Przejdź do treści

udostępnij:

11 bit studios S.A. podsumowuje 9 miesięcy 2025 roku i zapowiada intensywny, pełen nowości czwarty kwartał

Komunikat od 11 bit studios SA

11 bit studios S.A., wiodący niezależny deweloper gier, publikuje wyniki finansowe za trzy kwartały 2025 roku. Okres ten charakteryzował się skuteczną monetyzacją nowych, własnych tytułów oraz intensywnymi przygotowaniami do premierowych i popremierowych działań w końcówce roku, co kładzie solidny fundament pod dalszy wzrost. 

Kluczowe wyniki finansowe za 9 miesięcy 2025: 

  • Przychody ze sprzedaży wyniosły 101,3 mln PLN, co stanowi spadek o 5% w porównaniu do historycznie rekordowego wyniku za 9 miesięcy 2024 roku (106,7 mln PLN). 
  • Zysk z działalności operacyjnej wyniósł 30,6 mln PLN. 
  • Koszty amortyzacji wzrosły blisko pięciokrotnie, osiągając 24,1 mln PLN (wobec 5,0 mln PLN rok wcześniej). Ten znaczący wzrost jest wynikiem rozpoczęcia odpisywania nakładów inwestycyjnych na wydane gry własne The Alters i Frostpunk 2. Spółka zmieniła metodę z liniowej na degresywną, rozkładając ten koszt na siedem lat. 
  • Zysk netto w wysokości 22,0 mln PLN został negatywnie obciążony przez księgowe koszty finansowe, wynikające z umocnienia się polskiego złotego. Ponieważ większość przychodów Spółki generowana jest w dolarach i euro, ich przeliczenie na mocniejszą polską walutę wpłynęło na niższą wartość końcową zysku.

 

Ostatnie miesiące wiązały się z pracą nad wdrażaniem nowych kierunków strategicznych, które pozwalają nam skuteczniej dopasowywać się do zmieniających się potrzeb i preferencji graczy, a jednocześnie pozostawać wiernym naszym wartościom i tworzeniu gier bliskich ludziom, angażujących i niosących za sobą konkretny przekaz. Zeszłoroczna premiera Frostpunk 2 i jej uzupełnienie wydaniem na konsole oraz tegoroczny debiut The Alters wpisują się w tą wizję. Jednocześnie nie zwalniamy tempa. Kontynuujemy prace koncepcyjne nad kolejnymi własnymi tytułami, aktywnie budując długoterminowy pipeline. Równocześnie wdrażamy zoptymalizowane procesy deweloperskie, dążąc do zwiększenia efektywności cyklu produkcyjnego i szybszego badania potencjału rynkowego gier, a tym samym optymalizacji kosztów - komentuje Przemysław Marszał, Prezes Zarządu 11 bit studios S.A.

Gorące premiery i aktualizacje w czwartym kwartale 

Intensywny koniec roku zalicza zarówno część wydawnicza Spółki (External Publishing), jak i Internal Development. Działania marketingowe wokół aktualizacji i rozszerzeń, a także nowych gier mają na celu nie tylko popularyzację poszczególnych tytułów wśród graczy, ale również wsparcie sprzedaży, szczególnie w okresie przedświątecznym.

19 listopada 2025 roku miał swoją premierę Moonlighter 2: The Endless Vault w formule Wczesnego Dostępu (Early Access). To sequel hitu z 2018 roku, łączący Action RPG z zarządzaniem sklepem, który w pierwszych godzinach od premiery zbiera pozytywne recenzje graczy. 

Z kolei dziś 20 listopada 2025 roku, na gali Golden Joystick Awards, zostanie ogłoszona data premiery Death Howl, która będzie miała miejsce jeszcze w tym roku. Jest to mroczny, dojrzały deck-builder osadzony w świecie mitologii nordyckiej, koncentrujący się na mechanice budowania talii kart połączonej z angażującą narracją i silnym, emocjonalnym przekazie. 

Wczesny odbiór na Steam jest wysoce pozytywny (94% - Very Positive) 8 grudnia 2025 roku światło dzienne ujrzy pierwsze, z serii zapowiadanych podczas premiery gry, rozszerzenie Frostpunk 2: Fractured Utopias (DLC). Dodatek ten oferuje graczom zaawansowane możliwości tworzenia własnych scenariuszy rozgrywki w oparciu o rozbudowane systemy podstawowej wersji gry. Premiera odbędzie się jednocześnie na PC i konsolach.

Pierwsze DLC do Frostpunk 2, Fractured Utopias, koncentruje się na dalszej rozbudowie funkcji Utopia Builder – trybu sandbox FP2, który, jak wiemy, społeczność graczy ceni za różnorodność personalizacji i wysoką regrywalność. To właśnie tam gracze mogą naprawdę wybrać, w jaki sposób chcą grać, bez presji konkretnego celu fabularnego - podsumowuje Michał Drozdowski, członek Zarządu, Chief Creative Officer.

W grudniu br. gracze otrzymają również bezpłatną aktualizację The Alters – Free Major Content Update (FMCU). To dodatek, który powstał w oparciu o recenzje oraz informacje zwrotne graczy, których sugestie znalazły swoje odzwierciedlenie w rozszerzeniu. 

The Alters jest dobrą syntezą tego, co robimy najlepiej - gier o przetrwaniu, bogatych w unikalne mechaniki rozgrywki, idące w parze z uniwersalną historią, która zostaje z graczem na długo po ukończeniu. Nadchodząca w grudniu aktualizacja dodaje mnóstwo nowej zawartości, którą fani pokochają. Te dodatki jeszcze bardziej wzbogacą doświadczenie, i nie możemy się doczekać, aż gracze to podsumowuje - Michał Drozdowski, członek Zarządu, Chief Creative Officer.

Dodatkowo, w związku z intensywnością końcówki roku i nadchodzącymi premierami, Zarząd podjął decyzję o zorganizowaniu po raz pierwszy w historii Spółki dedykowanego graczom wydarzenia online: 11 bit studios digital Showcase, zaplanowanego na 8 grudnia 2025 roku. Jego celem jest kompleksowa prezentacja oferty produktowej oraz najbliższych planów wydawniczych do końca roku i jest strategicznie zbieżna z rozpoczęciem wyprzedaży Publisher Sale w serwisie
Steam.

11 bit studios S.A. to wiodący deweloper gier, działający na rynku od 2010 roku. Jest producentem multiplatformowych gier komputerowych. Spółka ma na koncie takie tytuły jak: Anomaly, This War of Mine i Frostpunk, który zadebiutował w kwietniu 2018 roku. 11 bit studios S.A. jest również wydawcą gier tworzonych przez zewnętrznych deweloperów. Spółka wydała m.in. takie gry jak: Moonlighter, Children of Morta, The Invincible, The Thaumaturge czy INDIKA. W 2024 roku 11 bit
studios S.A. miało 140,54 mln PLN przychodów ze sprzedaży i 6,9 mln PLN zysku netto.

Źródło: 11 bit studios SA

udostępnij: