł zysku EBITDA. Podobnie jak w poprzednich kwartałach, Spółka funkcjonowała w wymagającym otoczeniu rynkowym, co wywarło negatywny wpływ na rentowność. Jednocześnie w trzecim kwartale pojawiły się pierwsze sygnały poprawy – m.in. stabilizacja liczby klientów oraz wzrost ARPA, wynikający z rosnącego zaangażowania większych podmiotów. 

​​W trzecim kwartale 2025 roku spółka osiągnęła przychody ze sprzedaży na poziomie 4,6 mln zł. Oznacza to spadek o 13% w porównaniu z analogicznym okresem 2024 roku oraz wzrost o 0,8% w stosunku do poprzedniego kwartału. Woodpecker.co generuje większość przychodów ze sprzedaży swoich usług w dolarach, a osłabienie tej waluty miało również negatywny wpływ na dynamikę wyników.  

W trzecim kwartale 2025 roku Spółka odnotowała kolejny z rzędu wzrost średniego przychodu na klienta (ARPA) do poziomu 126 USD wobec 117 USD kwartał wcześniej. Był to rezultat wyższego zaangażowania klientów agencyjnych, którzy częściej decydowali się na wybór bardziej rozbudowanych planów taryfowych oraz korzystanie z dodatkowych funkcji płatnych. 

W trzecim kwartale 2025 roku poziom środków pieniężnych uległ niewielkiemu obniżeniu w porównaniu z poprzednim. Zapowiadane działania optymalizacyjne zostały wdrożone, a ich efekty powinny być widoczne w kolejnych kwartałach. 

- Choć wyniki za trzeci kwartał wciąż nie odpowiadają naszym ambicjom, obserwujemy pierwsze pozytywne sygnały stabilizacji. Rosnąca ARPA potwierdza skuteczność działań ukierunkowanych na wzmocnienie relacji z większymi klientami oraz rozwój funkcjonalności odpowiadających na potrzeby bardziej zaawansowanych użytkowników – komentuje Małgorzata Sikora, prezes zarządu Woodpecker.co. – Jednocześnie wprowadziliśmy szereg działań optymalizacyjnych, obejmujących m.in. redukcję kosztów i uporządkowanie procesów operacyjnych. Wierzymy, że w najbliższych miesiącach powinny one przełożyć się na poprawę sytuacji gotówkowej i stworzyć fundamenty pod trwałą zmianę trendu. 

Większa automatyzacja dzięki Clay i RevReply 

W trzecim kwartale 2025 roku Spółka zakończyła prace nad integracją z platformą Clay – jednym z najbardziej zaawansowanych na świecie narzędzi do pozyskiwania i wzbogacania danych o potencjalnych klientach (data enrichment). Dzięki temu użytkownicy Woodpeckera mogą teraz w jeszcze większym stopniu automatyzować proces prospectingu, tworząc spersonalizowane kampanie e-mailowe i LinkedIn oparte na precyzyjnych danych oraz kontekście biznesowym. Integracja z Clay stanowi ważny krok w kierunku dostarczania kompleksowych rozwiązań klasy all-in-one dla zespołów sprzedażowych i agencji lead generation. 

Równolegle Spółka wdrożyła integrację z narzędziem RevReply, które automatyzuje obsługę odpowiedzi przychodzących z kampanii mailingowych. Rozwiązanie to pozwala kwalifikować i kategoryzować wiadomości (np. „zainteresowany”, „brak zainteresowania”, „rekomendacja”) oraz – w oparciu o sztuczną inteligencję – generować odpowiedzi lub przekierowywać je do odpowiednich osób w zespole. Dzięki tym dwóm integracjom Woodpecker znacząco zwiększył poziom automatyzacji procesu sprzedażowego, pomagając klientom oszczędzać czas, utrzymywać spójność komunikacji i szybciej reagować na potencjalne szanse sprzedażowe. 

Nowa wersja Woodpecker’a w architekturze AI-native  

Spółka rozpoczęła prace nad  nową wersją Woodpecker’a  opartą na architekturze AI-native oraz tzw. vibe codingu  Celem projektu jest stworzenie środowiska, w którym Woodpecker AI będzie umożliwiał dostarczanie nowych funkcjonalności oraz usprawnień kilkukrotnie szybciej niż pozwala na to obecna struktura produktu. Mimo posiadania działającego i rozwijanego produktu, decyzja o równoległym tworzeniu wersji  nowej generacji stanowi świadomy i ambitny krok, ukierunkowany na przyspieszenie procesu wdrażania funkcjonalności oraz zwiększenie elastyczności oferowanych usług. Projekt umożliwi zespołowi  budowanie i modyfikowanie procesów z wykorzystaniem najnowszych technik programowania wspartych AI, co skróci czas implementacji i obniży koszty. Jednocześnie nad rozwiązaniem pracuje dedykowany zespół doświadczonych developerów, odpowiedzialny za zapewnienie stabilności, bezpieczeństwa oraz obsługę elementów wymagających zaawansowanej wiedzy technicznej.  

- Rozmowy z klientami jasno pokazały nam, że przyszłość cold email tkwi w rozwiązaniach, które pozwalają działać szybciej, prościej i bardziej elastycznie. Dlatego inwestujemy w architekturę AI-native — chcemy, aby nasi użytkownicy mogli tworzyć i modyfikować procesy sprzedażowe za pomocą zwykłych poleceń w języku naturalnym. To kolejny krok w stronę produktu, który nie tylko odpowiada na potrzeby rynku, ale wręcz je wyprzedza. - dodaje Małgorzata Sikora, prezes zarządu Woodpecker.co. 

Wprowadzenie innowacyjnej technologii do Woodpeckera i przygotowanie nowej wersji nie tylko skróci czas dostarczania funkcjonalności dla klientów ale też umożliwi większą personalizację działania aplikacji na poziomie indywidualnego konta klienta. Nowa, oparta na AI wersja Woodpeckera ma być istotną zmianą  technologiczną a dzięki posiadanej bazie klientów wprowadzone rozwiązanie będzie mogło być udostępnione realnym użytkownikom w celu prowadzenia beta testów praktycznie od razu po ustabilizowaniu wersji. To odważny ruch, który ma przenieść cenny know how oraz wypracowaną wiedzę w zakresie cold emailingu i cold outreachu na LinkedIn na zupełnie nowy technologicznie poziom.  

Konferencja 

21 listopada 2025 r. o godz. 11.00 odbędzie się konferencja, na którą zapraszamy. Spotkanie odbędzie się na platformie Zoom. Rejestracja dostępna jest na stronie https://woodpecker.co/investors/.

Źródło: Woodpecker.co SA

udostępnij: