Przejdź do treści

udostępnij:

Grupa Legimi z wynikiem EBITDA na poziomie 2,9 mln PLN, zyskiem netto wynoszącym 1,4 mln PLN oraz nową strategiczną współpracą

Komunikat od Legimi 

Legimi, pionier na polskim rynku e-książek, opublikowało wyniki finansowe za III kwartał 2025 roku. W tym okresie Grupa Legimi wygenerowała skonsolidowane przychody w wysokości 26,5 mln zł, zysk netto wyniósł 1,4 mln zł a skonsolidowana EBITDA wyniosła 2,8 mln zł. Konsekwentnie prowadzona strategia biznesowa, optymalizacja produktowa, wdrożenie algorytmów rekomendacyjnych, pozwoliły na utrzymanie zadowalających wyników finansowych. 

– Wyniki za trzeci kwartał 2025 roku potwierdzają stabilność modelu biznesowego Legimi, mimo wyzwań związanych ze zmianą oferty oraz dwumiesięczną niedostępnością książek drukowanych, wywołaną atakiem hakerskim na dystrybutora, co przełożyło się na 6,7-proc. spadek przychodów w ujęciu dziewięciomiesięcznym. Pozytywny zysk netto pokazuje, że podjęte działania skutecznie wspierają utrzymanie rentowności, a konsekwentna realizacja strategii cenowej, optymalizacja oferty produktowej oraz wykorzystanie zaawansowanych algorytmów rekomendacyjnych pozwoliły Grupie zachować dobre wyniki finansowe i ograniczyć wpływ czynników zewnętrznych na działalność operacyjną. – mówi Mikołaj Małaczyński, prezes zarządu Legimi. 

Spółka nieustannie rozwija i ulepsza swoją ofertę produktową. Wśród ostatnich innowacji warto wyróżnić wprowadzenie mechanizmu Synchrobook® w aplikacji Legimi na e-czytnikach oraz rozwój funkcji sztucznej inteligencji w systemie „Twój osobisty bibliotekarz”. Jednocześnie spółka prowadzi intensywne działania, aby rozwiązania Legimi były jak najbardziej dostępne dla osób z niepełnosprawnościami i specjalnymi potrzebami, zgodnie z misją popularyzowania czytelnictwa. 

– Systematycznie rozszerzamy naszą ofertę treści i rozwijamy kanały dystrybucji. W minionym kwartale rozpoczęliśmy współpracę z jedną z wiodących globalnych platform streamingowych - SkyShowTime, która wzbogaciła naszą dotychczasową ofertę sprzedaży łączonej z innymi liderami rynku, takimi jak Wyborcza.pl czy Puls Biznesu. Realizujemy strategię, która umożliwia nam długoterminowy, zrównoważony wzrost, nawet w obliczu dynamicznych wyzwań rynkowych. – dodaje Mikołaj Małaczyński. 

Obecnie Legimi umacnia swoją pozycję rynkową, rozwijając zarówno katalog dostępnych tytułów w abonamencie, który na koniec III kwartału 2025 roku obejmował już 710 tys. książek, jak i ofertę sprzedaży detalicznej z blisko 1,4 mln pozycji. Strategicznie uzupełnia tę ekspansję poprzez własny podmiot wydawniczy Labreto, który od 2023 roku poszerza portfolio spółki, wydając książki zarówno papierowe, jak i elektroniczne oraz nawiązując współpracę z kolejnymi autorami. Flagowe projekty, takie jak „Jeżycjada” Małgorzaty Musierowicz oraz trwające obchody 50-lecia serii, podkreślają rosnącą rolę Labreto w budowaniu wartości w ramach Grupy Legimi. Spółka odgrywa także ważną rolę w kreatywnej współpracy z twórcami i dalszym wzmacnianiu oferty w formatach cyfrowych i tradycyjnych, co wpisuje się w długofalową strategię systematycznego wzrostu zasobów treści. 

Legimi S.A. to pionier modelu subskrypcyjnego na polskim rynku e-książki. Spółka jako pierwsza w Polsce, w zamian za opłatę abonamentową, zaoferowała użytkownikom dostęp do cyfrowej biblioteki Legimi. Swoje usługi oferuje również poprzez wszystkich operatorów telefonii komórkowej, a swoim klientom oferuje szereg udogodnień, m.in. dowolny wybór platformy i urządzenia do czytania, możliwość przełączania pomiędzy e-książką a audiobookiem. 

Legimi posiada największą bazę tytułów w kategorii beletrystyka, a łącznie oferuje dostęp do 710 000 książek w modelu abonamentowym w Polsce i w Niemczech. Aplikację mobilną Legimi zainstalowano ponad 5 milionów razy, a spółka sprzedała w Polsce blisko 21 tysięcy czytników w ramach abonamentu.

Źródło: spółka Legimi 

udostępnij: