Przejdź do treści

udostępnij:

Wyniki wstępne DataWalk - 31 mln zł przychodu i 100% wzrostu

Komunikat od DataWalk SA

DataWalk, innowacyjna polska spółka technologiczna i dostawca zaawansowanej platformy analitycznej, ogłosiła dziś wstępne wyniki finansowe za trzeci kwartał 2025 roku. Szacunkowe, skonsolidowane przychody ze sprzedaży wyniosły 31,1 mln zł, wobec 15,5 mln zł w trzech kwartałach 2024 r., co oznacza wzrost o 100% rok do roku. W ujęciu ostatnich 12 miesięcy przychody ze sprzedaży spółki wyniosły 40.2 mln zł (73% wzrostu rok do roku) co jest najwyższym wynikiem w historii spółki. 

- Istotny wzrost przychodów zarówno w ujęciu od początku roku (YTD) jak i w okresie ostatnich 12 miesięcy (TTM) to mocny sygnał, że nasza strategia koncentracji na dużych, strategicznych klientach przynosi efekty. Należy jednak podkreślić, że jesteśmy dopiero na początku budowania naszej pozycji w tym wymagającym segmencie rynku. Kontrakt z kluczową europejską agencją bezpieczeństwa to dla nas niezwykle ważny punkt walidujący. Potwierdza, że w czasie, gdy Europa redefiniuje swoje priorytety i zwiększa inwestycje w bezpieczeństwo, DataWalk jest postrzegany jako wiarygodny i strategiczny partner technologiczny. Każdy taki sukces to fundament pod dalsze skalowanie sprzedaży i wykorzystanie tej historycznej szansy rynkowej – powiedział Paweł Wieczyński, prezes zarządu DataWalk S.A. 

Wzrost przychodów idzie w parze z poprawą rentowności. 

– DataWalk wciąż znajduje się na wczesnym etapie rozwoju, dlatego skupiamy się przede wszystkim na szybkim wzroście przychodów i efektywnym wykorzystaniu zasobów – mówi Łukasz Socha, CFO DataWalk S.A. 

Jednym z najważniejszych wskaźników dla firm technologicznych na wczesnym etapie jest tzw. Rule of 40. Łączy on dwa kluczowe elementy: tempo wzrostu przychodów oraz rentowność (mierzoną skorygowaną EBITDA). 

– Jestem bardzo dumny, że po raz pierwszy w historii DataWalk spełnił ten wskaźnik. Nasz wynik to 75 licząc od początku roku (YTD) oraz 49 za ostatnie dwanaście miesięcy (TTM). To efekt dynamicznego wzrostu i rozsądnego zarządzania zasobami – ludźmi, technologią i kapitałem, który pozyskaliśmy w ostatnim czasie – dodaje Socha. 

Dynamiczny wzrost przychodów jest dowodem na rosnące przekonanie klientów do unikatowej technologii DataWalk - europejskiej platformy dającej realne narzędzia do rozwiązywania najtrudniejszych problemów z zakresu bezpieczeństwa państwa, AI i analityki biznesowej. Platforma DataWalk, i model biznesowy wokół niej, bazuje na transparentności i zapewnieniu klientom pełnej autonomii. Tę filozofię doceniają zarówno instytucje rządowe, co potwierdza niedawny kontrakt z istotną europejską agencją bezpieczeństwa, jak i czołowe podmioty komercyjne, włączając w to światowe banki takie jak: Barclays, Morgan Stanley czy Rabobank. 

Idąc za ciosem dynamicznego wzrostu, spółka ogłosiła w ostatnich dniach wzmocnienie zespołu zarządzającego. Do DataWalk dołączył Peter Sofarelli – nowy VP of Global Sales, menedżer z międzynarodowym doświadczeniem w skalowaniu sprzedaży technologicznej. 

– Wzmocnienie globalnych kompetencji sprzedażowych to kolejny krok w realizacji naszej strategii wzrostu. Chcemy w pełni wykorzystać momentum, które zbudowaliśmy w ostatnich miesiącach – podsumował Paweł Wieczyński. 

DataWalk S.A. to polska spółka notowana na GPW, która na bazie własnej technologii zbudowała produkt – grafową platformę analityczną (ang. graph analytics software platform), pozwalającą łatwo organizować i analizować duże dane (miliardy obiektów) z różnych źródeł na grafach wiedzy (ang. knowledge graph), co w połączeniu z zaawansowanymi technikami AI oraz narzędziami LLM (jak ChatGPT), stanowi nieosiągalną wcześniej broń w walce o globalne bezpieczeństwo. Platforma DataWalk znajduje zastosowanie w zakresie analityki śledczej w sektorze publicznym i finansowym m.in. w walce z przestępczością (amerykańskie agencje), zapewnieniu bezpieczeństwa międzynarodowego (ONZ), przy identyfikacji nadużyć i nieprawidłowości (administracja centralna, duże koncerny, międzynarodowe federacje sportowe, instytucje finansowe, w tym banki i ubezpieczyciele) czy przeciwdziałaniu praniu brudnych pieniędzy (regulatorzy i instytucje finansowe). DataWalk z powodzeniem konkuruje z globalnymi gigantami, m.in. uczestnicząc w największym kontrakcie IT w historii Polski, wartym $500 milionów projekcie modernizacji analitycznej Departamentu Sprawiedliwości w USA. 

Źródło: DataWalk SA

udostępnij: