Przejdź do treści

udostępnij:

Vercom notuje rekordowy wzrost bazy klientów

Komunikat od Vercom SA

Vercom SA., grupa technologiczna specjalizująca się w dostarczaniu globalnych usług komunikacji w modelu SaaS, podsumowuje wyniki finansowe za III kw. 2025 r. Spółka pozyskała ponad 11 tysięcy nowych użytkowników, trzykrotnie więcej niż średnia za poprzednie cztery kwartały. Efektem tego był wzrost bazy klientów o 22% rdr. do ponad 111 tys. Rekordowa liczba pozyskanych klientów oraz dalszy dynamiczny wzrost wykorzystania nowych kanałów komunikacji przełożyły się na wzrost skorygowanej EBITDA o 23% rdr. do 35 mln zł. 

- Miniony kwartał pokazuje, że nowe technologie takie jak sztuczna inteligencja odgrywają coraz ważniejszą rolę w naszej Grupie. Warto zwrócić uwagę, że postępy we wdrażaniu rozwiązań AI w obszarze produktowym oraz w procesie obsługi klientów nie tylko wspierają bieżące wyniki finansowe, ale przede wszystkim zwiększają skalowalność naszego modelu biznesowego. Dzięki temu jesteśmy w stanie jeszcze efektywniej obsługiwać rosnącą liczbę klientów, co jest kluczowe z perspektywy naszego długoterminowego celu strategicznego, którym jest osiągnięcie poziomu miliona płacących klientów – komentuje Krzysztof Szyszka, prezes zarządu Vercom.

W samym III kwartale Vercom pozyskał ponad 11.000 nowych klientów, trzykrotnie więcej niż średnia za ostatnie cztery kwartały. Jednocześnie, Spółka odnotowała dynamiczny wzrost wykorzystania nowych kanałów komunikacji takich jak RCS czy OTT, po które coraz chętniej sięgają spółki szukające skutecznych metod angażowania swoich odbiorców przed zbliżającym się szczytem sezonu sprzedażowego. W rezultacie, w III kwartale 2025 r. Vercom może pochwalić się przyspieszeniem dynamiki wyników finansowych. Zysk brutto na sprzedaży skorygowany o wpływ kursów walutowych wzrósł o 18% rdr. do 65 mln zł, a skorygowana EBITDA o 23% rdr. do ponad 35 mln zł.

- Pozytywne trendy, które obserwujemy zarówno w segmencie klientów SME jak i Enterprise, pozwoliły nam wykonać kolejny duży krok w stronę realizacji celu EBITDA na ten rok na poziomie 135 mln zł. Przyspieszenie dynamiki wzrostu, szczególnie widoczne pod koniec minionego kwartału, to także dobry prognostyk przed zbliżającym się szczytem sezonu sprzedażowego. Warto zauważyć, że osiągamy wyniki zgodne z założeniami pomimo niesprzyjających kursów walutowych, których łączny wpływ na zysk brutto na sprzedaży w tym roku to już ponad 3,5 mln zł. – Łukasz Szałaśnik, CFO Vercom S.A.

Największe postępy w adopcji rozwiązań opartych o AI dotyczyły w III kwartale usługi MailerLite. Dzięki wykorzystaniu AI, średni czas aktywacji nowych klientów w MailerLite skrócił się z ponad 1 dnia do mniej niż godziny, a ponad 70% zapytań trafiających do biura obsługi klienta jest już obsługiwanych w pełni automatycznie. Dodatkowo, klienci mogą teraz czerpać korzyści z możliwości jakie daje tzw. „Model Context Protocol” (MCP). Jest to standard komunikacji, który pozwala na bezpieczną integrację narzędzi AI takich jak ChatGPT z zewnętrznymi usługami. W rezultacie, klienci MailerLite mogą tworzyć, planować oraz analizować skuteczność kampanii email marketingowych wykorzystując do tego jeden z kilku popularnych modeli AI. W ślad za rosnącą wartością usług oferowanych przez MailerLite, w minionym kwartale zostały wdrożone zmiany w darmowym planie obejmujące redukcję maksymalnej liczby subskrybentów oraz skrócenie okresu próbnego. Efektem tego było przyspieszenie monetyzacji użytkowników korzystających dotychczas z modelu freemium.

- Ostatnie dwa kwartały to okres rekordowych wzrostów rejestracji nowych użytkowników w MailerLite. Dzięki automatyzacji kluczowych procesów z wykorzystaniem AI jesteśmy w stanie nie tylko szybciej rosnąc, ale także zapewnić klientom jeszcze lepszą jakość obsługi, co ma istotny wpływ na poziomy konwersji oraz retencję użytkowników. Spodziewamy się, że efekty tych działań w połączeniu z przyspieszeniem monetyzacji użytkowników freemium powinny przełożyć się na trwałe zwiększenie liczby pozyskiwanych płacących klientów także w kolejnych kwartałach – dodaje Indrė Sizovaitė, członek zarządu Vercom odpowiedzialny za obszar klientów SME.


O Vercom

Vercom tworzy globalne usługi komunikacji w modelu SaaS, które umożliwiają klientom budowanie trwałych relacji z odbiorcami za pośrednictwem wielu kanałów komunikacji. Rozwiązania oferowane przez Vercom od 20 lat pomagają klientom automatyzować oraz skalować procesy komunikacji, zachowując przy tym wysoką dostarczalność i efektywność. Vercom działa poprzez dwie główne marki, tj. MessageFlow, platformę skierowaną do dużych przedsiębiorstw, oraz MailerLite, który oferuje rozwiązania dla małych i średnich firm.
Obecnie z usług Vercom korzysta 111 500 firm oraz prywatnych przedsiębiorców na 180 rynkach, w tym takie podmioty jak IKEA, Rossman, American Express, DHL, Coca-Cola oraz BNP Paribas. Zespół Vercom obejmuje ponad 400 osób skupionych w 30 lokalizacjach na całym świecie, m.in. w San Francisco, Nowym Jorku, Berlinie, Pradze, Poznaniu oraz Warszawie. 
Grupa Vercom charakteryzuje się silnie wzrostowym profilem działalności – w ciągu ostatnich 4 lat EBITDA rosła w średniorocznym tempie na poziomie 43% i na koniec 2024 r. wyniosła 110 mln zł.
Od 2021 roku spółka jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie i wchodzi w skład indeksu mWIG40.
 

Źródło: Vercom SA

udostępnij: