Przejdź do treści

udostępnij:

Auto Partner z rekordowymi przychodami po 9 miesiącach roku

Komunikat od Auto Partner SA

Grupa Auto Partner, jeden z największych dystrybutorów części samochodowych na polskim rynku, w trzech kwartałach 2025 r. zanotowała przychody ze sprzedaży na poziomie 3,4 mld zł, co oznacza wzrost o 7,5% rok do roku. Wynik EBITDA Grupy wyniósł 251,1 mln zł (+1,8% r/r), a zysk netto 146,4 mln zł (-0,7% r/r).

Przygotowania do uruchomienia nowego centrum logistyczno-magazynowego w Zgorzelcu wchodzą w końcową fazę. Start działalności centrum, zaplanowany jest na przełom 2025 i 2026 roku i otworzy Grupie drogę do przyspieszenia wzrostu sprzedaży na rynkach zagranicznych.

W pierwszych dziewięciu miesiącach roku Grupa konsekwentnie wzmacniała swoją pozycję rynkową. Rekordowy poziom przychodów został osiągnięty pomimo utrzymującej się presji deflacyjnej w branży części samochodowych. Marża brutto ze sprzedaży ukształtowała się lekko poniżej poziomu z analogicznego okresu roku ubiegłego (26% wobec 26,9%), co było efektem zarówno wspomnianej deflacji, jak i utrzymującej się silnej konkurencji cenowej. Dzięki konsekwentnej kontroli kosztów i dalszej optymalizacji procesów Grupa utrzymała dobrą efektywność finansową oraz stabilną płynność, co umożliwia kontynuację kluczowych inwestycji – w tym rozwoju marek własnych i automatyzacji logistyki. Z kolei sprzedaż zagraniczna rozwijała się w solidnym tempie, wzmacniając realizację strategii ekspansji na rynkach międzynarodowych. Rosnąca skala działania, dobra współpraca z partnerami i poprawiająca się efektywność operacyjna wspierają dalszy rozwój Grupy i tworzy pozytywne perspektywy na przyszłość – mówi Aleksander Górecki, Prezes Zarządu Auto Partner S.A.

Po dziewięciu miesiącach 2025 r. sprzedaż w Polsce odpowiadała za 49,2% całkowitych obrotów i wyniosła niecałe 1,7 mld zł, rosnąc o 5,6% w ujęciu rocznym. Eksport, mający 50,8% udziałów w przychodach, zwiększył się o 9,4% i sięgnął ponad 1,7 mld zł. Głównym kierunkiem zbytu Grupy pozostaje Unia Europejska, gdzie dostawy realizowane są zarówno z magazynu centralnego w Bieruniu, jak i z hubów w Pruszkowie i Poznaniu.

W pierwszych trzech kwartałach 2025 r. struktura sprzedaży Grupy pozostała wzrostowa, z porównywalnym udziałem rynku krajowego i eksportowego. Tempo wzrostu sprzedaży zagranicznej (+9,4%r/r) było wyższe niż dynamika zanotowana na rynku krajowym (+5,6% r/r). Zbliżamy się jednocześnie do uruchomienia nowego centrum logistyczno-magazynowego w Zgorzelcu, które stanie się jednym z kluczowych elementów zwiększania efektywności operacyjnej Grupy. Obiekt, położony przy granicy z Niemcami i Czechami, m.in. skróci czas dostaw na rynki zachodnioeuropejskie. Spodziewamy się, że inwestycja ta przełoży się na stopniową, dalszą poprawę parametrów logistycznych i jeszcze lepszą jakość obsługi, wspierając dalszy wzrost Grupy w nadchodzących kwartałach – mówi Piotr Janta, Wiceprezes Zarządu Auto Partner S.A.

Grupa w październiku kontynuuje pozytywną dynamikę sprzedaży. W minionym miesiącu przychody przekroczyły 402 mln zł, co oznacza wzrost o 5,4% rok do roku. Z kolei po dziesięciu miesiącach 2025 r., sprzedaż Grupy sięgnęła – według szacunków – ponad 3,75 mld zł, notując wzrost o 7,3% w ujęciu rocznym. Osiągnięte rezultaty potwierdzają dobrą kondycję biznesową Grupy oraz skuteczność realizowanej strategii handlowej.

Grupa Auto Partner S.A. jest dynamicznie rozwijającym się importerem i dystrybutorem części do samochodów osobowych i dostawczych w obszarze rynku części zamiennych, Grupa Auto Partner S.A. tworzy platformę sprzedaży głównie kanałami elektronicznymi, oraz logistyki dostaw części zamiennych w trybie just-in-time do rozproszonych klientów, do których należą przede wszystkim warsztaty oraz sklepy motoryzacyjne. Auto Partner S.A. działa w oparciu o zintegrowane narzędzia IT zarządzające całym łańcuchem dostaw oraz infrastrukturę logistyczną składającą się z nowoczesnych centrów logistyczno-dystrybucyjnych w Bieruniu i Pruszkowie, HUB’u w Poznaniu, magazynu w Mysłowicach oraz sieci 116 oddziałów (stan na 30 września 2025 r.) i siatki transportowej umożliwiającej dostawę do klienta końcowego z częstotliwością 2-8 razy dziennie. Łączna powierzchnia magazynowa Grupy Auto Partner wynosi ponad 160 tys. m² (centra dystrybucyjne oraz oddziały).

Auto Partner realizuje ponad 1 500 wyjazdów dziennie. Grupa Auto Partner S.A. realizuje sprzedaż zarówno na rynku polskim, jak i na eksport, który stanowi ok. 50% sprzedaży.

Źródło: Auto Partner SA

udostępnij: