Przejdź do treści

udostępnij:

Digital Network przejmuje Braughman Group Media Outdoor, lidera rynku reklamy zewnętrznej w segmencie PREMIUM (wielki format).

Komunikat od Digital Network SA

31 października spółka Digital Network przejęła 100% udziałów w spółce Braughman Group Media Outdoor. To największa transakcja w historii polskiego rynku reklamy zewnętrznej. Połączenie lidera cyfrowej reklamy (DOOH) z jedną z trzech największych firm reklamy zewnętrznej - liderem segmentu Premium Outdoor – znacząco wzmocni pozycję Digital Network, której udział w rynku co
najmniej się podwoi.

Wartość transakcji wyniosła 131,5 mln zł, z czego 30 mln zł zostanie przekazane sprzedającemu w formie prywatnej emisji akcji Digital Network przez co Sprzedający stanie się drugim największym akcjonariuszem Digital Network. Dodatkowo wartość transakcji może wzrosnąć o kolejne 10 mln zł w ciągu najbliższych trzech lat pod warunkiem zaangażowania sprzedającego w działalność operacyjną Braughman Group Media Outdoor.

Zarząd Digital Network spodziewa się istotnych efektów synergii wynikających z połączenia potencjałów obu firm. Transakcja zwiększy skalę działalności Grupy, przełoży się na wyższą rentowność oraz potencjał dalszego wzrostu wartości dla akcjonariuszy. Przejęcie Braughman Group Media Outdoor pozwoli co najmniej podwoić udział Digital Network w rynku reklamy zewnętrznej. Integracja umożliwi także dynamiczny rozwój sieci reklamowej, dotąd ograniczany czasochłonnością pozyskiwania nowych lokalizacji. Braughman Group Media Outdoor dysponuje atrakcyjnymi powierzchniami reklamowymi w największych miastach Polski, co pozwoli Digital Network znacząco zwiększyć zasięgi reklamowe w najbardziej perspektywicznym segmencie rynku PREMIUM Outdoor. Osiągnięty w ten sposób wzrost wolumenu wspólnej sieci nośników reklamowych powinien pozytywnie wpłynąć także na efekt dźwigni operacyjnej. 

Połączenie ofert handlowych obu spółek przyniesie synergie sprzedażowe i kosztowe. Zwiększeniu ulegnie siła zakupowa oraz efektywność oferty handlowej, której efektem będzie wzmocnienie pozycji konkurencyjnej na rynku. Optymalizację kosztów przyniesie natomiast integracja struktur sprzedażowych oraz lepsze wykorzystanie potencjału i kompetencji pozostałych zespołów.

Kluczowym elementem strategii na kolejne lata będzie digitalizacja części sieci Braughman Group Media Outdoor. Wiele z posiadanych lokalizacji Premium może zostać przekształconych w nośniki cyfrowe, co dodatkowo wzmocni pozycję Digital Network jako lidera transformacji cyfrowej rynku reklamy zewnętrznej w Polsce.

Transakcja zakupu udziałów Braughman Group Media Outdoor miała złożony charakter, ponieważ dotyczyła podmiotu bezpośrednio konkurencyjnego. Jej finalizacja wymagała wieloetapowych negocjacji i przemyślanych decyzji. W związku ze skalą transakcji i jej znaczeniem dla przyszłości grupy kapitałowej, Zarząd Digital Network zaktualizuje dotychczasowe plany inwestycyjne oraz strategię sprzedażową i cenową na 2026 rok. Nastąpi to w najbliższych tygodniach. O efektach tych decyzji spółka będzie informować rynek na bieżąco.

– Rynek reklamy zewnętrznej stoi dziś przed przełomem, którego kluczowym kierunkiem jest digitalizacja. Nasza inwestycja ma jeden wyraźny cel – przyspieszyć ten proces i wzmocnić pozycję Digital Network jako lidera nowoczesnych rozwiązań DOOH w Polsce. Wycena Braughman Group Media Outdoor została oparta na wskaźnikach, które uważamy za atrakcyjne, a warunki transakcji są korzystne dla naszych akcjonariuszy. Decyzję o transakcji poprzedziła wnikliwa analiza – ocenialiśmy nie tylko dane finansowe spółki, ale przede wszystkim potencjał i zdolność sieci nośników
reklamowych Braughman Group Media Outdoor do generowania przychodów i wysokich marż oraz potencjał synergii wynikający z integracji naszych wspólnych zasobów. Braughman Group Media Outdoor to partner o ugruntowanej pozycji w segmencie Premium Outdoor, dysponujący atrakcyjnymi lokalizacjami w największych miastach Polski, z których część może zostać zdigitalizowana. Braughman Group Media Outdoor posiada także unikalny know-how w zakresie rozbudowy sieci nośników reklamowych. Te aktywa doskonale wpisują się w strategię dalszego rozwoju Digital
Network – podkreśla Agnieszka Godlewska, Prezes Zarządu Digital Network.

– Wejście naszej spółki do Grupy Kapitałowej Digital Network to kolejny krok w rozwoju Braughman Group Media Outdoor. Traktujemy tę transakcję jako szansę na przyspieszenie rozwoju. Zyskujemy dostęp do innowacyjnych technologii i rozwiązań w obszarze transformacji cyfrowej, której niekwestionowanym liderem od lat pozostaje Digital Network. To pozwoli nam systemowo i efektywnie digitalizować nasze lokalizacje. Dodatkowo widzimy liczne synergie operacyjne i sprzedażowe, które przełożą się na dalszy wzrost efektywności i wartości spółki – komentuje Agnieszka Kazienko, CFO Braughman Group Media Outdoor.
 

https://braughman.com
Materiały prasowe - https://we.tl/t-SbA27KDjzu

Więcej informacji udzieli: Tymon Betlej
tymon.betlej@digitalnetwork.pl
https://digitalnetwork.pl/

*****

Digital Network S.A. jest liderem rynku cyfrowej reklamy zewnętrznej (Digital Out of Home) w Polsce. Zarządza siecią ponad 20 000 ekranów reklamowych zlokalizowanych w całej Polsce. Cyfrowe nośniki Digital Network znajdują się w centralnych punktach i najbardziej spektakularnych lokalizacjach największych miast, na dworcach kolejowych, lotniskach, a także w galeriach handlowych, pocztach, stacjach benzynowych oraz klubach fitness w całej Polsce. Zdywersyfikowana sieć ekranów zapewnia ogólnopolskie zasięgi reklamowe, na których realizowanych jest około 5000 kampanii rocznie generujących do 13 mln kontaktów dobowych. Dzięki włączeniu do grupy kapitałowej BGMO, potencjał sprzedażowy zarządzanych lokalizacji znacząco wzroście, zwłaszcza jeśli chodzi o spektakularne lokalizacje Premium. Przełoży się to na znacząco wyższe udziały rynkowe, wzrost zasięgów reklamowych a co za tym idzie wzrost przychodów, zysków oraz wypłacanych dywidend.

Źródło: Digital Network SA

udostępnij: