Answear.com zwiększa sprzedaż i raportuje wzrost rentowności. EBITDA po trzech kwartałach 2025 r. wyniosła 45,1 mln zł
Komunikat od Answear.com SA
Answear.com, jeden z liderów mody premium & high-end w Europie Środkowej, podsumowuje wyniki finansowe za III kwartał 2025 roku. Spółka konsekwentnie realizuje komunikowaną strategię i podnosi rentowność. Po dziewięciu miesiącach 2025 r. przychody wyniosły 1,15 mld zł (+17,4% rdr), a EBITDA wzrosła do 45,1 mln zł wobec straty 4,7 mln zł rok wcześniej. Jednocześnie EBITDA za ostatnie 12 miesięcy zakończone III kw. osiągnęła 84 mln zł, przekraczając założenia programu motywacyjnego na ten rok na poziomie 80 mln zł. Marża sprzedaży wzrosła o 1,4 p.p. rdr. do 40,9 proc., mimo silnej konkurencji cenowej i okresu wyprzedażowego.
– W III kwartale utrzymaliśmy solidną, dwucyfrową dynamikę wzrostu przychodów i jednocześnie kolejny raz z rzędu istotnie poprawiliśmy rentowność, wracając na mamy nadzieję już trwałą, rentowną ścieżkę wzrostu. To wyraźny sygnał, że skutecznie monetyzujemy przeprowadzoną przebudowę oferty oraz repozycjonowanie marki do segmentu premium i high-end. Konsekwentnie zwiększamy udział marek premium w sprzedaży, wzmacniamy rozpoznawalność brandu i obserwujemy rosnącą lojalność grupy nowych klientów – komentuje Krzysztof Bajołek, Prezes Zarządu Answear.com.
Po dziewięciu miesiącach 2025 r. przychody Grupy wyniosły 1,15 mld zł, rosnąc o 17,4% rdr. Wynik ten został osiągnięty mimo negatywnego wpływu kursów walutowych, które obniżyły dynamikę wzrostu o ok. 3 p.p. Marża sprzedaży wzrosła do 40,9 proc. (+1,4 p.p. rdr), a w samym III kwartale poprawiła się o 0,7 p.p. rdr. Jednocześnie Spółka znacząco poprawiła wynik EBITDA, osiągając 45,5 mln zł wobec straty w analogicznym okresie 2024 r. Bardzo dynamicznie rozwija się także segment PRM, który zwiększył przychody o 49 proc. rdr, osiągając poziom 140,8 mln zł. Na poziomie zysku operacyjnego PRM wypracował około 3,1 mln zł, co jest zgodne z założeniami Spółki.
– Po dziewięciu miesiącach 2025 r. odnotowaliśmy wyraźną poprawę EBITDA, a wynik za ostatnie 12 miesięcy zakończonych III kwartałem osiągnął 84 mln zł, powyżej założeń programu motywacyjnego na poziomie 80 mln zł dla roku 2025. W III kwartale mierzyliśmy się z presją wyprzedażową, jednak utrzymaliśmy dyscyplinę kosztową i wzrost sprzedaży, co potwierdza odporność naszego modelu biznesowego. Wskaźnik kosztów marketingu do sprzedaży online spadł do 18,9% z 20,8% rok wcześniej, a efekty transformacji oferty wspierają odbudowę marż i dalszy wzrost rentowności – mówi Jacek Dziaduś, Wiceprezes Zarządu ds. Finansowych Answear.com.
Koszty marketingu po dziewięciu miesiącach 2025 r. wyniosły 211,4 mln zł wobec 202,3 mln zł rok wcześniej, jednak ich relacja do sprzedaży online spadła do 18,9 proc. z 20,8 proc. Miniony kwartał był okresem „wygrzewania” wdrożonych zmian w ofercie produktowej Answear oraz monetyzacji inwestycji związanych z repozycjonowaniem marki. W tym okresie Spółka pozyskała kolejne nowe brandy, wzmacniając swoją ofertę. Do oferty Answear.com dołączyły m.in. Kenzo, Fusalp, Trussardi, Nokwol. Z kolei do oferty PRM m.in. WRSTBHVR, Willy Chavarria oraz Max Mara (obuwie).
Jednocześnie Answear rozpoczął we wrześniu kolejną szerokozasięgową kampanię marketingową, kontynuując działania z II kwartału, których celem jest wzrost świadomości marki, ruchu z kanałów organicznych oraz powracalności klientów.
Answear.com, jeden z liderów mody premium & high-end w Europie Środkowej, oferujący szeroki wybór ubrań, butów i dodatków ponad 800 światowych marek. W ofercie można znaleźć wyselekcjonowane kolekcje damskie, męskie i dziecięce m.in. marek premium, sportowych czy denimowych. Aktualnie Answear.com działa na 12 rynkach, a w planach ma start w kolejnych. Od początku swojej działalności w 2011 r. zdobył ponad 50 nagród i wyróżnień, zyskał także uznanie tysięcy klientów, którym dostarcza nieustannych modowych inspiracji, współpracując z trendsetterami i ekspertami z branży mody. Spółka opiera się na własnym centrum logistycznym i własnych rozwiązaniach IT, które pozwalają na osiągnięcie wysokiej sprawności operacyjnej, minimalizację kosztów i prowadzenie atrakcyjnej polityki cenowej dla klientów. Wszystkie produkty wchodzące w skład zamówienia są wysyłane w jednej paczce – w trosce o środowisko i dla wygody klientów. W swej działalności Answear.com stawia na szybką dostawę (nawet tego samego dnia w wybranych miastach Polski) i jakość obsługi. Swoim stałym klientom dedykuje program lojalnościowy Answear Club, który pozwala na robienie zakupów w jeszcze atrakcyjniejszych cenach.
Marka PRM to odpowiedź na potrzeby wielkomiejskiej społeczności poprzez oferowanie wyselekcjonowanych marek z segmentu high-end fashion & sneakers , a także unikalnych kolaboracji oraz aktywności promujących szeroko rozumianą kulturę i design. Dysponuje unikalną ofertą produktową m.in. marki adidas Originals czy New Balance, a także znanych i cenionych na zachodzie Europy marek takich jak Kenzo, MM6 Maison Margiela, Rick Owens, J.W. Anderson, Ganni, Paul Smith, Fred Perry, Barbour, Coperni, Axel Arigato, Sportmax czy Carhartt WIP. Od kwietnia 2024 na terenie warszawskiej Fabryki Norblina znajduje się pierwszy butik marki, w którym można znaleźć selekcję najciekawszych produktów dostępnych w PRM.
Źródło: Answear.com SA
